Nowa przestrzeń, nowe możliwości
„Zbudowaliśmy teraźniejszość i będziemy budować przyszłość, a ta zaczyna się w tej nowej siedzibie” – powiedział Massimo Bellandi, prezes zarządu Fapim. Po dwóch dekadach obecności na polskim rynku lider w segmencie okuć rozpoczyna kolejny rozdział, lokując się w nowoczesnym biurowcu z zapleczem magazynowym. 22 września w uroczystości oficjalnego otwarcia nowego obiektu wzięło udział kilkadziesiąt osób – przedstawicieli partnerów, z którymi Fapim Polska buduje relacje od 2–3 dekad.
Ruszamy z redakcji i kierujemy się na drogę wojewódzką nr 629, by następnie podążyć nią na pół-noc. Wyjeżdżamy kilkanaście kilometrów poza gra-nice Warszawy, nawigacja pokazuje, że zbliżamy się do miejscowości Słupno. Zwalniamy i chwilę później skręcamy w prawo, w ulicę Wilczą. Mniej więcej 100 metrów od trasy wyłania się elegancki biurowiec. Mamy sło-neczny dzień, światło odbija się od grafitowej fasady budynku, blikuje od szyb. W wierzchołek obiektu wkomponowano zgrabnie skrojoną italikiem nazwę firmy – Fapim. Tak, to tutaj znajduje się nowa siedziba polskiego oddziału, o czym będzie oznajmiało też logo – Fapim Polska – witające nas tuż po przekroczeniu progu budynku. Wnętrze nowego biurowca kontrastuje z grafitową fasadą, która tym bardziej uwyraźnia jasne, przestronne, przezierne przestrzenie do pracy. Estetyka jest tutaj przedsmakiem komfortu, który stworzono pracownikom.
W 200 m2 powierzchni, oprócz pomieszczeń do pracy, wkomponowano showroom oraz salę konferencyjną. Aby je obejrzeć, zmierzamy na pierwsze piętro, gdzie zastaje-my ekspozycję kilkudziesięciu rozwiązań, m.in. system do okien rozwierno-uchylnych Galicube150, zawiasy Monaco i Monza, system antypaniczny Oltre czy nowoczesna i designerska linia klamek okiennych i drzwiowych Olimpo, o której pod koniec ubiegłego roku pisaliśmy w „Builderze”. To, co zastajemy, stanowi zaledwie próbkę z asortymentu firmy – bo pełna oferta obejmuje ponad 20 tys. produktów – ale jest to próbka najwyższej próby. Z pewnością wystawa będzie ewoluować wraz z kolejnymi propozycjami nowości wzbogacającymi półkę Fapim, a udział w szkoleniach w nowej siedzibie stworzy dobrą okazję do naocznego zapoznania się z tym, co można uznać za state of the art w segmencie okuć.
Jeszcze efektywniej
Atuty nowego biurowca, w tym komfort i przyjemny image, nie wyczerpują listy zalet i możliwości całej siedzi-by. Z biurowca przedostajemy się bezpośrednio do nowej przestrzeni magazynowej o powierzchni 800 m2. Zastaje-my półki gęsto zastawione produktami. Warto zwrócić na to uwagę, bo dostępność produktów w czasach nadszarpniętych łańcuchów dostaw, i oczekiwań klientów, którzy coraz częściej potrzebują produktów na „już”, to ważny element budowania konkurencyjności. Nowe zaplecze jest nie tylko większe, ale i lepiej zorganizowane. Ponadto w 2023 r. wraz z wdrożeniem programu SAP procesy zakupowe, magazynowe, logistyczne zaczną tworzyć jeden organizm. Dzięki temu jeszcze bardziej zwiększy się efektywność obsługi klientów w Polsce, Czechach, Słowacji i krajach nadbałtyckich. Jak wynikało z wypowiedzi przedstawicieli firm będących partnerami Fapimu, z który-mi mieliśmy okazję porozmawiać podczas uroczystości otwarcia nowej siedziby – ten backup ma znaczenie i stanowi kolejny krok do umocnienia współpracy.
