1. Home
  2. News
  3. TU PRACUJĄ MOI RODZICE! KAMPANIA COLAS
TU PRACUJĄ MOI RODZICE! KAMPANIA COLAS
0

TU PRACUJĄ MOI RODZICE! KAMPANIA COLAS

0

Grupa COLAS prowadzi kampanię informacyjną, która ma na celu zwrócenie uwagi na kwestię bezpieczeństwa na placach budowy oraz konieczność zachowania zwiększonej uwagi, a także ostrożności podczas poruszania się w ich pobliżu.

Grupa COLAS działa w oparciu o rygorystyczne normy i procedury, zabezpiecza place budowy, aby stworzyć bezpieczne środowisko pracy dla swoich pracowników. Pomimo podejmowanego wysiłku nie może kontrolować zachowania użytkowników dróg, a także osób trzecich. Dlatego informuje, przekonuje i motywuje opinię publiczną, aby była świadoma ryzyka związanego z budową dróg oraz odpowiednio zmieniała swoje zachowania.


Bezpieczeństwo pracowników
Codzienna działalność firmy skupia się na realizacji projektów drogowych, a praca przy ich budowie niesie ze sobą szereg niebezpieczeństw. Dla pracowników przyzwyczajonych do działania w warunkach o wysokim stopniu zagrożenia ważne jest, by nie tracić czujności oraz nie bagatelizować zasad mających chronić ich każdego dnia. Członkowie ekipy codziennie rozpoczynają pracę od przypomnienia sobie zasad bezpieczeństwa. Przestrzeganie tych reguł jest jasne i zrozumiałe dla każdego z nich. Nie mogą zapominać, że największym zagrożeniem jest dla nich czynnik ludzki w osobie kierowcy poruszającego się trasą, przy której działają.

Świadomość kierowców
Kampania informacyjna Tu pracują moi rodzice! jest skierowana do pracowników ale i całego społeczeństwa a kierowców i innych użytkowników ruchu drogowego w szczególności.. Mijając plac budowy, należy przede wszystkim zwolnić i skierować uwagę na to, co dzieje się przed nami oraz dookoła nas. Istotne jest, aby przejeżdżając obok pracowników drogowych, pamiętać, że oni poruszają się po swoim miejscu pracy. Każda chwila nieuwagi może skończyć się tragicznie dla jednych i drugich.

Oczywiście nie da się kontrolować wszystkich sytuacji drogowych oraz kierowców. Jeżeli jednak istnieje możliwość podjęcia działań, które mogą zmienić podejście społeczne i zmotywować kierowców do bezpiecznej jazdy, to gra jest warta wysiłku. COLAS podejmuje się próby zmiany podejścia społecznego i motywowania kierujących do bezpiecznej jazdy. To wieloletni projekt. Jego efektem ma być zmiana społecznego nastawienia, a także sposobu myślenia na temat bezpieczeństwa przy prowadzeniu prac drogowych pod ruchem.

Logo – symbol
Kampania została opatrzona specjalnym logotypem – znakiem drogowym w kształcie białego trójkąta z czerwonym obramowaniem. Na środku drogowskazu widnieje stylizowana na dziecięcy rysunek podobizna taty. Wszystko zostało podpisane hasłem kampanii, a tę wdrożono w całej Grupie COLAS w Europie. Głos dziecka ostrzega: „Tutaj pracuje mój tata, moja mama, moja rodzina, osoby ważne. Zachowajcie czujność, jedźcie powoli i ostrożnie!”. Przypomina o tym, co najważniejsze. O tym, że ryzykując lub nie zważając na zasady zachowania bezpieczeństwa, narażamy siebie i innych.

COLAS EUROPE stworzył logo kampanii w trzynastu różnych wersjach językowych, aby dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Ochrona zdrowia i życia ludzkiego to najważniejszy, długoterminowy cel.

PS