TECHNOLOGIA DIGITAL SIGNAGE W PLACÓWKACH MEDYCZNYCH
Placówki medyczne wkraczają w nową epokę. Coraz więcej szpitali, przychodni, a nawet małych gabinetów decyduje się na wykorzystanie nowych technologii. O tym, jakie korzyści wnoszą nowe technologie, w tym digital signage, rozmawiamy z przedstawicielami firm Samsung i Greenlite.
Natalia Chylińska: Marka Samsung jest kojarzona głównie z urządzeniami używanymi w gospodarstwach domowych. Co właściwie ma wspólnego z medycyną?
Krzysztof Stawiski: Samsung obsługuje bardzo wiele branż i ma w swoim portfolio produkty dedykowane konkretnym rynkom. Jest związany także z rynkiem medycznym od wielu lat. Jesteśmy choćby producentem specjalistycznego sprzętu do badań USG. W naszym portfolio mamy także sprzęt połączony bezpośrednio z infrastrukturą placówki medycznej, który wspomaga komunikację wewnątrz placówek. Mam tu na myśli profesjonalne wyświetlacze.
N.Ch.: Wyświetlanie profesjonalne? W jaki sposób jest wykorzystywane w placówkach medycznych?
Agnieszka Linert: Niezależnie od tego, czy mamy do czynienia z małym czy dużym obiektem, ekrany mogą odpowiadać za komunikację w budynku. Podstawową ich funkcją jest wyświetlanie wiadomości pacjentom. Informujemy tym samym o ofercie placówki, przekazujemy aktualności, informacje związane z profilaktyką i uświadamianiem pacjentów. Ponadto możemy wyświetlać oferty komercyjne. Ekrany mogą jednak zdecydowanie więcej.
N. Ch.: Jeszcze więcej? Koniecznie rozwińmy tę myśl.
K.S.: Ekrany są wykorzystywane np. przy obsłudze systemów kolejkowych, mogą być tzw. wayfinderami (z ang. „wskazywacz” drogi), czyli pomagać w poruszaniu się po obiekcie lub też interaktywnie, poprzez dotykowe wyświetlacze. Przez ekrany można też komunikować się z pacjentem lub umawiać czy potwierdzać wizyty lekarskie. Rozwiązań oraz użyteczności jest bardzo dużo. Warto jednak podkreślić, że większość z nich da się uszyć na miarę potrzeb konkretnego obiektu lub jej sieci.
N.Ch.: Ekranami zarządza system MagicInfo. W jaki sposób to wszystko działa?
Łukasz Sędzicki: System MagicInfo pomaga przede wszystkim tworzyć treści na ekranach profesjonalnych Samsung oraz zarządzać nimi w czasie rzeczywistym. Oznacza to, że jesteśmy w stanie planować wyświetlane treści z wyprzedzeniem, ale także reagować na bieżąco, co jest niezwykle ważne w przypadku placówek medycznych.
N.Ch.: Jakie urządzenia są dostępne w obrębie systemu?
Ł.S.: W obrębie systemu dostępnych jest większość profesjonalnych ekranów Samsung. Od pojedynczych systemów wyświetlaczy przed gabinetami lekarskimi po ściany wideo i LED w salach konferencyjnych oraz aulach aż po ekrany pracujące na zewnątrz obiektu. Bez względu na liczbę placówek, rozmieszczenie i typ zastosowanych w nich ekranów jesteśmy w stanie zarządzać całym systemem z jednego miejsca, posługując się właśnie rozwiązaniem – MagicInfo.
N.Ch.: A co z małymi przychodniami czy gabinetami, które nie mają własnych serwerów, działów marketingu, które mogłyby nad tym całym systemem czuwać? Czy też mają szansę skorzystać z tych narzędzi?
K.S.: Oczywiście! Rozwiązanie Samsung MagicInfo jest zaprojektowane tak, aby obsłużyć od kilku do kilku tysięcy ekranów jednocześnie. Aby z niego korzystać, nie jest potrzebna wyszukana czy skomplikowana infrastruktura. Wszystko zależy od potrzeb danej placówki czy gabinetu. Istnieje także wiele możliwości personalizacji rozwiązania. Samsung wraz z Greenlite współpracują z inżynierami technicznymi, którzy służą pomocą w doborze rozwiązania dla różnych obiektów. Jesteśmy w stanie uszyć rozwiązanie od przy-chodni z kilkoma gabinetami po wielokondygnacyjny szpital czy klinikę.
N.Ch.: Na czym polega ta opieka posprzedażowa?
A.L.: Zespół Greenlite Media tworzą specjaliści z zakresu IT, komunikacji wizualnej i nowych technologii. Zapewniamy wielowymiarowe wsparcie. Uruchomienie systemów digital signage lub innych rozwiązań nie kończy naszej współpracy z klientem. Zachowujemy stały kontakt – wspieramy oraz zapewnia-my konserwację dostarczonych rozwiązań, co pozwala na utrzymanie efektywności działania, a także zapewnia klientowi bezpieczeństwo.
N.Ch.: Istnieje możliwość zapoznania się na żywo z danymi rozwiązaniami przed zakupem?
K.S.: Dla wszystkich, nawet tych najbardziej wymagających klientów mamy możliwość prezentacji rozwiązań na żywo w salonie pokazowym Samsung w Warszawie lub na miejscu w placówce u klienta. Nierzadko klienci decydują się także na testy sprzętu z rozwiązaniem przed zakupem. Mamy więc w pełni przygotowany proces, począwszy od testów, a skończywszy na wdrożeniu i opiece posprzedażnej.
N.Ch.: System MagicInfo to nowy produkt? W jakich miejscach można już z niego korzystać?
Ł.S: Rozwiązanie MagicInfo ma już ponad 10 lat. Samsung, rozwijając tę technologię od ponad dekady, słucha głosu klientów, modernizuje i rozszerza funkcjonalności, które oferuje ten system. Z MagicInfo korzysta wiele branż: od medycznej przez sektor produkcyjny czy branżę retail aż po operatorów sieci komórkowych, banki i przestrzenie biurowe. Można wymieniać bardzo długo. Wystarczy wyjść na zakupy, do banku lub lekarza i napotkać ekrany, które informują, kolejkują, wskazują drogę lub interaktywnie reagują na otoczenie.
Artykuł powstał przy współpracy z marką Samsung.