Budować przyszłość w relacjach
– Zbudowaliśmy teraźniejszość i będziemy budować przyszłość, a ta zaczyna się w tej nowej siedzibie – mówił podczas oficjalnego otwarcia Massimo Bellandi, prezes zarządu Fapim. Po 22 latach obecności na polskim rynku firma ulokowała się na swoim, w nowoczesnym biurowcu z towarzyszącym magazynem, które zostały zlokalizowane w miejscowości Słupno koło Warszawy. 22 września w oficjalnej inauguracji nowej siedziby wzięło udział kilkadziesiąt osób, w tym reprezentantów największych systemodawców w Polsce, z którymi Fapim Polska buduje re-lacje od dwóch, a niekiedy nawet trzech dekad. Po długim czasie, kiedy pandemia znacząco ograniczyła możliwość bezpośrednich spotkań, to była dobra okazja, by pobudzić ducha włosko-polskiej współpracy. Aby się przekonać, czy to się udało oraz jakie impresje wywołała nowa siedziba, zachęcamy do lektury zamieszczonych na kolejnych stronach komentarzy.
Life in evolution
Jak wynikało z wypowiedzi inauguracyjnej Massimo Bellandiego, inwestycja w Polsce to ważny krok, a zarazem jeden ze zwiastunów ambitnie zakrojonego przez Fapim planu rozwojowego. Spotkanie inauguracyjne w nowej siedzibie było dobrą okazją, by nakreślić przed partnerami, jak przedstawiała się w ostatnim czasie i jak będzie wyglądać roadmapa firmowej ewolucji. Strategia przedsiębiorstwa ukierunkowana jest na rozwój zasobów ludzkich, ciągłe podnoszenie kwalifikacji i umiejętności pracowników oraz rozbudowę infrastruktury i produkcji. Z myślą o pracownikach realizowany jest jeden z najważniejszych projektów rozwojowych, obejmujący ponad 100 tys. godzin szkoleń w okresie 5 lat. Ponadto w ciągu ostatnich 18 miesięcy w firmie stworzono 100 nowych miejsc pracy. Aby osiągnąć zamierzone cele, przedsiębiorstwo realizuje inwestycje na poziomie rocznie ponad 10% sprzedaży, a łączna ich wartość przewidziana w planie inwestycyjnym na lata 2019–2024 wynosi 35 milionów euro. Firma zamierza zwiększyć powierzchnię produkcyjną o 30% do końca 2023 roku i zdolności produkcyjne o 50% do końca 2025 roku, aby osiągnąć zakładaną sprzedaż na poziomie 100 milionów euro. Na wiosnę przyszłego roku zostanie oddanych do użytku kil-ka nowych dużych obiektów produkcyjnych o łącznej wartości ponad 5 milionów euro, które umożliwią zwiększenie produkcji w zakresie obróbki wstępnej i usprawnią funkcjonowanie oraz zwiększą wydajność działów konfekcjonowania. W połowie 2023 roku przewidziane jest otwarcie drugiego automatycznego magazynu firmy Fapim, który pomieści 11 tysięcy palet i będzie przeznaczony wyłącznie do obsługi półproduktów. Ta strategiczna inwestycja o wartości 10 milionów euro pozwoli na optymalizację procesów wewnętrznej logistyki, umożliwiając odzyskanie i przeznaczenie na potrzeby produkcji znacznych powierzchni zakładu w Altopascio. Na przyszły rok i kolejny przewidziana jest rozbudowa po-wierzchni produkcyjnej w zakładzie w Spianate poprzez budowę dwóch nowych hal przemysłowych. Wreszcie do końca 2022 roku w zakupionym pod koniec ubiegłego roku budynku zostanie uruchomione nowe laboratorium testowe, zajmujące się wyłącznie kwestią jakości. Na tym kończymy podróż do przyszłości i wracamy jeszcze na chwilę do Słupna…
Najważniejszy filar
Nowa siedziba Fapim w Polsce nie powstałaby bez za-angażowania polskiego teamu na czele z Wojciechem Krybusem i Barbarą Kwiatek. Podczas oficjalnego otwarcia nie omieszkał podkreślić tego wkładu Massimo Bellandi, dodając, że Fapim tworzą ludzie ze swoimi kwalifikacja-mi, doświadczeniem, poczuciem odpowiedzialności, wspólną wizją i wartościami. Są pierwszym i najważniejszym filarem, na którym opiera się koncepcja wzrostu i rozwoju przedsiębiorstwa. W tym kontekście włosko-polski tandem po raz kolejny udowodnił, że: Made in Italy + Poland = success.
