1. Home
  2. Komentarze
  3. ROZWÓJ NA WSZYSTKICH PŁASZCZYZNACH
ROZWÓJ NA WSZYSTKICH PŁASZCZYZNACH
0

ROZWÓJ NA WSZYSTKICH PŁASZCZYZNACH

0

Naszą strategią jest doskonalenie partnerstwa i współpracy, dzięki temu skutecznie wzmacniamy pozycję Grupy PSB na krajowym rynku – komentarz PIOTRA KOZINY – Dyrektora Zarządu Grupy PSB Handel SA.

Grupa PSB działa na rynku dystrybucji materiałów budowlanych i remontowych od 25 lat. Jesteśmy największą grupą sprzedażowo-zakupową w Polsce. Zarządzamy multibrandowymi sieciami placówek dla profesjonalistów – PSB Profi oraz marketami budowlanymi DIY – PSB Mrówka. Działamy głównie poza dużymi aglomeracjami. Mamy co najmniej jedną placówkę handlową w 85% powiatów w Polsce. Placówki mają w ofercie od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy pozycji asortymentowych, pochodzących od 500 dostawców, którzy są liderami w swoich branżach.

Aktualna strategia Grupy PSB na lata 2023–2025, dla tak rozbudowanej organizacji, zakłada rozwój na wszystkich płaszczyznach jej działania. Koncentruje się na wiarygodności, transparentności, współpracy i partnerstwie. W skład strategii wchodzi pięć głównych filarów przyczyniających się do osiągnięcia sukcesu. Są to: cyfryzacja, warunki handlowe, marketing i komunikacja, zasoby ludzkie, kapitał i finanse.

Założone kamienie milowe zostały zrealizowane. W ramach cyfryzacji wdrożyliśmy projekty podnoszące
efektywność i jakość pracy, m.in. automatyzację procesów i integrację systemów IT, elektroniczny obieg dokumentów. Poprawiliśmy warunki handlowe, wprowadziliśmy nowe akcje promocyjne, standaryzację oferty w placówkach PSB dostosowaną do lokalnego klienta oraz zmian w otoczeniu
biznesowym. W spółce działają category managerowie zarówno w kanale tradycyjnym, jak i nowoczesnym. Koncentrujemy się na zapewnieniu jakości, nowoczesności i wygodzie zakupów – lokalność, bliskość placówek sieci PSB. Wdrożyliśmy nowe podejście omnichannel oraz nowatorską
komunikację reklamową pod hasłem „WSZYSTKO”.

Zwiększyliśmy kompetencje pracowników przez wdrażanie programów szkoleniowych i motywacyjnych, poprzez pracę w systemie projektowym, koncyliacyjne zarządzanie oraz wzmocnienie kadry osobami z zewnątrz firmy. Cały czas pracujemy nad optymalizacją kosztów w czasie rzeczywistym oraz efektywnym zarządzaniem kapitałem, m.in. wyprzedajemy aktywa trwałe firmy.

Spółka funkcjonuje w nurcie „agile”. Przyszły rok to koncentracja nad dalszą automatyzacją procesów i optymalizacją kosztów. Szukanie nowych możliwości biznesowych i wykorzystanie aktualnej sytuacji rynkowej do rozwoju organizacji. Obecnie pracujemy nad programem Perfect Story oraz nowym modelem biznesowym – PSB express – oferującym szybkie i wygodne zakupy dla klientów indywidualnych i wykonawców. Będą to placówki zlokalizowane blisko klienta, na wsiach czy osiedlach mieszkaniowych, o powierzchni sprzedażowej od 200 do 500 mkw. W czasie horyzontalnym patrzymy optymistycznie.


PIOTR KOZINA
Dyrektor Zarządu Grupy PSB Handel SA od XI 2022 r. Z Grupą PSB związany jest od 2011 r. – najpierw zajmował się rozwojem sieci nowoczesnych placówek PSB Profi, pracował jako dyrektor finansowy i prokurent, następnie był członkiem Zarządu Spółki. Absolwent Wydziału Finanse i Rachunkowość, MBA oraz studiów podyplomowych Strategiczne zarządzanie sprzedażą – Akademia Leona Koźmińskiego. Zainteresowania: wspinaczka, bieganie, wyścigi psich zaprzęgów.

tags: