1. Home
  2. Builder Awards
  3. BUDOWLANA FIRMA ROKU 2023
  4. ROCKWOOL – BUDOWLANA FIRMA ROKU 2023
ROCKWOOL – BUDOWLANA FIRMA ROKU 2023

ROCKWOOL – BUDOWLANA FIRMA ROKU 2023

0

ROCKWOOL Polska jest liderem w produkcji wełny skalnej w kraju. Swoją pozycję zbudował na zaufaniu klientów do niezawodnej marki i solidnych relacjach z partnerami biznesowymi. W 2023 roku świętował jubileusz 30 lat w kraju.

Firma rozpoczęła działalność w 1993 roku. Wtedy właśnie w zakład Izolacje Cigacice (20 km od Zielonej Góry) zainwestował duński kapitał – koncern ROCKWOOL. Rodzinna firma, która opracowała z początkiem XX w. technologię produkcji wełny skalnej w oparciu o bazalt. Pierwszą fabrykę uruchomiła w 1937 r., a od tego czasu do dziś powstało już 45 zakładów w 39 krajach na 5 kontynentach.
Dzięki inwestycji w Cigacicach klienci naszego rynku poznali wełnę skalną, bo wcześniej żadna firma w Polsce nie produkowała tego materiału izolacyjnego. Trudno w to uwierzyć, ale wtedy fabryka nad Odrą wytwarzała jeden produkt o grubości 5 cm.
Dziś izolacje ROCKWOOL Polska znajdują zastosowanie w każdym rodzaju budownictwa: domach jednorodzinnych i wielorodzinnych, garażach, biurowcach, budynkach pożytku publicznego, fabrykach, magazynach, elektrowniach, budynkach przemysłowych. Aplikacje obejmują każdy element konstrukcji obiektu: dach, różne rodzaje stropów, podłogi, ściany działowe, fasady, izolacje techniczne, specjalistyczne zabezpieczenia przeciwpożarowe. Produkty ROCKWOOL doskonale sprawdzają się w budynkach stawianych metodą tradycyjną, drewnianych, prefabrykowanych i energooszczędnych. Jako pierwszy i jedyny producent w kraju firma wdrożyła unikatową technologię produkcji płyt dwugęstościowych. Odpowiadając na oczekiwania rynku m.in. w zakresie termomodernizacji, promuje izolację nadmuchową – niezwykle prostą, szybką technologię zachowującą wszystkie zalety izolacyjne wełny skalnej.
Przez 30 lat rozwoju powstała kompleksowa oferta do budownictwa mieszkaniowego i niemieszkaniowego – od domów jednorodzinnych po obiekty przemysłowe.

Termomodernizacja jest ważna
W Polsce ponad 70 proc. z 14 mln budynków wymaga termomodernizacji. Proces podniesienia efektywności energetycznej nie może trwać latami z powodu rosnących kosztów energii i wciąż fatalnej jakości powietrza w Polsce. Termomodernizacja jest jednak kosztowną inwestycją, ale właśnie dlatego należy ją wykonać kompleksowo i z użyciem prawidłowo zastosowanych materiałów doskonałej jakości, bo wykonywana jest raz na kilkadziesiąt lat. Izolacje ROCKWOOL Polska zaspokoją potrzeby klienta, który chce mieć gwarancję właściwości wełny utrzymanych przez dziesięciolecia i zawsze może być pewien jej niezmiennych cech:
• niepalności – wełna zachowuje właściwości izolacyjne do 1000°C;
• odporności – to materiał niezwykle trwały i odporny na uszkodzenia, zachowuje właściwości izolacyjne nawet przez 65 lat;
• właściwości termicznych – chroni wnętrze budynku przed upałem i chłodem, zapewniając komfort pracy i życia użytkownikom budynku;
• komfortu akustycznego – pochłania dźwięki z zewnątrz i wewnątrz budynku;
• paroprzepuszczalności – chroni budynek przed wilgocią i grzybami, a obiekt ocieplony wełną oddaje wilgoć na zewnątrz;
• recyklingu – to materiał, który w 100 proc. może być ponownie wykorzystany.

Innowacje wpisane w biznes
ROCKWOOL Polska ma w kraju dwie fabryki, jedną we wspomnianych już Cigacicach (woj. lubuskie), drugą w Małkini (woj. mazowieckie). Inwestycje w proces technologiczny, rozbudowę linii i instalacje proekologiczne wyniosły znacznie ponad 1 miliard złotych. W firmie pracuje ponad 1100 osób.
Dziś ROCKWOOL Polska to jeden z największych i najnowocześniejszych producentów wełny skalnej na świecie. Inwestując w produkcję, równocześnie firma zbudowała mocne relacje z biznesowymi partnerami na rynku, rozwinęła doradztwo klientom od architektów po wykonawców i prywatnego inwestora, a w ostatnich latach szczególną uwagę przykłada do rozwoju usług digitalnych na wielu poziomach codziennego funkcjonowania. Cała działalność jest oparta na zaawansowanych systemach informatycznych. Klienci zamawiają produkty online, a ich pozyskiwanie i obsługa są w ogromnym stopniu zdigitalizowane.
Firma odpowiada na potrzeby budownictwa nowego i tego, które wymaga termomodernizacji. Jej produkty są stosowane zarówno w tak nowoczesnych budynkach jak Mennica Polska w Warszawie, jak i w zabytkowym hotelu Europejskim.
Reaguje również na nowe technologie, jak montaż paneli fotowoltaicznych czy stacje ładowania samochodów elektrycznych w garażach budynków mieszkalnych. Oferuje w tym zakresie rozwiązania izolacyjne, które gwarantują bezpieczeństwo przeciwpożarowe.
ROCKWOOL Polska zdaje sobie sprawę, jak ważny jest zrównoważony rozwój biznesu. Dlatego dostosowuje procesy wewnętrzne podczas całego cyklu funkcjonowania firmy do nowych wymagań. Ekologię, naturę i energooszczędność ma wpisaną w biznes.