EJOT – SERWIS NAJWYŻSZEJ JAKOŚCI
Przez ostatnie lata aktywności na krajowym rynku materiałów budowlanych firma EJOT konsekwentnie wprowadzała innowacyjne rozwiązania produktowe będące istotnym uzupełnieniem systemów ETICS.
Przemyślane i nowatorskie konstrukcje oraz najwyższa jakość wykonania produktów sprawiły, że mocowania EJOT zostały docenione zarówno przez inwestorów, projektantów, jak i wykonawców zaangażowanych w poszczególne etapy procesu inwestycyjnego. Jednocześnie okazało się, że wraz z pojawiającymi się nowymi wyzwaniami, obok błyskotliwych rozwiązań technicznych nie mniej istotne okazuje się wsparcie serwisowe. Odpowiedni serwis wydaje się nieodzowny w przypadku rozwiązań najwyższej jakości, których atuty należy wykorzystać maksymalnie efektywnie. Zgodnie z powyższymi założeniami EJOT opracował narzędzia mające służyć wsparciu podmiotów uczestniczących w realizacji inwestycji, a stosujących rozwiązania z oferty firmy.
Obliczenia ilości łączników mechanicznych w systemach ETICS
Dobór mocowania mechanicznego warstwy izolacyjnej ociepleń ścian zewnętrznych to jedno z najczęściej wykonywanych opracowań przez Dział Techniczny EJOT. Obliczenia tego typu wykonywane są w oparciu o wytyczne określone w normie „wiatrowej” PN-EN 1994-1-4. Norma ta zawiera postanowienia krajowe dotyczące ustalania oddziaływań wiatru w projektowaniu budynków i obiektów inżynierskich przeznaczonych do realizacji na terytorium Polski. Pozostałe nieodzowne dokumenty konieczne do prawidłowego wykonania obliczeń tego rodzaju to aprobaty techniczne łączników mechanicznych oraz zastosowanych systemów ociepleń. Szczególnie istotne parametry, jakie powinny zostać uwzględnione w opracowaniu, to nośności łącznika w podłożu oraz parametr przeciągania łącznika przez materiał termoizolacyjny zastosowany w systemie ociepleń.
Bardzo istotnym elementem serwisu proponowanym przez EJOT są próby wyrywania łącznika z podłoża, dzięki czemu możliwe jest określenie jego rzeczywistej nośności. Są one szczególnie ważne w przypadku, gdy mamy trudności z klasyfikacją podłoża według ETAG 014, a co za tym idzie – nie mamy możliwości przyjęcia parametru nośności łącznika w podłożu z odpowiedniego dokumentu odniesienia. Z prób poligonowych sporządzany jest raport zgodnie z wytycznymi EOTA Raport Techniczny 051, który stanowi integralną część dokumentacji projektowej. Dzięki pomiarom wykonanym na budowie oraz dokumentom odniesienia stosowanych rozwiązań technicznych możliwe jest wykonanie opracowania z uwzględnieniem wszelkich nietypowych cech projektowanego ocieplenia. Takie wsparcie serwisowe dedykowane konkretnym obiektom pozwala na dobór optymalnego rozwiązania przy jednoczesnym pełnym wykorzystaniu jego wszelkich atutów. Możemy tu szczegółowo określić ilości łączników w zależności od wysokości poszczególnych kondygnacji, szerokości stref narożnych oraz kształtu (obrysu) budynku przy jednoczesnym uwzględnieniu ukształtowania terenu, a także kierunku i siły wiatru w danej strefie.
Wprowadzając nowe rozwiązania serwisowe, EJOT odpowiada na zapotrzebowanie klientów, którzy, doceniając najwyższą jakość produktów, chcą optymalnie wykorzystać ich potencjał. Warto tu również nadmienić, że podobne wsparcie techniczne jest dostępne w przypadku mocowań dachów płaskich czy systemu montażu okien dla domów energooszczędnych i pasywnych WIMOUNT. Tak pojmowana indywidualizacja oferty oraz świadome gospodarowanie zasobami (świadczą o tym deklaracje środowiskowe EPD uwzględniające poszczególne etapy „życia” wyrobu) sprawiają, że realizowana w ten sposób klasyczna koncepcja poszerzonego produktu (ang. extended product) istotnie przyczynia się do podniesienia ogółu standardów obsługi klienta.
Wojciech Hasiak
Kierownik ds. Sprzedaży WDVS termoizolacje fasadowe
Magdalena Szymaniak
Referent ds. Technicznych
Fot. arch. EJOT Polska sp. z o.o.