1. Home
  2. Architecture Design
  3. IGP w drodze po sukces
IGP w drodze po sukces

IGP w drodze po sukces

0

IGP Pulvertechnik Polska – lider w dostarczaniu nowoczesnych rozwiązań w zakresie powłok proszkowych – zainicjował polską odsłonę warsztatów pod hasłem POW(D)ER IGP on Tour. Seria spotkań stanowiąca platformę wymiany wiedzy i doświadczeń w zakresie lakiernictwa proszkowego odbyła się w Siestrzeni, Bielsku-Białej oraz Lublinie.

Firma IGP to pionier w swojej branży. Od 1968 roku dostarcza innowacyjne i jakościowe systemy farb proszkowych przeznaczonych do powlekania różnych materiałów. Rozwiązania powłokowe znajdują zastosowanie m.in. w architekturze, przemyśle, transporcie oraz branży meblarskiej. Od ponad 20 lat spółka jest aktywna na polskim rynku jako IGP Pulvertechnik Polska, a jej obecność znamionuje konsekwentnie dynamiczny rozwój. Filarami, na których IGP opiera swoją działalność, oprócz wspomnianej już innowacyjności i jakości, są profesjonalny serwis oraz partnerstwo. Sukces firmy to m.in. efekt budowania bliskich i jednocześnie długofalowych relacji z klientami. Odzwierciedleniem tego podejścia jest właśnie nowa inicjatywa realizowana pod hasłem POW(D)ER IGP on Tour.

Mobilna platforma wymiany wiedzy

POW(D)ER IGP on Tour można określić jako specjalistyczny Roadshow, którego głównym zamierzeniem jest dotarcie z ofertą serwisową do klientów oraz partnerów biznesowych. W jego ramach dedykowana przedsięwzięciu ciężarówka – wyposażona w niezbędne urządzenia multimedialne oraz sporą ilość sprzętu związanego z malowaniem proszkowym i badaniami powłok proszkowych – przemierza kraje europejskie, odwiedzając szereg firm. Podczas kilkudniowych spotkań zespół ekspertów IGP prowadzi warsztaty, odpowiada na pytania, krótko mówiąc – jest do bezpośredniej dyspozycji odbiorców. Tak zorganizowana platforma wymiany wiedzy służy zwłaszcza zaprezentowaniu nowych możliwości związanych z serwisem technicznym i badaniami laboratoryjnymi. Jak istotne są zagadnienia związane z tego typu wsparciem na każdym etapie współpracy z klientem – to nie wymaga komentarza. Pewnie najlepiej wiedzą o tym przedstawiciele działów technicznych R&D, odpowiedzialni za realizację nowych pomysłów czy optymalizację procesów powlekania, którzy oczywiście byli jednymi z głównych adresatów zorganizowanego przez IGP Roadshow.

Ciężarówka POW(D)ER IGP on Tour wyruszyła w sierpniu bieżące-go roku ze Szwajcarii, choć w blokach startowych czekała już w marcu ubiegłego roku. Z oczywistych względów pierwszy bieg można było wrzucić dopiero teraz. Po odwiedzeniu St. Gallen, Zurychu i Berna kolejną destynacją była Polska, w tym trzy punkty na mapie: Siestrzeń, Bielsko-Biała, Lublin. Stąd ciężarówka IGP ruszyła dalej, w tym roku ciąg dalszy trasy będzie przebiegał przez Austrię i Niemcy.

