1. Home
  2. Osobowość Branży 2020
  3. TOMAS TROCIL – Osobowość Branży 2020
TOMAS TROCIL – Osobowość Branży 2020

TOMAS TROCIL – Osobowość Branży 2020

0

TOMAS TROCIL, Prezes Zarządu, Hilti (Poland) Sp. z o.o. Od początku swojej kariery zawodowej jest związany z Hilti. W 1993 r. rozpoczął pracę w oddziale w Czechach, początkowo jako rzeczoznawca techniczny, by następnie awansować na stanowisko dyrektora sprzedaży w Czechach i Słowacji.

W 2001 roku przeniósł się do polskiego oddziału Hilti, gdzie objął kolejno stanowiska: dyrektora sprzedaży oraz dyrektora ds. kluczowych klientów. Kolejnym krokiem w jego karierze zawodowej była funkcja dyrektora sprzedaży w Rosji. Dzięki wysokim kompetencjom sprzedażowym i organizacyjnym zbudował silny zespół, który przyczynił się do intensywnego rozwoju Hilti w Rosji. W 2007 roku został mianowany dyrektorem generalnym Hilti na Ukrainie. Funkcję tę pełnił przez trzy lata, z sukcesem zarządzając oddziałem w trudnym czasie kryzysu. W czerwcu 2011 roku Tomas Trocil został powołany na stanowisko prezesa zarządu oraz dyrektora generalnego Hilti (Poland) Sp. z o.o. i pełni tę funkcję do tej pory. Na przestrzeni minionej dekady firma przeszła transformację, wdrażając szereg nowoczesnych narzędzi oraz usług w oparciu o rozwiązania cyfrowe. Wraz ze zwiększeniem obrotów Hilti zwiększyła zatrudnienie, tworząc tym samym unikatowe miejsce pracy i zdobywając laur Great Place To Work. Tomas Trocil jest absolwentem Wyższej Szkoły Ekonomicznej w Pradze, gdzie studiował ekonomię. Jest żonaty, ma troje dzieci. Lubi aktywnie spędzać wolny czas, grając w tenisa i golfa oraz jeżdżąc na nartach.

Miniony rok 2020 bez wątpienia możemy nazwać przełomowym i nieprzewidywalnym w każdej dziedzinie życia, zarówno gospodarczo-ekonomicznej, jak i społecznej. Pandemia koronawirusa wywołała w nas wszystkich poczucie niepewności oraz zmianę naszych przyzwyczajeń i nawyków. Jest to czas, w którym nastąpiła redefinicja roli dużych firm w życiu społecznym. Jak nigdy dotąd kluczową rolę zaczęły odgrywać wartości, zaufanie oraz silne relacje przedsiębiorstw z partnerami biznesowymi. Poczucie partnerstwa i wzajemnego wsparcia w sytuacjach kryzysowych nie tylko buduje lojalność, ale umożliwia wzajemny rozwój partnerów biznesowych, nawet w najbardziej wymagających czasach. Dlaczego rozwój przedsiębiorstwa w okresie niestabilnym jest tak ważny? Uważam, że utrzymanie silnej pozycji rynkowej firmy w trudnych czasach zapewnia pozytywną perspektywę na przyszłość, a przede wszystkim daje poczucie bezpieczeństwa pracownikom i ich rodzinom. Tego typu podejście do biznesu jest możliwe jedynie w oparciu o wartości. Nam się to udało. Hilti w Polsce zamknęła rok ze stabilnym wynikiem, który daje nam bardzo dobry start w rok 2021. Ponadto w roku 2020 nie byliśmy zmuszeni do podejmowania decyzji personalnych, które pandemia wymusiła na wielu firmach. Przykład Hilti pokazuje, że w kryzysie doskonale radzą sobie firmy budujące lepszą przyszłość właśnie w oparciu o wartości. Praca zespołowa, prawość, odwaga i zaangażowanie to wartości Hilti. Stanowią one fundament naszej wszelkiej działalności. Jesteśmy świadomi naszej tożsamości, którą już od ponad 80 lat buduje rodzina Hilti. Dzięki temu tworzymy bardzo mocną strukturę relacji wewnątrz firmy, ale także z naszymi klientami, którzy zawsze mogą liczyć na nasze wsparcie.