Od 1 kwietnia 2020 r. Unibep SA i wszystkie spółki z Grupy Unibep będą miały nowe logo. Jest nowocześniejsze, bardziej przyjazne dla odbiorców. Jeden element pozostał praktycznie niezmienny – trzy strzałki, które są charakterystyczne dla Grupy Unibep od blisko 15 lat.
– Nowe logo miało symbolizować zmianę, ale nie rewolucję. Miało być bardziej nowoczesne, bo przecież jesteśmy w zupełnie innym miejscu niż kilkanaście lat temu , ale też przyjazne i estetyczne. Nie mogliśmy zapomnieć też o naszych strzałkach, które na stałe wpisane są w tzw. sygnet i które stanowią element charakterystyczny dla Grupy Unibep – mówi Leszek Gołąbiecki, prezes zarządu Unibep SA .
Idziemy z duchem czasu
Prace nad nowym logo trwały blisko rok i były pełne emocji. Otrzymaliśmy kilkanaście propozycji od wielu autorów – jedne były bardzo odważne, można nawet powiedzieć szalone, inne nawiązywały do tradycji, nie zapominały o tym, że Unibep SA to firma, która powstała 1 kwietnia 1950 roku w Bielsku Podlaskim. Tyle że z małej firmy z siedzibą na wschodzie Polski powstała jedna z największych grup branży budowlanej w naszym kraju – według rożnych zestawień zajmuje 6. miejsce w Polsce pod względem przychodów. Grupa Unibep ma sprzedaż na poziomie ponad 1,6 mld zł, jest pracodawcą dla ponad 1500 osób i prowadzi działalność w segmentach:
- budownictwa kubaturowego w kraju i za granicą ,
- produkcji wielorodzinnych budynków modułowych (sprzedaż głównie do Skandynawii),
- deweloperskim (rynki : Warszawa, Poznań, Radom, Bielsk Podlaski) ,
- szeroko pojętym segmencie infrastrukturalnym
Dzięki tej zmianie chcemy pokazać naszym klientom i pracownikom obecnym, ale i przyszłym, że nie stoimy w miejscu, ale idziemy z duchem czasu, jesteśmy firmą stabilną, z tradycjami, ale też ciągle młodą duchem i rozwijającą się- dodaje Leszek Gołąbiecki .
Razem z właścicielami, radą nadzorczą i w gronie zarządu podjęliśmy ostatecznie decyzję o wyborze nowego logo dla całej Grupy Unibep , w tym dla wszystkich naszych spółek.
Przed Grupą Unibep czas na zmianę logo w każdym kanale komunikacyjnym – od papierów firmowych i listów, wizytówek, przez oznakowanie budów i biur, a także we wszystkich materiałach promocyjnych i informacyjnych – zarówno tradycyjnych, jak też elektronicznych.
To proces, który na pewno trochę potrwa. Dlatego prosimy o cierpliwość i wyrozumiałość.
Trochę historii o logo Unibepu
Pozwalamy sobie na opisanie kilku ciekawostek związanych z historią logo firm, na bazie których postała Unibep SA. Historia Unibepu rozpoczyna się bowiem w czasach, gdy identyfikacja graficzna firm nie miała tak spektakularnego znaczenia, jak obecnie, czyli dokładnie 1 kwietnia 1950 r. Gospodarka funkcjonowała w oparciu o planowanie, konkurencyjność nie decydo wała o losie firm i załóg, reklamy nie atakowały na każdym kroku, a wizualizacja nazwy nie miała takiego znaczenia, jak w gospo darce wolnorynkowej.
W logo Bielsko-Podlaskiego Przedsiębiorstwa Budowlanego najważniejsza była litera B stanowiąca symbol branży budowlanej i resortu budownictwa, któremu podlegała firma B-PPB . W kolejnych latach pierwotnie długa nazwa została „oswojona” i skrócona-firmę nazywano potocznie „Bep”. ,,Bep” przylgnęło do nazwy przedsiębiorstwa w roku 2003, gdy Unibud BEP (kolejny spadkobierca B-PPB) został wykupiony od Budimeksu przez grupę przyjaciół związanych z Janem Mikołuszko. Nazwę Unibud BEP ponownie skrócono do postaci znanej dzisiaj – Unibep . Co zatem oznacza końcówka „bep”? Jedna z wersji mówi, że to uproszczenie skrótowca B-PPB. Druga rozwija nazwę w: Budownictwo Eksport Produkcja. Z kolei wersja trzecia, zupełnie żartobliwa, odnosi się do Bardzo Ekskluzywnego Przedsiębiorstwa.
W 2006 roku zmieniono całą identyfikację wizualną firmy- już na Unibep SA i wtedy powstał tak charakterystyczny sygnet z trzema strzałkami. Przez blisko 15 lat logo to funkcjonowało i było obecne z Unibep SA na każdym kroku.
A ponieważ Unibep SA jest otwarta na zmiany, więc z okazji 70- lecia jej istnienia pojawia się nowe logo. Czy istnieje lepsza okazja do zmian niż taki jubileusz?