LIDERZY BRANŻY NARZĘDZIOWEJ SPOTKALI SIĘ W SEROCKU
11 maja do hotelu Narvil w podwarszawskim Serocku przybyło blisko 500 właścicieli najprężniej działających polskich sklepów narzędziowych i salonów technicznych. Okazją do spotkania był jubileusz 25-lecia działalności na polskim rynku warszawskiej firmy PROFIX. To była naprawdę udana impreza.
Dzień Otwarty Profix każdego roku gromadzi największych detalicznych i hurtowych dystrybutorów narzędzi, elektronarzędzi i artykułów BHP. Spotkanie daje możliwość poznania nowości, skorzystania z licznych ofert specjalnych. Jest też swoistego rodzaju platformą wymiany informacji, skonfrontowania założeń biznesowych z opiniami i spostrzeżeniami podmiotów działających w branży narzędziowej. Jest okazją do licznych formalnych i mniej formalnych rozmów, podzielenia się uwagami o produktach, a także zasugerowania potrzeb rynkowych. Dla organizatorów spotkania niesie możliwość wsłuchania się w głosy najważniejszych partnerów handlowych.
– Dni Otwarte Profix to już tradycja. Na stale wpisana w terminarz wszystkich, którzy tworzą polski rynek narzędzi. Formuła spotkań to efekt naszych wieloletnich doświadczeń. Dzięki nim proponujemy naszym klientom możliwość połączenia pracy z chwilą wytchnienia. Umiejętnie łączymy przyjemne z pożytecznym. Nasze Dni Otwarte to coś więcej niż tradycyjna prezentacja produktowa połączona z możliwością składania zamówień. Jak widać po frekwencji również w kwestii spotkań biznesowych oferujemy nowatorskie, interesujące dla klientów rozwiązania – mówi Joanna Woźniak, dyrektor marketingu Profix.
Profix ma 25 lat
Jubileusz 25-lecia działalności na rynku stał się tematem przewodnim tegorocznego Dnia Otwartego Profix. W tym roku w imprezie uczestniczyła rekordowa liczba gości. Obchody jubileuszu rozpoczęła konferencja biznesowa, która stała się okazją do przedpremierowego pokazu filmu podsumowującego 25 lat historii Profix oraz prezentującego najważniejsze zasady biznesowe, którymi w swych działaniach kieruje się firma.
Krzysztof Sobieraj i Mirosław Cichecki w swoich, krótkich wystąpieniach podziękowali za liczne przybycie oraz za długoletnią współpracę, wytrwałość, wspólne pokonywanie przeszkód i budowanie nowoczesnych przedsiębiorstw działających w ramach polskiej branży narzędziowej.
– Myślę, że branża narzędziowa ma rzeczywiście wkład w rozwój polskiej gospodarki. Wyroby, które my dostarczamy, a wy sprzedajecie uczestniczą w budowaniu nowej infrastruktury, tworzeniu nowych miejsc pracy. Możemy być dumni z tego, że wspólnie dokładamy przysłowiową cegiełkę do rozwoju naszego kraju – powiedział, kończąc oficjalne przywitanie Krzysztof Sobieraj, prezes zarządu Profix.
Następnie na scenie pojawił się Emilian Kamiński, znany aktor i jednocześnie właściciel warszawskiego Teatru Kamienica, który prowadzi własny biznes oparty o sztukę. Na wstępie pogratulował jubilatowi i podkreślił, że bagaż 25 lat doświadczeń to źródło ogromnej wiedzy, z której należy korzystać. W swoim wystąpieniu skupił się na opisowym przedstawieniu cech, które powinny charakteryzować odpowiedzialny biznes. Mówił o m.in. zaufaniu, partnerstwie, intuicji, rzemiośle, rodzinie, pomaganiu innym.
Rekordowa ekspozycja
Na powierzchni 750 metrów kwadratowych zaprezentowano ofertę produktową marek własnych Profix. Swoje stoiska mieli także najwięksi dostawcy: Stanley Black & Decker, Fiskars, Tesa i Action Can. Dominującą część powierzchni wystawienniczej zajęły produkty Proline, Tryton i Lahti Pro. Zaprezentowano ich blisko trzy tysiące. Każdy z nich można było dokładnie obejrzeć, poznać zasadę działania oraz uzyskać dodatkowe informacje techniczne.
– Zdecydowaliśmy się w tym roku zdecydowanie powiększyć część ekspozycyjną, ponieważ chcieliśmy aby nasi klienci mogli namacalnie poznać nowe produkty z naszej oferty. Osobiście potwierdzić, że zalety, o których mówimy w naszych wydawnictwach marketingowych w 100% mają swoje odzwierciedlenie w rzeczywistości. Ponadto naszym celem było pokazanie, że nasz asortyment jest tak przygotowany, że pozwala stworzyć kompleksową ofertę dla każdej placówki handlowej – mówi Tomasz Syska Menedżer Marki Proline
Zaprezentowano także nowości, które w ciągu ostatnich miesięcy pojawiły się w sprzedaży. W przypadku marki Proline były to m.in. spawarki, węże ogrodowe oraz akcesoria pneumatyczne i wiele innych.
Dużym zainteresowaniem cieszyło się stoisko działu logowania, na którym można było poznać możliwości haftu komputerowego. Po raz pierwszy publicznie pokazano także maszynę do badania wytrzymałości obuwia, jedno z kilku urządzeń, które już niebawem wzbogacą park maszynowy działu kontroli jakości.
Dzień Otwarty PROFIX to także szereg specjalnych ofert handlowych dla uczestników spotkania. Przez cały czas istniała możliwość składania deklaracji zakupowych. Z tej okazji skorzystała znaczna część firm. Te, które zadeklarowały najwyższą wartość zamówień otrzymały specjalne bonifikaty, vouchery oraz inne atrakcyjne pakiety produktowe.
Uroczysta gala
Najbardziej uroczysty charakter miała wieczorna część spotkania. Obchodzony w tym roku jubileusz 25-lecia działalności na rynku stał się dobrą okazją do podsumowań oraz podziękowań dla wszystkich, którzy mają swój wkład w budowę sukcesu rynkowego marek własnych Profix. Najważniejsi partnerzy handlowi Profix otrzymali wybite specjalnie na tegoroczny Dzień Otwarty medale pamiątkowe. Tradycyjnie wręczono także statuetki PROLION 2018. Nagradzani są nimi partnerzy handlowi, którzy w ostatnim roku w sposób szczególny przyczynili się do rozwoju współpracy. Z okazji jubileuszu przyznano także statuetki SUPER PROLION 25 lat.
Odpowiedzialny biznes
Na ogromne słowa uznania zasługuje fakt, że jubileuszowa Gala Profix stała się także znakomitą okazją do wsparcia organizacji pozarządowych. We współpracy z Fundacją Radia Zet przez cały dzień licytowano liczne przedmioty pochodzące od znanych sportowców i artystów. Kask Ireneusza Sikory wylicytowano za ponad 6000 złotych. Dużym zainteresowaniem cieszyły się także reprodukcje najlepiej rozpoznawalnych obrazów malarstwa europejskiego wykonane techniką haftu komputerowego przez Tomasza Gałka z działu logowania Profix. Zebrano łącznie ponad 43 tysiące złotych. Wszystkie środki przeznaczone zostaną na pomoc podopiecznym Fundacji.
Profix należy do grona największych producentów i dystrybutorów narzędzi, elektronarzędzi i artykułów BHP w Polsce. Za swoją działalność w 2015 roku z rąk ówczesnego wicepremiera otrzymał odznakę honorową za zasługi dla rozwoju gospodarki Rzeczpospolitej.
Od pierwszych dni działalności strategia rynkowa firmy koncentruje się na jakości produktu jako centralnym punkcie działań. Dzięki temu wyroby sygnowane nazwami Proline, Tryton, Lahti Pro to produkty wykonane z materiałów najwyższej jakości w oparciu o restrykcyjne założenia jakościowe. Wielokrotnie kontrolowane i sprawdzane na każdym etapie poprzedzającym wprowadzenie do sprzedaży. Rynkowy wizerunek marek własnych Profix jest budowany przez pozytywne doświadczenia użytkowników, których grono dynamicznie się rozszerza o kolejne grupy zawodowe. Narzędzie ręczne Proline, elektronarzędzia Tryton oraz odzież i artykuły BHP Lahti Pro pracują na budowach, w zakładach przemysłowych, warsztatach samochodowych. Są również w torbach narzędziowych, serwisantów i „złotych rączek”. Po produkty z oferty Profix sięgają profesjonaliści, którzy pracują nimi zawodowo – to dla firmy jest najlepszą rekomendacją i potwierdzeniem, że przyjęta strategia rynkowa zaspokaja potrzeby ostatecznych użytkowników.
Godne podkreślenia jest to, że sukces rynkowy Profix jest budowany także przez znakomitą sieć dystrybucji. Partnerskie relacje z właścicielami sklepów, które zaopatrują profesjonalistów oraz liczne programy wspierające sprzedaż pozwoliły w ciągu ćwierćwiecza zbudować rodzinę blisko 8000 stałych odbiorców. Dzięki nim Polacy mogą każdego dnia korzystać z liczącej blisko 20 000 produktów oferty asortymentowej Profix. Tak kompleksową ofertą mogą poszczycić się nieliczne przedsiębiorstwa.