Mirosław Cichecki – OSOBOWOŚĆ BRANŻY 2023
Mirosław Cichecki – Prezes Zarządu Profix Sp. z o.o.
Jesteśmy na rynku już 30 lat i mimo trudnych czasów udaje nam się osiągać dobre wyniki w kraju i za granicą. Świadczy to o dojrzałości zarówno rodzimej gospodarki, jak i naszej organizacji, która rozwija z powodzeniem polski oraz europejski rynek markowych narzędzi i odzieży roboczej. Grupa PROFIX – projekt o zasięgu europejskim Grupę Kapitałową PROFIX tworzy 11 spółek: 3 z Polski oraz 8 z obszaru Europy Środkowej. Oferta handlowa PROFIX to obecnie ponad 20 000 różnorodnych produktów. Firma posiada 5 marek własnych w obszarze narzędzi ręcznych, elektronarzędzi i środków ochrony indywidualnej, w tym najbardziej rozpoznawalną w Polsce markę narzędzi ręcznych PROLINE, stanowiący rodzimy benchmark brand odzieży roboczej LAHTI PRO i oferującą solidne oraz ergonomiczne elektronarzędzia markę TRYTON. Zagraniczna aktywność inwestycyjna PROFIX została doceniona m.in. w konkursie Polska Firma – Międzynarodowy Czempion oraz przez globalną firmę audytorską Deloitte, która w 2022 r. uznała PROFIX za Best Managed Company w pierwszej polskiej edycji tego prestiżowego zestawienia. Firma potwierdziła ten trafny wybór pomyślną recertyfikacją tytułu w 2023 r.
ZRÓWNOWAŻONY ROZWÓJ: NASZA STRATEGIA NA KOLEJNE DEKADY
Rok 2023 na plus, pomogło rynkowe doświadczenie Mijający rok był znaczącym sprawdzianem rynkowej wiarygodności. Nie tylko dla naszej firmy, lecz – jak się wydaje – dla całej branży. Odłożony w czasie efekt wysokich stóp procentowych, który wyhamował akcję kredytową, a w konsekwencji spowodował stagnację na rynku budowlanym, przełożył się również na zmniejszoną sprzedaż narzędzi.
Na szczęście dla nas negatywny trend nie odbił się na wynikach sprzedaży odzieży roboczej i BHP, gdzie zanotowaliśmy wzrosty. Oczywiście, jako poważny gracz, mieliśmy w PROFIX kilka „planów B” oraz dodatkowe źródła przychodów w postaci naszych zdolności eksportowych i zwrotu z inwestycji na rynkach zagranicznych. Tak procentuje doświadczenie w sprzedaży i 30-letnia, aktywna obecność w biznesie. Pomogło również rzeczywiste przekonanie klientów do naszych narzędzi i produktów BHP – gdyby nie konsekwentne stawianie na jakość przez dekady, kto wie, czy ta lojalność byłaby tak silna. Zadziałało też zróżnicowanie oferty – jej bezkonkurencyjna szerokość i kompleksowość, bo PROFIX to nie tylko budowy – to również warsztaty samochodowe, serwisy, firmy transportowe, a w przypadku LAHTI PRO rosnące grono aktywnych fizycznie zwolenników kolekcji outdoor. PROFIX to najszersza i najlepiej dopasowana do potrzeb klientów oferta produktowa na rynku. Produkty oznaczone naszymi markami własnymi obecne są w tysiącach firm oraz w milionach domów w kraju i za granicą. Nieustannie się rozwijamy, by odpowiadać na zmieniające się oczekiwania konsumentów – również pod względem komunikacyjnym. Obecna pozycja rynkowa PROFIX została zbudowana dzięki pomysłowości i pracowitości ludzi, którzy tworzą firmę i jej marki. To projekt na lata, realizowany sukcesywnie od lat. Zapraszamy do współpracy wszystkie firmy, którym bliska jest taka właśnie filozofia prowadzenia biznesu.
MIROSŁAW CICHECKI – absolwent warszawskiej SGH oraz studiów podyplomowych w ICAN Institute, związany z firmą PROFIX sp. z o.o. od 28 lat na kolejnych stanowiskach menedżerskich w dziale sprzedaży. W wyniku sukcesywnych awansów w 2008 r. został dyrektorem generalnym firmy, a następnie (2010) wiceprezesem, by w 2019 stanąć na jej czele, obejmując stanowisko Prezesa Zarządu PROFIX sp. z o.o.