1. Home
  2. Builder Green
  3. Razem w zieloną przyszłość – nowa generacja produktów FAKRO
Razem w zieloną przyszłość – nowa generacja produktów FAKRO

Razem w zieloną przyszłość – nowa generacja produktów FAKRO

0

W dniach 29 lutego do 3 marca członkowie redakcji miesięcznika Builder mieli przyjemność gościć w siedzibie firmy FAKRO, biorąc udział w konferencji „Razem w zieloną przyszłość – nowa generacja produktów FAKRO”. Spotkanie było częścią cyklu organizowanego w lutym i marcu br. podczas którego nowosądecką siedzibę odwiedziło łącznie przeszło 700 osób. Przedstawiciele „Buildera” wzięli udział w wydarzeniu dedykowanym dziennikarzom i architektom.

Podczas konferencji członkowie zarządu FAKRO zaprezentowali nową strategię marketingową GO GREEN, która jest spójną z ideą zrównoważonego rozwoju i produkcji. Gości zaznajomiono również z nową generacją okien dachowych GREENVIEW oraz oprowadzono po zakładzie.

Interesującą częścią wydarzenia było przedstawienie wyników badań przygotowanych przez agencję ASM Research Solutions Strategy, dotyczących Trendów rozwoju rynku i danych makroekonomicznych, z których wynikało, że pomimo spowolnienia gospodarczego w 2023 roku i stagnacji na rynku budowlanym bieżący rok będzie rokiem ożywienia rynku, w którym zaobserwujemy umiarkowany wzrost PKB w Polsce na poziomie 2,7%.

Po aktualnych decyzjach Komisji Europejskiej o odblokowaniu KPO dla Polski dostrzeżemy wzmożony wzrost inwestycji. Wskaźniki dotyczące budownictwa mieszkaniowego również będą wzrastać, ale nie tak dynamicznie. Inwestorzy indywidualni weszli obecnie w rolę obserwatorów i analityków sytuacji rynkowej w branży budowlanej – przyglądają się  m.in. inflacji, stopom procentowym, które przynajmniej przez dwa pierwsze kwartały nie spadną, cenom materiałów budowlanych, które na tym etapie są stabilne.

Reasumując 2024 rok będzie dla branży budowlanej rokiem odrabiania strat, stabilnego ożywienia, czasem wyjścia ze stagnacji. Sytuację i zmianę stymulują decyzje rządowe, jak np. kredyt 0%, wytyczne unijne oraz coraz większa świadomość konsumencka związana z tematyką zrównoważonego rozwoju. Polacy wybierając produkty – oprócz jakości, zwracają również uwagę na aspekty ekologiczne – z jakich surowców wykonany jest produkt, jak przebiega proces produkcji, jak montowany jest produkt. Inwestorzy wiedzą coraz więcej w kontekście zielonego budownictwa i chcą za tym trendem podążać. Upatrują w tym wymierne korzyści – wybierając produkt o określnych parametrach możemy zaoszczędzić na prądzie, a jednocześnie być bardziej eko.

Odpowiedzią na obecną sytuację, a jednocześnie potrzeby inwestorów i klientów indywidualnych jest oferta FAKRO – nowa generacji produktów z serii GREENVIEW. Okna dachowe GREENVIEW wyróżniają się, pięknym designem, energooszczędnością, bezpieczeństwem, ergonomią oraz wysoką izolacyjnością akustyczną. Natomiast wyróżnikiem modułowych schodów strychowych GREENSTEP jest możliwość ich samodzielnej konfiguracji przez klienta z zachowaniem najwyższych parametrów ekologicznych.

Zawsze byliśmy i jesteśmy na bieżąco z trendami w branży. Jednak obecne działania są nam szczególnie bliskie, gdyż opierają się o filary powstania naszej firmy. Oferowanie ekologicznych i energooszczędnych produktów oraz promowanie idei ESG, to jeden z kluczowych celów strategii zrównoważonego rozwoju FAKRO, nazywanej mianem GO GREEN. Podejmując decyzję o zakupie produktów FAKRO wybieramy komfort mieszkania, funkcjonalność, piękny design oraz – co bardzo ważne, szczególnie dla przyszłych pokoleń – niskoemisyjne, energooszczędne i ekologiczne rozwiązania. Dzięki temu klient indywidualny zyskuje satysfakcję oraz zadowolenie, wybierając markę, której polityka jest zgodna z jego ideologią. Natomiast inwestor, stawia na produkty wysokiej jakości, które dodatkowo pozwolą mu usprawnić proces analizy wpływu na środowisko i wyliczenie śladu węglowego całego budynku, spełniając przy tym kryteria zrównoważonego budownictwa – komentuje Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu ds. Marketingu FAKRO.

www.fakro.pl