BUILDER RANKING EDYCJA 1
Wspólnie z Radą Programową projektu Build the Future, którego inicjatorem są „Builder”, PwC Polska i BISNODE Polska postanowiliśmy przyjrzeć się szczegółowo przedsiębiorstwom budowlanym.
Transparentna informacja jest filarem zaufania w biznesie. Uznaliśmy, że ważne z perspektywy całej gospodarki firmy z sektora budowlanego w Polsce zasługują na pełne, wiarygodne i rzetelne zestawienie dotyczące pozycji finansowej jego liderów. Wspólnie z Radą Programową projektu Build the Future, którego inicjatorem są „Builder”, PwC Polska i BISNODE Polska postanowiliśmy przyjrzeć się szczegółowo przedsiębiorstwom budowlanym. Podzieliliśmy je na 3 segmenty – deweloperzy, generalni wykonawcy i producenci materiałów budowlanych oraz wykończeniowych. Przebadaliśmy finanse łącznie 300 firm, które generują przychody na poziomie blisko 150 mld złotych rocznie, co stanowi prawie 7 proc. polskiego PKB.
Mamy w sobie dużo pokory. Choć wiedza i intuicja nam podpowiada, jakie są główne problemy sektora budowlanego – konieczność zwiększenia rentowności przy twardej konkurencji cenowej czy też poszukiwanie przewag konkurencyjnych i efektywne wdrażanie innowacyjności – to na sporządzeniu samego rankingu nie kończymy. Nasze podejście do wsparcia i kreślenia trendów dla sektora budowlanego będzie się opierać także na bezpośrednich rozmowach z przedstawicielami branży. Wyzwania są unikalne dla Państwa, ale istnieją również rozwiązania szyte na miarę – i międzynarodowy biznes budowlany bardzo chętnie z nich korzysta. Warto wspomnieć chociażby o szeregu innowacji, które można wykorzystywać do generowania oszczędności i zwiększenia efektywności pracy. Przewagą konkurencyjną może być również oferowanie rozwiązań pozwalających na późniejsze oszczędności chociażby na etapie korzystania z budynków. Dodatkowo transformacja cyfrowa dotyczy sektora produkcji budowlanej. Poza automatyzacją produkcji czy wykorzystywaniem danych do optymalizacji procesów produkcyjnych, logistycznych, uważamy, że dalszy rozwój uzależniony jest także od zwiększenia rozpoznawalności marek czy zintensyfikowania sprzedaży online oraz ustanowienia odpowiednich polityk cenowych.
Zależy nam na unowocześnieniu sektora budowlanego w Polsce tak samo jak Państwu. Fantastyczni menedżerowie oraz właściciele firm polskiej branży budowlanej zasługują na docenienie.