Grzegorz Przepiórka
Massimo Bellandi, CEO, Fapim
Fapim wkrótce będzie obchodził 50 lat działalności. W ciągu pół wieku firma, dążąc do ciągłej innowacji, bardzo się rozwinęła, a jednocześnie pozostaje mocno zakotwiczona w wartościach, które były dla niej inspiracją od samego początku. Ludzie, badania i rozwój, produkcja, produkty, klienci marki to kamienie milowe, wokół których obraca się nasza co-dzienna praca oraz dążenie do przyszłości, na-znaczone dużymi inwestycjami. Spośród nich jedną z najważniejszych w ostatnich latach jest właśnie nowa siedziba Fapim Polska – ładniej-sza, większa, lepiej zorganizowana struktura, do-stosowana do potrzeb klientów, pracowników oraz odzwierciedlająca naszą reputację.
Wojciech Krybus, Dyrektor Działu Sprzedaży Polska, Czechy i Słowacja, Fapim Polska
Jestem dumny z tego, że od 14 lat mogę pracować dla tej firmy i wspólnie z nią się rozwijać. Ogromnie szanuję ludzi, którzy ją tworzą. Nowa siedziba to niezwykle istotna perspektywa ko-lejnych możliwości. Jestem przekonany, że bardzo duży poziom realizowanych inwestycji w centrali firmy w perspektywie kolejnych lat pozwoli na dalszy rozwój, ulepszenie obsługi i utrzymanie jakości produktów firmy Fapim. Bardzo dziękuję wszystkim naszym partnerom biznesowym za obecność i poświęcony czas.
Barbara Kwiatek, Fapim Polska
Jestem z Fapim od ponad 20 lat. Widzę ciągły rozwój firmy we Włoszech i w tym kontekście bardzo cieszy budowa nowej siedziby również w Polsce. W obliczu problemów i obaw, które nam wszystkim przyniósł rok 2022, ta inwestycja dla nas, zespołu Fapim Polska, znaczy bardzo dużo. Zmienia się na plus komfort pracy, jest poczucie stabilizacji i plany rozwoju oddziału. Nowoczesna struktura, większa powierzchnia magazynu usprawniają pracę i można skupić się na jakości serwisu. Dodajmy do tego zgrany, choć niewielki team – i jesteśmy w stanie sprostać nowym wyzwaniom.
Tomasz Grela, Prezes Zarządu, Aluprof
Bardzo podoba się nam polityka firmy Fapim – po jej stronie zostaje R&D, słuchanie rynku, dostosowywanie produktów do potrzeb, do nas na-leży dystrybucja i to jest najzdrowszy układ, który pielęgnujemy od ponad 20 lat. W tym czasie współpraca zawsze była na bardzo wysokim po-ziomie, a otwarcie nowej siedziby stanowi ko-lejny krok w kierunku jeszcze lepszej obsługi. Cieszę się i kibicuję firmie Fapim.
Andrzej Karolewski, Wiceprezes Zarządu, Ponzio Polska
Z Fapimem współpracę rozwijamy nieprzerwanie od około 30 lat. Jest to jeden z naszych głównych dostawców zagranicznych, zwłaszcza w za-kresie zawiasów. Firma ta oferuje bardzo dobre produkty i dużo inwestuje w rozwój technologii. Gratuluję otwarcia nowej siedziby, to bardzo pozytywny ruch, który zarówno wzmacnia image firmy w Polsce, jak i będzie służyć jeszcze lepszej logistyce oraz serwisowaniu.
Andrzej Zając, Manager Aluminium, Oknoplast
Oknoplast jest aktywny między innymi na rynkach zachodnich, a w związku z tym, że produkty firmy Fapim są dostosowane do ich specyfiki, to jest nam łatwiej na nie wejść i promować nasze rozwiązania. Ponadto w samych superlatywach mogę się wypowiedzieć na temat obsługi, doradztwa technicznego Fapimu. Jeśli chcemy jakiegoś rozwiązania, to możemy liczyć na mocny support techniczny i to wykorzystujemy.
Karolina Mzyk-Callias, Prezes Zarządu, Grupa Yawal
Współpracujemy z Fapimem 30 lat, czyli od początku obecności spółki w Polsce, i zawsze byliśmy z tego współdziałania zadowoleni. Mamy wspólną misję, podobne podejście do biznesu i tak samo jesteśmy firmą rodzinną. Fapim to piękny design, z którego z dumą czynimy użytek dla naszych klientów. To również inspirujące mnie skoncentrowanie na pracownikach, które dzisiaj wybrzmiewało w wypowiedzi prezesa Massimo Bellandiego. Życzę nam wspólnych sukcesów w kolejnej dekadzie współpracy.
Jan Kidaj, Właściciel Aliplast
W tej chwili Fapim jest naszym głównym dostawcą. Cenimy przede wszystkim jakość i innowacyjność dostarczanych przez firmę produktów. Ważnym elementem naszej filozofii jest też bardzo szybkie odpowiadanie na potrzeby na-szych klientów, dlatego cieszymy się, że pewna grupa produktów, których do tej pory bezpośrednio nie byliśmy w stanie kupować z centrali z Włoch ze względu na wymogi ilościowe, będzie dostępna z nowej siedziby, co pozwoli nam na efektywną obsługę zamówień.
Błażej Dobrowolski, Członek Zarządu, Yawal
Nowa siedziba Fapim robi bardzo pozytywne wrażenie, jest przystosowana na najwyższym po-ziomie do realizacji zadań związanych z obsługą tutejszego rynku. Pomimo że podstawowe za-opatrzenie dla firmy Yawal zapewnia włoska centrala, to w obecnych czasach – przerwanych łańcuchów dostaw – dobrze mieć partnera, który ma backup również w kraju i który przez pewien czas, kiedy mogą pojawić się problemy z ruchem granicznym, jest w stanie nas tutaj lokalnie obsługiwać.
Jacek Pytlarczyk, Właściciel, Abadax
Fapim to uznana marka wśród producentów okuć do drzwi i okien, ceniona głównie za nowoczesny design, jakość, funkcjonalność i wysoką technologię. Od ponad 20 lat jest dla nas rzetelnym i wiarygodnym partnerem biznesowym, a współpraca przebiega w wyjątkowo sympatycznej atmosferze. Nowa inwestycja jest potwierdzeniem dynamicznego rozwoju i odzwierciedla wizerunek firmy. Nowoczesna siedziba, zwiększona powierzchnia magazynowa, doświadczona załoga to gwarancja dalszego progresu, na którym skorzystamy także my – partnerzy.
Grzegorz Pudełko, Właściciel Pryzmet
Pryzmet powstał w 1998 roku, a od 2000 współpracujemy z Fapimem, który nas bardzo wspierał w początkowym trudnym okresie rozwoju biznesu, za co potem byliśmy w stanie się odwdzięczyć, będąc przez kilka kolejnych lat najlepszym klientem firmy. Dla mnie to prawdziwy partner. Jeśli chodzi o oddział w Polsce, to wielokrotnie się przydawał, ratując nas w trudnych sytuacjach, a nowa siedziba tym bardziej stworzy dla nas solidne zaplecze.
Tomasz Bembenek, Właściciel Akces
Fapim to przede wszystkim lojalny partner, dla mnie jako dystrybutora to bardzo ważne. Współpracujemy od trzech lat, ale przez ten czas firma zdążyła stać się naszym najważniejszym zagranicznym dostawcą. Zaopatrzenia dokonujemy głównie z Włoch, ale większy magazyn, którym Fapim teraz dysponuje w Polsce, ma duże znaczenie, bo stanowi gwarancję, że jeżeli zamówienie jeszcze nie dotarło z centrali, to dzwonię tutaj i na drugi dzień towar jest u mnie. Dziś liczy się dostępność towaru, a w Polsce, gdzie oczekuje się go na wczoraj, ma to tym większe znaczenie.