1. Home
  2. Builder Awards
  3. BUDOWLANA FIRMA 20-LECIA
  4. ALUPROF SA
ALUPROF SA

ALUPROF SA

0

Stadion Narodowy w Warszawie, The Greenwich w Nowym Jorku, Dom Kultury Sara w północnej Szwecji czy Central Dock w Liverpoolu – obiekty z rozwiązaniami Aluprof spotkamy w wielu zakątkach świata. Polska marka, konsekwentnie rozwijana od lat, jest dziś synonimem najwyższej jakości w budownictwie.

Pięć zakładów produkcyjnych zatrudniających niemal 3 tys. pracowników, eksport do blisko 60 krajów i prawie 2 tys. stałych klientów – tak prezentuje się w liczbach Aluprof, należący do notowanej na GPW Grupy Kęty SA. Choć firma może pochwalić się ponad 70-letnim branżowym doświadczeniem, to właśnie ostatnie dwie dekady stanowią o jej obecnej pozycji europejskiego lidera w segmencie nowoczesnych, energooszczędnych i bezpiecznych systemów aluminiowych. Produkty Aluprof są podstawą konstrukcji okien, drzwi, fasad oraz osłon przeciwsłonecznych. Ich znaczenie dostrzegamy w wielu lokalizacjach. To za pomocą opracowanych przez Aluprof technologii wznoszone są biurowce w europejskich i amerykańskich miastach, zabytkowe obiekty zyskują drugą młodość dzięki przemyślanej rewitalizacji, a budynki mieszkalne zachwycają nie tylko świetnym designem, lecz także doskonałymi parametrami termoizolacyjnymi. W obecnej formie firma funkcjonuje od roku 2006, w którym doszło do połączenia firm Aluprof sp. z o.o. z siedzibą w Opolu i Metalplast Bielsko, a w efekcie do powstania Aluprof SA. 20 lat Polski w Unii Europejskiej zbiega się więc niemal idealnie z czasem, w którym spółka rozwijała dynamicznie swoją markę, zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych, osiągając czołowe miejsce wśród europejskich producentów ślusarki aluminiowej.

Przez ostatnie dwie dekady Aluprof konsekwentnie umacniał swoją pozycję, dostarczając innowacyjne systemy aluminiowe do prestiżowych inwestycji w Polsce i za granicą. W Warszawie rozwiązania firmy zastosowano m.in. w Mennicy Legacy Tower, Wydziale Lingwistyki Stosowanej i Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego oraz w kompleksie Elektrownia Powiśle. W Krakowie Aluprof odegrał kluczową rolę w realizacji Unity Tower, a we Wrocławiu – ikonicznego wieżowca Sky Tower. Ekspansja firmy wykracza jednak daleko poza rynek krajowy – szczególnie wymagającym kierunkiem rozwoju stały się Stany Zjednoczone, gdzie normy techniczne i oczekiwania inwestorów różnią się od europejskich. Aluprof pozostawił już swój ślad w Nowym Jorku, a jego najnowszym osiągnięciem jest udział w renowacji legendarnego Flatiron Building na Manhattanie, do którego dostarczy tysiąc specjalnie zaprojektowanych okien, spełniających rygorystyczne wymogi konstrukcyjne.

Z duchem innowacji
Fundamentem prężnego rozwoju i sukcesu Aluprof jest technologia, która nie tylko odpowiada na potrzeby rynku, ale też wyznacza nowe kierunki w budownictwie. Firma od lat kreuje branżowe trendy, wprowadzając innowacyjne rozwiązania, często opracowywane specjalnie z myślą o konstrukcyjnych wyzwaniach konkretnej realizacji. Równocześnie Aluprof konsekwentnie inwestuje w nowoczesne procesy produkcyjne, kładąc duży nacisk na niskoemisyjność i zrównoważony rozwój.

Ważnym elementem tej strategii jest wykorzystanie aluminium pochodzącego z recyklingu, co pozwala znacząco zredukować ślad węglowy produktów. Dzięki temu budynki powstające w technologiach Aluprof spełniają rygorystyczne wymagania ekologiczne i mogą uzyskać prestiżowe certyfikaty zielonego budownictwa, takie jak BREEAM czy LEED. Dążenie do ograniczenia emisji CO2 i podnoszenia standardów energooszczędności znajduje swoje odzwierciedlenie także w międzynarodowej kampanii „Panuj nad klimatem, panuj nad kosztami”, realizowanej wspólnie z ambasadorem marki, sędzią piłkarskim Szymonem Marciniakiem. Jej celem jest promocja produktów „all in one”, których zastosowanie znacząco zmniejsza straty ciepła zimą i ogranicza przegrzewanie wnętrz latem, wpływając tym samym na obniżenie kosztów eksploatacyjnych budynków. Innowacyjne podejście idzie w parze ze świadomością oczekiwań współczesnej architektury. Spółka nie tylko dostarcza rozwiązania spełniające najwyższe standardy ekologiczne i technologiczne, ale także inspiruje środowisko architektoniczne do dalszych poszukiwań. Potwierdzeniem tej roli jest prestiżowy konkurs „Obiekt Roku w Systemach Aluprof” oraz towarzysząca mu międzynarodowa konferencja „Future Builders” – organizowane od lat wydarzenia, które stały się katalizatorem zmian w branży. To przestrzeń do wymiany doświadczeń i zderzenia ze sobą wiodących idei w budownictwie, a także okazja do wyróżnienia najbardziej innowacyjnych realizacji, które wyznaczają nowe standardy.

Stały dialog z rynkiem i głębokie zrozumienie potrzeb klientów i środowiska stanowią fundament strategii Aluprof, a organizacja prestiżowych wydarzeń to tylko jeden z elementów tego podejścia. Firma nieustannie wspiera swoich partnerów biznesowych, dostarczając im nie tylko nowoczesne produkty, ale także kompleksowej wiedzy, czego przykładem są liczne szkolenia. Inicjatywy te pozwalają na bieżąco zapoznawać branżę z nowościami technologicznymi, zmianami w ofercie oraz wymogami sprzedaży w ramach jednolitego rynku europejskiego. Z kolei cykliczne spotkania z architektami tworzą przestrzeń do bezpośrednich rozmów, umożliwiając wymianę doświadczeń i wspólne definiowanie przyszłych kierunków rozwoju budownictwa. Dzięki takiej otwartości i konsekwentnie realizowanej strategii Aluprof pozostaje blisko rynku, umacniając swoją pozycję lidera i zaufanego partnera w branży.

tags: