1. Home
  2. Biznes i Ludzie
  3. Z KLIENTAMI ŁĄCZY NAS CHEMIA
Z KLIENTAMI ŁĄCZY NAS CHEMIA
0

Z KLIENTAMI ŁĄCZY NAS CHEMIA

0

Grzegorz Przepiórka: W tym roku mija 30 lat od rozpoczęcia działalności firmy KREISEL. Jaką pozycję dzisiaj zajmujecie na rynku i co przyczyniło się najbardziej do rozwoju?
Michael Kraus: Naszą pozycję na rynku pozwoliły ugruntować lata pracy oraz zdobyte doświadczenie. Szczególną wagę przykładamy do wysokiej jakości produktów, a także zróżnicowanej oferty, dopasowanej do poszczególnych grup klientów. Między innymi dzięki temu zdobyliśmy uznanie i zaufanie wśród naszych odbiorców. Jesteśmy postrzegani jako wiarygodny partner, dostarczający wysokiej jakości chemię budowlaną.

Naj większym i najnowocześniejszym zakładem jest oddział w Ujeździe – produkujący zarówno produkty tak zwane mokre, jak i suche.

G.P.: Jakie rozwiązania zdobyły największe zaufanie wśród Waszych klientów? Czy jakieś cechy firmy szczególnie wpływają na relację z nimi?
Mateusz Siekierczak: Największym zaufaniem cieszą się systemy ociepleń, które z roku na rok udoskonalamy pod względem jakości i zrównoważonego rozwoju. Oprócz tego posiadamy szeroką ofertę, aby każdy fachowiec znalazł coś dla siebie. Klienci otrzymują wysokiej jakości produkty, dopasowane do ich potrzeb. Zespół przedstawicieli handlowych oraz doradców technicznych chętnie służy radą i pomocą.

G.P.: Jak zmieniała się firma KREISEL na przestrzeni 30 lat? Które momenty, decyzje, inwestycje były kluczowe?
M.K.: W 1993 r. zadebiutowaliśmy na polskim rynku, uruchamiając pierwszy zakład produkcyjny w Poznaniu. Do grudnia 2022 r. znajdowała się tam siedziba firmy, centrum zarządzania i marketingu. W jubileuszowym roku działalności zdecydowaliśmy się przenieść biura do nowoczesnego budynku w centrum Poznania. Niespełna 5 lat temu pożegnaliśmy Prezesa śp. Szczepana Gawłowskiego, założyciela firmy KREISEL w Polsce. Jego sposób zarządzania nadał firmie właściwy kierunek i ugruntował jej pozycję na rynku. Dziś KREISEL to 7 zakładów zlokalizowanych na terenie całej Polski oraz jeden na terenie Słowacji, a każdy z nich wnosi wiele do naszej organizacji. Co roku inwestujemy w nowe maszyny i automatyzację produkcji. Staramy się w ten sposób ułatwiać pracę naszym pracownikom, a także zwiększać swoją wydajność.

G.P.: Z jakimi wyzwaniami mierzą się dziś producenci chemii budowlanej?
M.S.: Przed nami wiele wyzwań. Wydarzenia z ostatnich lat mają wpływ na nas wszystkich. Głównym problemem jest brak wykwalifikowanych pracowników produkcyjnych. Dodatkowo znacznie wzrosły koszty produkcji. Obecnie coraz większą uwagę zwraca się na zrównoważony rozwój i środowisko naturalne. Wciąż opracowujemy produkty bardziej przyjazne dla naszej planety, które zmniejszają negatywny wpływ na ekosystemy i minimalizują emisję szkodliwych substancji.

W 1993 r. zadebiutowaliśmy na polskim rynku, uruchamiając pierwszy zakład produkcyjny w Poznaniu.

G.P.: Jak obecnie przedstawiają się firmowe moce?
M.K.: Aktualnie gwarantujemy ponad 300 miejsc pracy. Podstawą budowania relacji biznesowych jest współpraca z klientem na najwyższym poziomie. Naszych 60 przedstawicieli regionalnych z całej Polski nieustannie pracuje nad pozyskiwaniem nowych klientów, pamiętając przy tym o długoletnich partnerach. Największym i najnowocześniejszym zakładem jest oddział w Ujeździe – produkujący zarówno produkty tak zwane mokre, jak i suche. Oddziały w Poznaniu, Lubieniu Kujawskim oraz Będzinie zajmują się produkcją na bazie surowców cementowych. Z kolei zakłady w Rogowcu i Ostrołęce opierają swoją produkcję na surowcach gipsowych. Od 2005 r. firma KREISEL kieruje kopalnią kruszyw i piasku Eurokrusz w Nowym Mieście nad Pilicą. Łącznie to ponad 600 tys. ton produktów rocznie!

