Polbruk S.A. obchodzi jubileusz 25-lecia istnienia. Z niewielkiego przedsiębiorstwa jakim był w 1991 roku stał się ogólnopolską spółką, która zyskała pozycję lidera na polskim rynku. Ćwierć wieku temu firma miała jeden zakład produkcyjny, dziś na terenie całego kraju działa w 18 lokalizacjach.
Firmy, które tak jak Polbruk powstały na początku lat 90. i z powodzeniem funkcjonują do dzisiaj, stanowią podstawę polskiego biznesu. – Od ćwierć wieku nasza firma dostarcza najwyższej jakości materiały do budowy dróg i nawierzchni, dzięki czemu mamy możliwość kreować i zmieniać na lepsze przestrzeń miast i prywatnych posesji. Jesteśmy też częścią historii – przez 25 lat działalności Polbruk z producenta kostki brukowej przeistoczył się nie tylko w jej symbol, ale stał się liderem wyrobów szlachetnych w kraju – tłumaczy Mariusz Ferenc, Prezes Zarządu Polbruk S.A.
Brukowany sukces
Od chwili powstania firma stale się rozwija. Każdego roku zwiększa zarówno produkcję, jak i sprzedaż. – W tym roku rekordowe wyniki, które udało nam się osiągnąć cieszą, tym bardziej że obchodzimy 25-lecie istnienia marki Polbruk. Najwyższa w historii sprzedaż wyniosła 14,5 mln m kw. kostki brukowej, to efekt ciężkiej pracy i zaangażowania wszystkich pracowników – tłumaczy Piotr Gmyrek, Członek Zarządu i Dyrektor Handlowy Polbruk S.A.
Dobrą kondycję firmy potwierdzają wyniki badań niezależnej agencji badawczej Millward Brown. Według niej Polbruk jest marką TOP OF MIND, która najlepiej spełnia oczekiwania klientów, ma najbardziej zadowolonych użytkowników i jest marką najczęściej polecaną innym osobom spośród wszystkich dostępnych na rynku.
Wyjątkowe realizacje
Z wykorzystaniem produktów firmy Polbruk zrealizowanych została niezliczona ilość inwestycji. W ostatnich latach wykonano m.in.: nawierzchnię przy Dworcu PKP Gdańsk Wrzeszcz, Skwerze Kościuszki w Gdyni, Pomniku Obrońców Wybrzeża na Westerplatte, czy nawierzchnię wokół basenu Politechniki Gdańskiej oraz Centrum Nanotechnologii tej uczelni, Rynek Miejski w Boguchwale, Osiedle apartamentowców Lea 251 w Krakowie, ulicę Piotrkowską w Łodzi ze słynnymi żeliwnymi tabliczkami z nazwiskami mieszkańców oraz deptak otaczający Stadion Tauron Arena w Krakowie.
Ta różnorodność inwestycji świadczy o uniwersalności kostki brukowej jako materiału wykończeniowego, który może stanowić dopełnienie dla każdego typu budowli. Potwierdza to również bogactwo oferty handlowej firmy. W portfolio Polbruku dostępnych jest obecnie ponad 400 produktów: kostki przemysłowe i szlachetne o wielu różnych kształtach, kolorach i wymiarach oraz murki, obrzeża, palisady i wielkoformatowe płyty betonowe.
Rozwój i plany
Od 25 lat Polbruk stawia sobie coraz ambitniejsze wyzwania i je realizuje. Jednym z nich jest stworzenie innowacyjnej kostki Polbruk Lumia, dekoru, który uzyskuje magiczną aurę po zmroku. Spektakularny efekt to zasługa kruszywa z dodatkiem luminoforów, którego użyto do produkcji produktu. W efekcie kostka świeci w ciemności. – Historia rozwoju naszej firmy wytyczna nam jasne cele na przyszłość. Będziemy umacniać pozycję lidera i pracować nad jeszcze większą rozpoznawalnością naszej marki. Naszym celem nie jest podążanie za rynkiem, a jego kreowanie, dlatego będziemy kontynuować politykę rozwoju i innowacji, dzięki której Polbruk S.A. będzie się stale rozwijał – dodaje Mariusz Ferenc, Prezes Zarządu Polbruk S.A.
Aby ukazać potencjał firmy i czynniki jej sukcesu, Polbruk przygotował film. Materiał przedstawia pracowników wraz z Członkami Zarządu Polbruk S.A., którzy opowiadają o działalności, rozwoju i planach na przyszłość lidera branży. Zachęcamy do obejrzenia nagrania pod linkiem:
https://www.youtube.com/watch?v=AJS1jPv4ikQ
Polbruk funkcjonuje od 1991 roku, a od 1997 r. stanowi część irlandzkiej grupy CRH, jednego z największych koncernów materiałów budowlanych na świecie. Spółkę tworzy 18 zakładów z 26 liniami produkcyjnymi, w których pracuje 630 osób. W ofercie firmy Polbruk znajduje się obecnie ponad 400 produktów. Dzięki szerokiej sieci dystrybucji, markowe produkty dostępne są w całej Polsce.