Home News ULMA CONTRUCTION – MOST MS-4B W CIĄGU DROGI S3
ULMA CONTRUCTION –  MOST MS-4B W CIĄGU DROGI S3
0

ULMA CONTRUCTION – MOST MS-4B W CIĄGU DROGI S3

0
0

W ciągu drogi ekspresowej S-3 w okolicach miejscowości Cigacice trwa przebudowa drugiej jezdni mostu drogowego przez rzekę Odrę, o długości prawie 500 m. Podobnie jak przy realizacji pierwszej jezdni, wykonawca, firma Strabag, zdecydował się na wybór firmy ULMA, jako dostawcy technologii do realizacji tego zadania. Obiekt MS-4B został zaprojektowany jako konstrukcja sprężona o przekroju skrzynkowym jednokomorowym.  Na obiekcie zastosowano dwie metody wykonywania obiektów mostowych. Przęsła części nad gruntem realizowane były metodą odcinkowego nasuwania podłużnego, natomiast przęsła nurtowe wykonywane były w technologii nawisowej.

Rozwiązania ULMA

Elementy startowe do metody nawisowej wykonywane były przy użyciu deskowania uniwersalnego Enkoform HMK, które zostało oparte na konstrukcji z wież podporowych T-60. Do realizacji przęseł nurtowych ULMA zaprojektowała oraz dostarczyła 4 wózki nawisowe CVS200/5, umożliwiające wykonywanie segmentów o ciężarach do 300 ton. W przypadku obiektu MS-4B w kolejnych 7-dniowych cyklach realizowane były segmenty o długościach 4,45 m. Konstrukcja wózków bazuje na elementach inwentaryzowanych, co pozwala firmie ULMA oferować rozwiązania korzystne ekonomicznie w opozycji do systemów dedykowanych do konkretnych zadań. Do budowy wózków wykorzystywane są elementy systemu uniwersalnego MK, co pozwala na dopasowanie konstrukcji przenoszonego deskowania oraz wózka do wymaganej geometrii obiektu. W celu zapewnienia możliwości bezpiecznego wykonywania prac wózek został wyposażony w systemowe podesty robocze. Podesty robocze, zaprojektowane z użyciem elementów systemowych rusztowania modułowego BRIO, zostały zamontowane na kratownicach nośnych w części czołowej wózka oraz na deskowaniu podwieszonym, gwarantując bezpieczeństwo pracowników podczas obsługi deskowania podłogi. Każdy z wózków został wyposażony w pompę oraz trzy układy hydrauliczne, które wykorzystywane były do przejazdu, niwelacji oraz kotwienia wózka. Zastosowanie szerokiego zakresu systemów hydraulicznych pozwoliło na sprawne i bezpieczne przestawienie konstrukcji deskowania.

open