1. Home
  2. Biznes i Ludzie
  3. 30 lat to dopiero początek!
30 lat to dopiero początek!
0

30 lat to dopiero początek!

0

ISOVER obchodzi jubileusz 30-lecia. Trzydziestoletnia historia współtworzenia polskiego rynku budowlanego to okazja do wspomnień, ale przede wszystkim spojrzenia w przyszłość. Co stoi za sukcesem firmy i jakie ma ona plany na dalszy rozwój? Zapytaliśmy o to przedstawicieli ISOVER.

Danuta Burzyńska: ISOVER obchodzi w tym roku 30-lecie obecności w Polsce. Marka jest częścią Grupy Saint-Gobain, o ponad 350-letniej historii. Jakie znacznie ma dla firmy przynależność do Grupy będącej liderem branży na świecie?
Joanna Czynsz-Piechowiak: Historia Saint-Gobain sięga 1665 r. Decyzję o budowie pierwszej manufaktury szkła i luster podjął Ludwik XIV – za jego czasów pierwsze szklane wyroby trafiły do Sali Zwierciadlanej w Wersalu. Dzisiaj działamy na dużo większą skalę: projektujemy, wytwarzamy i dystrybuujemy innowacyjne rozwiązania w 75 państwach na świecie. Marka ISOVER powstała w 1936 r., a w 1993 r. weszła na polski rynek. Dzięki przynależności do Grupy firma dynamicznie się rozwija, może również czerpać z unikatowych doświadczeń biznesowych i technologii, w tym w zakresie wytwarzania lekkich i zrównoważonych materiałów. Już teraz ISOVER ma silną pozycję na rynku. Zainwestowaliśmy ponad 700 mln zł w rozwój fabryki gliwickiej. Kolejne inwestycje są kwestią czasu. Świętując więc jubileusz ISOVER, nie tylko wspominamy ważne dla marki wydarzenia, ale przede wszystkim patrzymy w przyszłość. Wskazuje na to hasło „30 lat to dopiero początek”.

D.B.: W jaki sposób budowaliście Państwo przez te trzy dekady rozpoznawalność marki?
J.Cz.-P.: W ciągu ostatnich 30 lat ISOVER wniósł duży wkład w podnoszenie świadomości inwestorów, którzy dziś kojarzą naszą markę z ciepłem, ciszą i bezpieczeństwem, a przede wszystkim ze zrównoważonym i efektywnym energetycznie budownictwem. Silna, rozpoznawalna marka jest konsekwencją  pozytywnych doświadczeń klientów oraz działalności edukacyjnej, która dotyczy ważnych z perspektywy społecznej zagadnień, np. energooszczędności czy ochrony środowiska. Od 2019 r. prowadzimy kampanię #LepiejBezSmogu, w której promujemy ideę termoizolacji na rzecz poprawy jakości powietrza i środowiska. W obliczu gwałtownych wzrostów cen energii rozpoczęliśmy również akcję „Ociepl dom, płać mniej za ogrzewanie”. Od lat realizujemy projekty wspólnie z uczelniami wyższymi oraz wspieramy edukację kolejnych pokoleń projektantów i wykonawców, organizując konkursy architektoniczne i olimpiady budowlane, np. „Buduj z pasją”. Ponadto jako pierwsi w branży uruchomiliśmy w 2014 r. profesjonalne Centrum Szkoleniowe ISOVER przy fabryce w Gliwicach.

Znakami rozpoznawczymi
ISOVER od samego początku
działalności w Polsce są
najwyższa jakość,
innowacyjność oraz inwestycje
w nowoczesne technologie.

D.B.: Budowanie silnej marki trwa latami. Co jest podstawą sukcesu biznesowego?
Ludzie, strategia, sprzyjająca sytuacja rynkowa, dobre produkty?
Zuzanna Schön: Z pewnością, bo na sukces wpływa kilka czynników. Nie bylibyśmy w stanie go osiągnąć bez inwestycji w rozwój, wieloletnich, opartych na zaufaniu relacji z partnerami biznesowymi oraz zaangażowania wysoce wykwalifikowanego zespołu ISOVER. Mamy wspaniałych inżynierów i technologów, którzy pracują nad innowacyjnymi rozwiązaniami. Jedno z nich, opracowany w 2010 r. Multimax 30, do dzisiaj ma najniższy współczynnik przewodzenia ciepła wśród wełen mineralnych na świecie. Cieszymy się z licznych nagród i wyróżnień, takich jak Top Builder, Kreator Budownictwa, godło Teraz Polska czy Konsumencki Lider Jakości, ale to zadowolenie naszych klientów jest dla nas najważniejsze. To klienci są w centrum naszych działań, zarówno małych, jak i dużych. Dzięki ich zaufaniu możemy poszczycić się takimi inwestycjami jak np. Stadion Narodowy oraz Złota 44 w Warszawie, NOSPR i Dworzec Główny w Katowicach, Stary Browar w Poznaniu.

