Do grona uczelni współpracujących z marką Tikkurila dołączył Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu. Studenci kierunku Architektury Wnętrz na Wydziale Sztuk Pięknych wzięli udział w warsztatach prowadzonych przez ekspertów Tikkurila.
Zajęcia były doskonałą okazją do praktycznego poznania farb i ich zastosowania na wybranych powierzchniach. Na podobnych zasadach Tikkurila od kilku lat współpracuje już z ASP w Krakowie i Warszawie.
– UMK to kolejna uczelnia, gdzie szkolimy studentów w zakresie stosowania farb. Podczas zajęć teoretycznych przybliżyliśmy już nieco zagadnienia związane z malowaniem, teraz w trakcie warsztatów będzie okazja, by tę wiedzę przekuć w praktykę. Studenci będą też mogli własnoręcznie wykonywać rozmaite efekty dekoracyjne przy pomocy produktów Tikkurila. Takie szkolenia już kilkukrotnie organizowaliśmy na ASP i widzimy, że cieszą się dużą popularnością wśród studentów. Jest to bowiem ciekawy, a zarazem skuteczny sposób, by przekazać im wiedzę, która będzie przydatna w przyszłej pracy zawodowej – mówi Ryszard Frycowski, Kierownik Działu Doradztwa Technologicznego Tikkurila.
Podczas warsztatów studenci Wydziału Sztuk Pięknych UMK mogli przetestować m.in. takie produkty jak Tikkurila Anti-Reflex White, Tikkurila Be Special Decor Retro, Tikkurila Liitu czy Tikkurila Optiva Ceramic Super Matt 3. Warsztaty odbyły się 20 kwietnia.
TIKKURILA to międzynarodowa marka wysokiej jakości produktów przeznaczonych do malowania, dekoracji i ochrony różnego rodzaju powierzchni zarówno na zewnątrz, jak i wewnątrz pomieszczeń. W ofercie posiada szeroką gamę farb, impregnatów czy emalii dla klientów indywidualnych, a także profesjonalistów oraz powłoki i rozwiązania przemysłowe. Tikkurila wiele uwagi poświęca bezpieczeństwu wytwarzanych przez siebie wyrobów, stąd też produkty tej marki są przyjazne dla użytkowników i środowiska naturalnego. Przy wykorzystaniu nowoczesnych technologii, Tikkurila opracowała jeden z najbardziej zaawansowanych na rynku systemów barwienia farb – AVATINT. Umożliwia on pigmentację produktów na ponad 13 tys. odcieni, dzięki czemu można przygotować aranżację przestrzeni według indywidualnych upodobań kolorystycznych i preferencji klientów. Dodatkowo doskonałe parametry użytkowe wyrobów Tikkurila zapewniają pomalowanym powierzchniom piękne i trwałe wykończenie.
Produkty Tikkurila dostępne są w sprzedaży w około 40 krajach od ponad 150 lat. Firma powstała w 1862 r. w Finlandii, a w Polsce obecna jest od 1998 roku. Więcej informacji na temat marki dostępnych jest na stronie www.tikkurila.pl.