G.P.: Wiele firm czas niepewności i fluktuacji, z jakim mamy do czynienia, wykorzystuje na przeformowanie szeregów, realizację różnych inwestycji, przeprowadzanie zmian. Jakie działania podejmuje obecnie KREISEL, aby wzmocnić swoją rynkową pozycję?
M.K.: Wzmocnienie pozycji na rynku to proces, który wymaga strategii i konkretnych działań w celu zaspokojenia potrzeb klientów, budowania relacji, rozwijania marki. Systematycznie badamy rynek, aby lepiej zrozumieć naszą grupę docelową, konkurencję i trendy branżowe. Oferujemy wysoką jakość, innowacyjne rozwiązania, doskonałą obsługę klienta, odpowiednio dopasowane produkty oraz komunikację cyfrową. Stawiamy na budowanie trwałych relacji z klientami, dostawcami i innymi partnerami biznesowymi.

Wdrażamy świadome działania w celu redukcji emisji CO2, zwiększenia efektywności energetycznej i wspierania lokalnej społeczności.

G.P.: Jak firma zakończyła pierwsze półrocze i jakich rezultatów można się spodziewać na koniec roku?

M.S.: Jesteśmy zadowoleni z naszych wyników we wszystkich obszarach. Wbrew wszelkim obawom, negatywnym przepowiedniom i ogólnemu trendowi gospodarczemu za nami doskonałe półrocze i możemy cieszyć się z bardzo dobrych wyników w ostatnich miesiącach. Robimy wszystko, żeby ten rok należał do nas.

G.P.: Jakie nowości wzbogaciły półkę produktową firmy KREISEL w roku jubileuszowym?
M.S.: Jak co roku naszą ofertę poszerzamy o nowe produkty. Niektóre na pewno już zostały zauważone na bilbordach i w gazetkach promocyjnych naszych partnerów handlowych. Pierwsza połowa 2023 r. należała do gładzi GW180. To absolutny hit wśród nowości i produkt który już zdobył dużą popularność. Cieszy się pozytywnymi opiniami wśród wykonawców. Drugą gładzią, która uzupełniła nasze portfolio, jest GM150 – to propozycja dla zwolenników nakładania maszynowego. Kolejna nowość w systemach ociepleń to STYRLEP ŻELOWY, czyli zaprawa do zatapiania siatki.

W minionym roku naszą flotę uzupełniliśmy o pierwsze samochody hybrydowe. Plan na kolejne lata zakłada wykorzystywanie samochodów elektrycznych aż w 50 proc.

G.P.: Do końca 2023 r. firma planuje zasadzić 1000 drzew. Skąd pomysł na taką akcję?
M.K.:
Nasz autorski projekt „Ekologiczne Klonowanie” narodził się pod koniec 2022 r., gdy zastanawialiśmy się, jak zmotywować kontrahentów do większej aktywności w zakresie zrównoważonego rozwoju. Cała inicjatywa jest zgodna z misją i wizją FIXIT GRUPPE, której główne założenie stanowi kształtowanie zrównoważonej przyszłości za pomocą materiałów budowlanych. W naszym projekcie planujemy przekazać około 1000 sadzonek klonu czerwonego. To drzewo jest niezwykłym okazem, ponieważ produkuje dziennie około 1,1 kg tlenu. Przekazywanie drzew klientom jest symbolicznym sposobem promowania zrównoważonego rozwoju i ochrony środowiska.

G.P.: Jakie jeszcze działania podejmuje KREISEL w celu ograniczeniu swojego wpływu na środowisko naturalne?
M.S.:
W minionym roku naszą flotę uzupełniliśmy o pierwsze samochody hybrydowe. Plan na kolejne lata zakłada wykorzystywanie samochodów elektrycznych aż w 50 proc. Ta zmiana wpłynie pozytywnie na środowisko naturalne oraz walkę ze zmianami klimatycznymi. Następnym krokiem są zmiany opakowań naszych produktów. Do 2025 r. wprowadzimy 30 proc. worków One+ oraz wiaderka z regranulatu. Produkcja takich opakowań to dwa razy niższa emisja dwutlenku węgla w porównaniu z tradycyjnymi opakowaniami.

Integracja naszych przedstawicieli handlowych podczas rajdu rowerowego.

G.P.: Jakie są plany dalszego rozwoju firmy w najbliższych miesiącach i latach? Jakie są ambicje i cele na kolejne dekady?
M.K.:
W tym momencie skupiamy się na wzmacnianiu wizerunku w sieci i większej rozpoznawalności marki. Naszym celem jest stałe inwestowanie w badania i rozwój, aby tworzyć innowacyjne produkty i nowości technologiczne, które zapewnią zdrowe, bezpieczne i atrakcyjne przestrzenie życiowe. Nieodłącznym elementem podejmowanych działań jest zrównoważony rozwój. Nasze decyzje mają realny wpływ na środowisko, dlatego wdrażamy świadome działania w celu redukcji emisji CO2, zwiększenia efektywności energetycznej i wspierania lokalnej społeczności. Dążymy do stworzenia przyjaznego środowiska pracy, które umożliwia pracownikom osiągnięcie też ich prywatnych sukcesów, oraz zachowania work–life balance. Nowoczesne przestrzenie biurowe oraz wprowadzenie pracy zdalnej zdecydowanie podniosły komfort pracy i ogólne zadowolenie. Pragniemy, aby nasi odbiorcy zauważyli w nas zieloną firmę, przyjazną środowisku i dbającą o swoich pracowników.  

tags: