RADOSŁAW BORKOWSKI – OSOBOWOŚĆ BRANŻY 2017
Dyrektor Zarządzający Somfy Polska, Członek Zarządu oddziału Polski i Europy Wschodniej Somfy. Z Somfy Polska związany niemal od początku swojej kariery zawodowej.
W ciągu dekady Borkowski przeszedł przez niemal wszystkie firmowe szczeble kariery. Zaczynał jako kierownik sprzedaży regionu północnej Polski. Następnie pełnił funkcję menadżera ds. kluczowych klientów, kierownika sprzedaży B2B oraz dyrektora handlowego. Stanowisko dyrektora zarządzającego i członka zarządu polskiego oddziału Somfy objął w 2014 roku – przełomowym dla całej firmy. Właśnie wtedy w Niepołomicach niedaleko Krakowa powstała należąca do Somfy nowoczesna fabryka SOPEM, dzięki której firma stała się jednym z największych francuskich inwestorów zagranicznych w kraju. Obecnie oprócz jednostki produkcyjnej oraz Działu Badań i Rozwoju, funkcjonuje w Niepołomicach Wschodnioeuropejska Platforma Dystrybucyjna, która dostarcza produkty do odbiorców z całej Europy Środkowo-Wschodniej.
Radosław Borkowski skutecznie zarządza oddziałem polskim uzyskując z roku na rok ciągłe, dwucyfrowe wzrosty. W portfolio firmy znajdują się również produkty innych marek grupy Somfy, m.in. Simu czy ASA. Dzisiaj Somfy Polska jest w europejskiej czołówce grupy, po Francji i Niemczech. W latach 2015 – 2017 Borkowski realizował misję rozwoju rynków Litwy, Łotwy, Estonii i Ukrainy, doprowadzając do wykrystalizowania się samodzielnego oddziału Somfy w tej części Europy.
Borkowski określił nowy kierunek rozwoju firmy Somfy Polska. Spółka do tej pory zorientowana na współpracę z klientami biznesowymi, otwiera się na potrzeby klienta indywidualnego.
„Wraz z rozwojem nowoczesnych technologii Somfy proponuje rozwiązania smart, dzięki którym domy są jeszcze bardziej bezpieczne i komfortowe oraz dostosowane do stylu życia i upodobań mieszkańców. Naszą filozofią jest również, aby rozwiązania były dostępne dla każdego. Ułatwiamy życie, patrząc całościowo na potrzeby konsumentów, od momentu projektu, poprzez wyposażenie domu czy mieszkania w urządzenia inteligentne, aż po ich bezawaryjne działanie. Krokiem do jeszcze lepszej komunikacji z naszymi klientami jest uruchomienie programu Lead Managemet, do profesjonalnej obsługi zapytań oraz nowe usługi serwisowe, dopasowane do potrzeb klientów biznesowych i indywidualnych. W ramach programu współpracujemy i polecamy najlepszych, najbardziej zaufanych instalatorów, podkreślając znaczenie naszych partnerów biznesowych w dostarczaniu klientom jak najlepszych rozwiązań”- mówi Radosław Borkowski
Kluczową rolę w rozwijaniu wiedzy i doświadczenia klientów końcowych pełnić będzie experience centre Happy Home Somfy, wyposażone w najnowocześniejsze technologie i smart rozwiązania. Każdy odwiedzający będzie mógł doświadczyć zalet i korzyści produktów inteligentnych Somfy. Inauguracja Happy Home Somfy zaplanowana jest na maj 2018 r.
Somfy Polska w ramach strategii rozwoju pod kierownictwem Radosława Borkowskiego realizuje wiele projektów co-brandingowych z czołowymi markami branży budowlanej, wprowadzając kulturę synergii biznesu. Borkowski jest również współzałożycielem i wiceprezesem Stowarzyszenia Nowoczesne Budynki, interdyscyplinarnej platformy współpracy na rzecz poprawy stanowienia i wdrażania prawa w obszarze budownictwa. Stowarzyszenie działa również w zakresie skutecznego wykorzystania zachodzących zmian rozwojowych w dziedzinie energooszczędności oraz rozwiązań innowacyjnych, a także poszanowania zasad zrównoważonego rozwoju.
Radosław Borkowski posiada wykształcenie humanistyczno-ekonomiczne. Absolwent studiów MBA, RSM Erasmus University Rotterdam, GFKM, Uniwersytetu Gdańskiego.