BUDUJĄC PRZYSZŁOŚĆ
TADEUSZ WIŚNIOWSKI
Wiceprezes Zarządu
WIŚNIOWSKI Sp. z o.o. S.K.A.
O sukcesie firmy decydują odważne decyzje i ciągły rozwój. To dzięki temu WIŚNIOWSKI od lat utrzymuje się w czołówce najlepszych przedsiębiorstw branży budowlanej w Polsce, konsekwentnie zwiększając swoją obecność na rynkach zagranicznych. Dzisiaj produkty marki dostępne są w 30 krajach świata.
Kluczowy dla marki okazał się rok 2021, kiedy oddano do użytku znaczną część hal zbudowanych w ramach największej w historii firmy inwestycji. Rozbudowa fabryki pochłonęła ponad 350 milionów złotych i niemal dwukrotnie powiększyła jej powierzchnię – aż do 270 tys. m². Obok trzech autonomicznych fabryk powstał nowy biurowiec. W kompleksie przemysłowo-administracyjnym połączonym przeszkloną kładką usytuowaną nad DK 75 mieszczą się biura, centrum projektowo-badawcze, centrum konferencyjno-szkoleniowe oraz hale produkcyjno-magazynowe.
Rozbudowa fabryki wiązała się z wyposażeniem jej w najnowocześniejsze maszyny. Wśród najnowszych linii produkcyjnych znajduje się m.in. pierwsza w Polsce linia do produkcji paneli do bram segmentowych czy innowacyjne centrum malowania proszkowego dla stalowych paneli bram segmentowych. Naszym atutem jest to, że w znacznym stopniu sami projektujemy i tworzymy maszyny dla naszych fabryk. Pozwala to na dostosowanie produktów do oczekiwań klientów.
Inwestycja w nowoczesne linie technologiczne dała także możliwość zadbania o wydajność całego procesu produkcyjnego, redukując zbędne koszty, przestoje, odpady czy zużycie energii, a co za tym idzie – przyczyniając się do ochrony środowiska.
Wprowadzane innowacje oraz zwiększenie zatrudnienia do przeszło dwóch tysięcy osób, jakie miało miejsce w ostatnich latach, mają docelowo wpłynąć m.in. na wzrost udziału sprzedaży na rynki zagraniczne, które obecnie są głównym celem sprzedażowym firmy.
Rozwój w równowadze
Jak podaje agencja badawcza ASM Research Solution Strategy w raporcie Rynek stolarki okiennej i drzwiowej w Polsce (wrzesień 2023 r.) – w 2022 r. Polska stała się światowym liderem w eksporcie okien i drzwi, wyprzedzając tym samym Chiny. Polska odpowiadała za 19,6% światowego eksportu, podczas gdy udział Chin wyniósł 18,8%. Jednocześnie Polska odpowiadała za 31,5% całego eksportu wygenerowanego przez kraje UE.
Choć sytuacja gospodarcza nie jest najłatwiejsza, to przed branżą stolarki budowlanej jawią się możliwości wzrostu w kolejnych latach, związane zarówno z dalszą ekspansją zagraniczną, jak i programami termomodernizacji. Realizacja tzw. Europejskiego Zielonego Ładu przewiduje wykonanie 7,5 mln termomodernizacji w latach 2021–2050. Sposobem na uzyskanie zakładanego wskaźnika ma być rozwinięcie aktualnych programów i wprowadzenie nowych, dzięki którym będzie można uzyskać dofinansowanie na renowacje.
Już dziś w naszej ofercie można znaleźć produkty odpowiadające rygorystycznym wymaganiom w tym zakresie. To m.in. superciepłe bramy UniTherm i PRIME cieszące się dofinansowania w ramach programu „Czyste Powietrze”. W przypadku okien to trzyszybowa wersja okien PRIMO 82, które są nawet 36 proc. cieplejsze niż dwuszybowe. W ofercie drzwiowej warto wyróżnić produkty CREO i NOVA wpisane na Listę Zielonych Urządzeń i Materiałów Instytutu Ochrony Środowiska. To korzyści nie tylko energetyczne, ale w dalszej perspektywie także finansowe.
Warto podkreślić, że ekologia bliska jest wizji marki WIŚNIOWSKI skupiającej się na polityce zrównoważonego rozwoju. To nie tylko innowacyjne produkty, ale też szereg systemowych działań, które na co dzień dają wymierne korzyści dla naszej planety.
Najwyższa jakość
Nadchodzący rok przyniesie ze sobą jubileusz 35-lecia marki WIŚNIOWSKI. Z tej okazji chciałbym życzyć nie tylko sobie, ale też całej kadrze zarządzającej, wszystkim pracownikom, partnerom i klientom, byśmy w kolejnych latach utrzymywali się w czołówce polskich producentów, tak jak ma to miejsce od lat. Dołożymy wszelkich starań, aby marka WIŚNIOWSKI pozostała synonimem najwyższej jakości, innowacyjności i wyjątkowego designu.