W drogę! Efektywne i efektowne warsztaty

Polska odsłona POW(D)ER IGP on Tour swój punkt startowy miała w Siestrzeni, bo gdzieżby indziej. To tu od czterech lat bije serce firmy IGP Pulvertechnik Polska. W 2017 roku tuż przy trasie S8, co jest logistycznym asem w rękawie, została otwarta nowa siedziba firmy. To tutaj został wybudowany pierwszy zagraniczny polski zakład produkcyjny – IGP Operations PL. I to tutaj znajdują się: nowoczesna przestrzeń biurowa, dział obsługi klienta, dział kontroli jakości, logistyka i magazyny. Wszystkie te przestrzenie można było zwiedzić, a tym samym poznać IGP od kuchni, podczas pierwszego cyklu warsztatów, które odbyły się w dniach 31 sierpnia – 3 września. Z tej okazji skorzystało ponad 130 osób – architektów, przedstawicieli przedsiębiorstw specjalizujących się w wykonywaniu powłok proszkowych, partnerów firmy. Nie zabrakło również redakcji „Buildera”, wszak około 80% sprzedaży IGP Pulvertechnik Polska konsumuje architektura. Szczególnie frapujący był spacer przez halę produkcyjną. Nieczęsto można bowiem z bliska przyjrzeć się procesowi produkcji farb proszkowych, tym bardziej jeśli towarzyszy temu fachowy komentarz. Ponadto pasją do malowania proszkowego dzielił się z gośćmi Jacek Belka, który podczas miniwarsztatu zaprezentował, jak to się robi w praktyce. Jeśli komuś do tej pory malowanie kojarzyło się wyłącznie z farbą ściekającą z pędzla, to z pewnością ten punkt programu zmodyfikował to wyobrażenie. Malowanie może równie dobrze oznaczać pistolet i proszek, generując w tym zestawieniu wiele korzyści. Pisząc o benefitach, warto poświęcić słowo magazynom, którym goście też mogli się przyjrzeć. Na uwagę zasługuje nie tylko ich dobra organizacja, ale przede wszystkim wysoki poziom zaopatrzenia, co w dzisiejszych realiach sytuuje IGP jako pewnego dostawcę.

Sukces IGP to m.in. efekt budowania bliskich i jednocześnie długofalowych relacji z klientami. Odzwierciedleniem tego podejścia jest właśnie nowa inicjatywa realizowana pod hasłem POW(D)ER IGP on Tour.

Tour w Siestrzeni miał w przenośni oraz dosłownie charakter wielopoziomowy, bo zwiedzanie odbywało się na kilku piętrach, ale i dotyczyło różnych zagadnień, od wspomnianych procesów technologicznych po prezentację gotowych rozwiązań. Ta zaś została zorganizowana w nowo wykreowanej przestrzeni, której oficjalne otwarcie specjalnie zaplanowano w ramach warsztatów. IGP Showroom to bezprecedensowa w tej branży inicjatywa pozwalająca na bezpośredni kontakt z bogatą paletą próbek rozwiązań. Tu zobaczymy, jak rzeczywiście wygląda dany kolor, jakim połyskiem się odznacza, tu dotkniemy materiałów pokrytych farbą, organoleptycznie zbadamy fakturę, co niekiedy jest nie mniej ważne niż barwa. IGP Showroom to rozwiązanie, które ma pomóc klientom w sprecyzowaniu swoich preferencji, uniknięciu błędów, podejmowaniu trafnych decyzji, a przede wszystkim w eksplorowaniu bogactwa propozycji produktowych, jakie oferuje IGP.

Równolegle ze zwiedzaniem siedziby w Siestrzeni tętniło wnętrze ciężarówki. Specjaliści z IGP przygotowali szereg prezentacji, których tematyka obejmowała m.in. technologię wykonywania powłok, wymogi jakościowe, sporo uwagi poświęcono też zagadnieniom takim jak serwis oraz badania. A do tego nowości, nowości i jeszcze raz nowości. Zaprezentowano m.in. serię IGP-RAPID stanowiącą (r)ewolucję w dziedzinie niskotemperaturowych farb proszkowych, dedykowanych materiałom takim jak MDF i HDF, czy też gamę produktów IGP-Effectives® uzyskiwanych w oparciu o technologię zapewniającą najwyższą stabilność przerobu farby z efektem.

POW(D)ER IGP on Tour można określić jako specjalistyczny Roadshow, którego głównym zamierzeniem jest dotarcie z ofertą serwisową do klientów oraz partnerów biznesowych.

