Grupa PSB Handel S.A. śledzi ceny wiodących materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu, co pozwala obserwować zmiany trendów, które oddaje wykres.
W sierpniu 2017 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca, w 12 analizowanych grupach asortymentowych ceny wzrosły, a w 8 spadły.
Największe wzrosty notowano w grupach: izolacje termiczne (+3,6%), wyposażenie, AGD (+1,4%), izolacje wodochronne (+1,3%), farby, lakiery (+1,2%) oraz narzędzia (+0,9%).
Spadły najbardziej ceny w grupach: drewno, płyty konstrukcyjne (-1,7%), dekoracje (-1,3%), dachy, rynny (-1,1%), motoryzacja (-1,1%) oraz otoczenie domu (-0,9%).
Porównanie dłuższych okresów – tym razem I-VIII 2017 do analogicznego okresu 2016 r. – przynosi zdecydowanie różne wyniki.
Ceny wzrosły we wszystkich grupach asortymentowych. Najbardziej podrożały: sucha zabudowa (+5,2%), izolacje termiczne (+4,9%), dachy, rynny (+4,7%), cement, wapno (+3%), płytki, łazienki, kuchnie (+2,7%) oraz motoryzacja (+2,7%).
Najmniejsze wzrosty notowano w grupach: elektryka, oświetlenie (+0,4%), chemia budowlana (+0,5%) oraz wykończenia ścian, podłóg (+0,8%).
Wskaźnik optymizmu związanego ze wzrostem liczby pozwoleń na budowę mieszkań ogółem wydanych w okresie I-VII 2017 r., w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, przyjął wartość plus 29,7%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 20%. Równolegle w zakresie mieszkań ogółem, których budowę rozpoczęto dynamika wyniosła plus 22,7%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 19,1%.
Marzena Mysior-Syczuk
Koordynator ds. Public Relations
Grupa PSB Handel S.A.
Grupa PSB
Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku od 19 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 364 małe i średnie, rodzinne firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 412 składach budowlanych, w 261 marketach PSB-Mrówka oraz w 53 centrach handlowych PSB-Profi. W placówkach tych pracuje ponad 12 tysięcy osób.
Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB S.A., na koniec 2016 r., osiągnęły pułap 5,7 mld zł (były wyższe o 9% w stosunku do 2015 r.). Przychody Grupy PSB S.A. (centrali) w 2016 r. przekroczyły poziom 2,2 mld zł i były najwyższe w dotychczasowej historii firmy. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14%, a w rynku hurtowym ponad 25%. W 2017 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 46% Polaków, sieć sklepów PSB Mrówka 57%, a placówek PSB Profi 21%.