D.B.: Utrzymanie pozycji lidera nie jest łatwe. Jakie mają Państwo plany rozwojowe na najbliższe lata?
Z.S.:
Cel jest prosty: dostarczenie klientom jak najlepszych produktów, spełniających ich oczekiwania i potrzeby. Działając spójnie w ramach Grupy Saint-Gobain, chcemy podnosić komfort życia, a przy tym dbać o zrównoważony rozwój w budownictwie. Z optymizmem patrzymy w przyszłość. Mamy ambitne plany związane z mapami zrównoważonego rozwoju oraz pracami badawczymi w zakresie zróżnicowania portfela wyrobów budowlanych. Wierzymy, że dzięki nim relacje łączące nas z klientami będą stale się rozwijać. Dla nas 30 lat to dopiero początek!

Nasze wyroby wpływają
na poprawę efektywności
energetycznej izolowanych
powierzchni, instalacji
i urządzeń, co przekłada się
na mniejszą emisję CO2 do
atmosfery.

D.B.: Od 30 lat siedzibą fabryki ISOVER w Polsce są Gliwice. Jak wyglądał rozwój zakładu i co wyróżnia fabrykę dzisiaj?
Michał Zakrzewski: Znakami rozpoznawczymi ISOVER od samego początku działalności w Polsce są najwyższa jakość, innowacyjność oraz inwestycje w nowoczesne technologie. Dziękuję za to pytanie, bo 1999 r., w którym uruchomiliśmy nowoczesną linię produkcyjną wełny szklanej, był kamieniem milowym naszej działalności. Jednocześnie zmodernizowaliśmy istniejącą linię produkcyjną wełny skalnej tak, aby poszerzyć portfolio produktów i podnieść ich jakość. W maju 2008 r. rozpoczęliśmy kolejny ważny etap i uruchomiliśmy drugą linię wełny szklanej w zakładzie w Gliwicach. Linia ta do dzisiaj jest jedną z najnowocześniejszych tego typu instalacji na świecie. Warto podkreślić, że gliwicka fabryka to jedyny w Polsce zakład wyposażony w linie służące zarówno do produkcji izolacji z wełny mineralnej szklanej, jak i skalnej. Kolejny znaczący etap w działalności zakładu przypadł na 2017 r., kiedy otworzyliśmy nowoczesną linię do produkcji skalnych mat siatkowych. Tym samym marka ISOVER, znana głównie z izolacji budowlanych, zaistniała również na rynku przemysłowym. W zakresie bezpieczeństwa, ochrony zdrowia i ochrony środowiska nasz zakład działa zgodnie ze światowymi standardami, czego świadectwem są wdrożone normy ISO 45001 – System zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy, ISO 14001 – Systemy zarządzania środowiskowego, ISO 50001 – Systemy zarządzania energią oraz system World Class Manufacturing. 

D.B.: Jak w strategię ISOVER wpisuje się dążenie do neutralności klimatycznej i ograniczania śladu węglowego?
M.Z.: Skupienie na zrównoważonym rozwoju wpisane jest priorytetowo w strategię firmy. Grupa Saint-Gobain zobowiązała się do obniżenia swoich emisji CO2 o 30 proc. do 2030 r. (baza 2017) i obecnie podejmuje działania potrzebne do spełnienia tego zobowiązania. Dlatego opracowaliśmy i realizujemy plan, w którym szczegółowo scharakteryzowaliśmy działania zmierzające do zmniejszenia emisji i ograniczenia zużycia innych cennych zasobów, np. wody. Ważnym aspektem naszych planów jest nastawienie na gospodarkę obiegu zamkniętego. Obecnie produkcja wełny szklanej w ok. 70 proc. opiera się na wykorzystaniu w procesie stłuczki pochodzącej z recyclingu. Wełna skalna produkowana jest natomiast w prawie 30 proc. z odpadów skalnych. Procesy produkcyjne są całkowicie bezpieczne dla użytkownika końcowego, czego potwierdzenie stanowi certyfikat EUCEB. Użycie tych materiałów w procesie budowy daje możliwość uzyskania certyfikacji wielokryterialnej, np. LEED, BREEAM. Nasze wyroby wpływają na poprawę efektywności energetycznej izolowanych powierzchni, instalacji i urządzeń, co przekłada się na mniejszą emisję CO2 do atmosfery.

D.B.: Dziękuję za rozmowę i gratuluję osiągnięć oraz dobrego planu na przyszłość.