Po udanej operacji w Siestrzeni ciężarówka POW(D)ER IGP on Tour ruszyła dalej. Kolejnymi destynacjami na mapie były Bielsko-Biała i Lublin, gdzie w dniach 7–10, a następnie 14–16 września odbyły się szkolenia dla wielu pracowników, reprezentujących bardzo różne działy w firmach Aluprof oraz Aliplast. Co ważne, oprócz ogólnej dawki wiedzy na temat IGP, jej potencjału produkcyjnego i palety usług serwisowych, przeprowadzone szkolenia cechowała szyta na miarę zawartość dostosowana do profilu uczestników. Z wyprzedzeniem ustalono zbiór zagadnień, które zostaną podjęte. Załoga IGP stanęła na wysokości zadania nie tylko merytorycznie, ale i logistycznie. Niewielka przestrzeń ciężarówki względem złożoności contentu versus duża liczba uczestników stanowiły prawdziwy sprawdzian ekipy realizującej POW(D)ER IGP on Tour. Wydarzenia, które odbyły się w siedzibach firm Aluprof oraz Aliplast, to ponadto dobry przykład współpracy, w tym wymiany pozytywnej energii, stanowiącej doskonałe paliwo do realizacji nawet najbardziej ambitnych projektów.

IGP Showroom to rozwiązanie, które ma pomóc klientom w sprecyzowaniu preferencji, uniknięciu błędów, podejmowaniu trafnych decyzji, a przede wszystkim w eksplorowaniu bogactwa propozycji produktowych, jakie oferuje IGP.

Ciąg dalszy nastąpi

Farby proszkowe to technologia, która rozwija się bardzo dynamicznie, oferując właściwości stanowiące na współczesnych mocno konkurencyjnych rynkach podstawę do utrzymania się w stawce najlepszych. Mowa o bardzo dobrych parametrach jakościowych lakieru oraz szybkości malowania. Jeśli na automatycznej linii przez 8 godzin możemy pomalować blisko 5 tys. m2 powierzchni, czyli jeden duży budynek, to jest to wystarczająca odpowiedź, dlaczego ta technologia wypiera malowanie ciekłe. Jak zaś farby proszkowe sprawdzają się w architekturze w praktyce, najlepiej widać po topowych realizacjach, w których aplikację znalazły rozwiązania IGP. To obiekty takie jak Mennica Legacy Tower, Nowy Sezam, Browary Warszawskie, Fabryka Norblina, Skysawa i wiele innych. W każdym z nich firma z siedzibą w Siestrzeni pozostawiła sygnaturę jakości oraz innowacyjności, udowadniając, że IGP – jeśli chodzi o rozwój – jest niezmiennie i nieustannie on Tour. A kolejną trasę w podobnym wydaniu jak w tym roku zespół IGP Pulvertechnik zrealizuje już za rok.

Po więcej informacji odsyłamy na stronę poświęconą przedsięwzięciu: ontour.igp-powder.com/pl/.


ŁUKASZ ANDRZEJ WITAN: Wiceprezes Zarządu IGP Pulvertechnik Polska Sp. z o.o.

Zarówno pod względem liczby gości, jak i jakości kontaktów biznesowych wydarzenie PO(W)DER IGP on Tour odniosło duży sukces. Podczas trzech zorganizowanych przez nas spotkań można było zauważyć, że tego typu eventy są po prostu konieczne. Dziękuję naszym Partnerom za bardzo pozytywne przyjęcie i zapewniam, że w kolejnych latach będziemy kontynuować nasz Roadshow w oparciu o model mobilnej przestrzeni, za pomocą której wychodzimy do naszych Klientów z wiedzą, informacjami o produktach i naszym systemie serwisowym. Jednocześnie chciałbym zaprosić do naszego showroomu, w którym również będziemy organizowali spotkania, tak branżowe, jak dla architektów. Jesteśmy bardzo zadowoleni z otwarcia tej wyjątkowej na polskim rynku przestrzeni ekspozycyjnej poświęconej powłokom proszkowym. Dzięki niej chcemy być platformą, która łączy naszą branżę.

PAWEŁ KOTARBIŃSKI: Architekt FS&P Arcus Sp. z o.o.

Do czasu spotkania w siedzibie IGP lakierowanie proszkowe elementów zdawało mi się mało znaczącym dodatkiem do systemów ślusarki, szczególnie aluminiowej. To był błąd. Paleta różnorodności faktur, kolorów, połysków i wyjątkowych cech lakierów IGP, a w szczególności sposób ich wytwarzania, poziom jakości oraz pewności otrzymania produktu o żądanych przez architekta parametrach objawiła się dopiero po naocznym prześledzeniu całego procesu produkcyjnego, od-wiedzeniu zautomatyzowanego magazynu substratów, laboratorium kontroli jakości czy pokazowej lakierni.

