PORTA DRZWI DOCENIONA PRZEZ KLIENTÓW ORAZ EKSPERTÓW SUPERBRANDS
Już po raz 11. Rada Ekspertów Superbrands wzięła pod lupę marki konsumenckie, mierząc poziom ich znajomości oraz rekomendacji przez konsumentów.
Podczas uroczystej gali wręczenia nagród polski producent drzwi PORTA KMI POLAND został wyróżniony dwiema statuetkami – Superbrands oraz Created in Poland Superbrands.
Polacy coraz częściej zwracają uwagę na pochodzenie kupowanych produktów. W codziennych zakupach stale rosnąca grupa klientów stara się wkładać do koszyka te towary, które zostały wyprodukowane przez regionalnych dostawców. Moda na lokalność widoczna jest także w odpowiedziach ankietowanych w badaniach opinii społecznej. Według raportu społecznego „Otwartość Polaków”*, autorstwa instytutu badawczego NEUROHM Polska, aż 77% badanych chętnie kupuje polskie marki. Co z tymi zagranicznymi? Te cieszą się mniejszą popularnością – zaledwie mniej niż połowa badanych (46%) z chęcią kupuje produkty marek bez polskiego rodowodu. Na dodatek ochota na zakup produktów zagranicznych firm maleje wraz z wiekiem konsumentów – najbardziej chętni do ich zakupienia są osoby młode w wieku 18-24 lata.
– Cieszymy się, że jesteśmy jedną z najsilniejszych polskich marek na rynku. Otrzymane statuetki traktujemy jako najwyższe wyróżnienie, przypadające akurat w 25. rocznicę powstania firmy PORTA DRZWI. Dziękujemy klientom za zaufanie, jakim darzą naszą firmę oraz nasze produkty – powiedział Artur Pęksyk, Dyrektor Marketingu w PORTA KMI POLAND.
Pomimo mody na lokalność w polskich sklepach nieustannie pojawiają się nowi zagraniczni producenci z szeroką ofertą swoich produktów. Którzy z nich najbardziej wpadają klientom w oko w dżungli sklepowych półek? Organizacja Superbrands Polska po raz 11. postanowiła zbadać, które firmy zagraniczne mają w Polsce najmocniejszą pozycję. Zbadano również polskie marki – najsilniejsze i najbardziej rozpoznawane przez klientów zostały nagrodzone statuetką Superbrands Created in Poland. Tegoroczne badanie Superbrands 2016/17 objęło 2 tysiące marek konsumenckich, na temat których opinią podzieliło się 50 ekspertów oraz ponad 15 tysięcy konsumentów. Marka PORTA DRZWI uzyskała dwa tytuły – Superbrands oraz Created in Poland Superbrands.
Superbrands to międzynarodowa organizacja, która działa od ponad 20 lat na całym świecie. Badanie konsumenckie Superbrands jest największym tego typu badaniem marek na rynku, a jego proces certyfikacji składa się z dwóch etapów. W ramach badania konsumenckiego na pierwszym etapie mierzony jest poziom rekomendacji oraz znajomość marki wśród konsumentów. W drugim etapie Rada Marek ocenia spójność komunikacji, przejrzystość oraz wyróżnialność marek. Tegoroczne badanie Superbrands Polska było XI edycją badania.
O badaniu „Otwartość Polaków”*
Badanie „Otwartość Polaków” przeprowadzone przez firmę NEUROHM Polska pod mecenatem marki PORTA DRZWI zostało wykonane w Polsce na grupie 1200 respondentów. Grupa ankietowanych była zróżnicowana ze względu na płeć (kobiety stanowiły 51,5%, mężczyźni 48,5%) wiek, zamieszkanie oraz wykształcenie. Badanie zostało przeprowadzone internetową metodą BIOCODE™, która opiera się na pomiarze czasów reakcji. Technologia ta polega na indywidualnym pomiarze czasu reakcji respondenta. Im szybsza odpowiedź „tak” lub „nie”, tym większa pewność postawy. Odpowiedzi deklarowane są często wynikiem mody, oczekiwań społecznych bądź chęci ukrycia prawdziwych przekonań. Metoda BIOCODE™ pokazuje rzeczywiste poglądy badanych, dzięki czemu uzyskujemy informacje o emocjonalnej pewności postaw respondentów, a te lepiej tłumaczą późniejsze ludzkie zachowania.
Na co jeszcze otwarci są Polacy, a co budzi u nich sprzeczne postawy? O tym więcej w raporcie „Otwartość Polaków” oraz na stronie www.otworzsiena.pl.
Więcej informacji o PORTA KMI POLAND znajdą Państwo na stronie internetowej www.porta.com.pl, blogu Porta, profilu na Facebooku oraz Instagramie, a także kanale YouTube.
O PORTA KMI POLAND Sp. z o.o. Sp.k.
PORTA KMI POLAND Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp.k. jest liderem w branży stolarki otworowej w kategorii drzwi wewnętrznych, wejściowych, zewnętrznych i technicznych. Spółka powstała w 1992 roku w Bolszewie k. Wejherowa. PORTA KMI POLAND to obecnie pięć zakładów produkcyjnych – cztery w Polsce i jeden w Rumunii: fabryka w Bolszewie produkująca skrzydła wewnątrzlokalowe, techniczne, wejściowe; dwie fabryki w Ełku – dedykowane produkcji skrzydeł i ościeżnic wewnątrzlokalowych oraz drzwi stalowych, fabryka w Suwałkach – dedykowana produkcji skrzydeł i ościeżnic fornirowanych i drzwi zewnętrznych oraz fabryka PORTA KMI ROMANIA srl w rumuńskim Aradzie. Najnowszą inwestycją firmy jest fabryka PORTA STEEL w Ełku wyposażona w nowoczesny park maszynowy. Łączna powierzchnia zakładu to około 15 tys. m², zaś koszt inwestycji wyniósł około 70 mln złotych. Spółka zatrudnia ponad 1900 pracowników. Sprzedaż produktów prowadzi poprzez sieć ponad 150 Autoryzowanych Dealerów, posiadających salony ekspozycyjne oraz magazyny w dużych miastach w kraju i za granicą, współpracujących z kilkoma tysiącami Autoryzowanych Punktów Sprzedaży. W Polsce miesięcznie ponad 20 000 Klientów wybiera produkty PORTA do swoich domów i mieszkań.