Utrzymujący się na wysokim poziomie Indeks Koniunktury Budowlanej PMR dla branży chemii budowlanej oraz brak oznak znaczącego spowolnienia w budownictwie mieszkaniowym wskazuje na to, że rok 2017 będzie kolejnym bardzo dobrym rokiem dla wiodących producentów chemii budowlanej. Rynek ten staje się jednak coraz trudniejszy, jeżeli chodzi o możliwość zaistnienia na nim nowych marek.
Jak wynika z badania przeprowadzonego wśród kilkuset firm remontowo-budowlanych na potrzeby raportu „Rynek chemii budowlanej w Polsce 2017 – Prognozy rozwoju na lata 2017–2022”, pomimo dynamicznego rozwoju budownictwa mieszkaniowego i utrzymującej się korzystnej sytuacji rynkowej, sektor chemii budowlanej w Polsce w coraz większym stopniu staje się rynkiem zdominowanym przez kilku czołowych producentów. Lojalni wobec jednej marki Przywiązanie firm wykonawczych do jednej sprawdzonej marki najbardziej widoczne jest w segmentach tynków gipsowych (zdominowanych przez markę Knauf) oraz wylewek anhydrytowych (najczęściej stosowane marki to Atlas i Mapei), w których aż dwie trzecie firn wykonawczych deklaruje używanie jednej sprawdzonej marki.