PAULINA GUTKOWSKA: Architekt, Kierownik Projektu JSK Architekci Sp. z o.o.

Kluczowa podczas POW(D)ER IGP on Tour była możliwość obejrzenia produktów na większych płaszczyznach. Zobaczenie pełnowymiarowych elementów o różnych fakturach i kolorach w pozytywny sposób zmieniło moje odczucia odbioru pewnych produktów. W szczególności propozycje IGP-LivingSurfaces – powierzchnie „żywe” o mocnych fakturach oraz konkretnych kolorach.

PAWEŁ MAJCHROWSKI: Kierownik Działu Koordynacji Inwestycji Ponzio Polska Sp. z o.o.

Bezpośrednie spotkanie podczas POW(D)ER IGP on Tour z przedstawicielami firmy IGP Pulvertechnik Polska to wyczekiwany powrót do „normalności”, a zarazem możliwość rozmowy o rozwiązaniach, nowościach i dalszej współpracy w zakresie stosowania architektonicznych farb fasadowych. Mobilne centrum szkoleniowo-techniczne jest bardzo interesującym pomysłem współpracy. Imponujące wrażenie wywarło także doświadczenie załogi czuwającej nad najwyższą jakością powstających produktów.

RAFAŁ PODLASKI: Dyrektor Operacyjny Aliplast Sp. z o.o.

Gorąco dziękujemy firmie IGP Pulvertechnik Polska za możliwość uczestniczenia w programie szkoleniowym POW(D)ER IGP on Tour. Sama idea szkoleń na terenie firmy, ale w zupełnie nowym środowisku, z wykorzysta-niem mobilnej platformy ulokowanej na półciężarówce przykuła zainteresowanie pracowników. W połączeniu ze strefą food truck pozwoliło to nam przeszkolić ponad 250 osób z załogi Aliplast w zaledwie 3 dni.

ZBIGNIEW BENEŚ: Główny Technolog Yawal SA

Ciekawa formuła spotkania. Profesjonalne podejście do omawianych zagadnień. Bardzo dobra zawartość merytoryczna uzupełniona o praktyczne przykłady. Informacje przekazywane w sposób wyczerpujący i zrozumiały zarówno dla osób doświadczonych z branży, jak również dla początkujących w lakiernictwie proszkowym. Szczerze polecam oraz z przyjemnością wezmę udział w kolejnej edycji POW(D)ER IGP on Tour.

MAGDALENA LIPKA: Kierownik ds. Jakości i Technologii ABC Colorex Sp. z o.o.

Zaproponowana przez firmę forma przeprowadzenia spotkania była niezwykle nowatorska i wzbudziła wielkie zainteresowanie. To z pewnością dobre narzędzie do budowania relacji biznesowych. Dla mnie ważną częścią wydarzenia były miniwarsztaty z malowania proszkowego, jak również możliwość poznania technologii wytwarzania farb proszkowych oraz późniejsza ich kontrola. Liczę, że inicjatywa będzie kontynuowana w kolejnych latach.

MARIUSZ GRABEK: Dyrektor Projektów GEZE Polska Sp. z o.o.

IGP podczas nowej formuły szkoleń po raz kolejny udowodniło, że profesjonalizm, życzliwe i rzetelne podejście stanowią DNA tej firmy. Mnie imponuje też nakład pracy, jaki IGP wkłada w badania oraz rozwój. To właśnie dzięki temu podczas POW(D)ER IGP on Tour mogliśmy usłyszeć tak wiele o nowoczesnych technologiach. Z taką firmą chce się współpracować.

DOMINIK MOSKAL: Sales Manager Indufinish B.V.

Wydarzenie POW(D)ER IGP on Tour zostało zorganizowane na bardzo wysokim poziomie. Wizyta w zakładzie produkcyjnym pozwoliła poznać od kuchni proces powstawania farb proszkowych oraz ukazała, jak poszczególne czynniki zewnętrzne mogą wpływać na jakość. Wartością dodaną była możliwość spotkania się z przedstawicielami innych firm. Oprócz warsztatów oraz prezentacji firma IGP przygotowała bardzo smaczny poczęstunek w postaci oferty food trucków.

Grzegorz Przepiórka