PIĄTY MOST PORR W NORWEGII
PNC Norge Infrastructure, norweska spółka PORR S.A., wybuduje w Kristansand most Varodd o długości 654 m.
Prace budowlane będą realizowane dla Statens Vegvesen i powinny zakończyć się wiosną 2020 r. Wartość kontraktu wynosi ok. 542 mln NOK (ok. 61 mln €). Rozpoczęcie prac budowlanych przewidziano na marzec 2017 r. Pozyskanie piątego z kolei kontraktu na budowę mostu świadczy o uznaniu, jakim nasz zespół cieszy się w Norwegii. Pod koniec 2015 r. ukończyliśmy jeden z najbardziej spektakularnych projektów mostowych w regionie – most Tresfjord. Jesteśmy gotowi na podjęcie nowego wyzwania przy projekcie mostu Varodd – skomentował nowy kontrakt Karl-Heinz Strauss, Prezes Zarządu PORR AG. – Podczas realizacji będziemy współpracować z lokalnymi partnerami.
Oferty były bardzo zbliżone: różnica cen pomiędzy trzema wiodącymi oferentami wynosiła zaledwie 0,73%. Ale ostatecznej decyzji nie podjęto wyłącznie na podstawie kryterium ceny. PORR zaimponowało nam profesjonalizmem i jakością prac przy budowie mostu Farris w Larvik – powiedział Kjell Inge Davik, Dyrektor Regionalny Statens Vegvesen, Region Południe.
Profesjonalna logistyka
Zakres usług kontraktowych obejmuje budowę mostu o długości 654 m nad Topdalsfjord pomiędzy dwoma istniejącymi konstrukcjami mostowymi. Most podwieszony z 1956 r. zostanie rozebrany w trakcie prac budowlanych, natomiast most z 1993 r. zostanie wyremontowany i włączony w nową konstrukcję. Nowy obiekt będzie się składać z sześciu pasów o całkowitej optymalnej przepustowości ok. 50 tys. pojazdów dziennie. Planowany jest także chodnik dla pieszych i ścieżka rowerowa. Przeprawa, zlokalizowana na drodze głównej prowadzącej do Kristiansand i trasie dojazdowej na lotnisko, wymaga logistyki budowlanej na najwyższym poziomie.
PORR w Norwegii
PORR zrealizował w Norwegii wiele prestiżowych projektów, w tym mosty Tresfjord, Bridge, Harpe, Farris i Loftenes. Most Tresfjord, ukończony w październiku 2015 r., wyróżnia się unikatowym projektem. Most Harpe jest podobnie zaawansowany technicznie, a jego realizacja wymaga doświadczenia na najwyższym poziomie wszystkich osób zaangażowanych w projekt. Od końca 2016 r. PORR, poprzez spółkę PNC Norge, uczestniczy również w budowie norweskich tuneli – w listopadzie uzyskał kontrakt na realizację tunelu RV 17 Liafjellet.
Fakty i liczby
Rodzaj projektu: budowa mostu
Zakres prac: budowa mostu o długości ok. 654 m oraz sześciu pasów, chodnika i ścieżki rowerowej, rozbiórka starego mostu podwieszanego z 1956 r.
Wartość kontraktu: 542 mln NOK (ok. 61 mln €)
Klient: Statens Vegvesen, Region Południe
Planowane zakończenie robót budowlanych: wiosna 2020 r.