Symfonia Designu – nowa przestrzeń biurowa Sennheiser w Poznaniu
W sercu Poznania, gdzie innowacja spotyka się z tradycją, pieśń projektowania nowoczesnej przestrzeni do pracy skomponował Sennheiser, koneser najwyższej jakości dźwięku.
Nowe biuro Sennheiser, rodzinnej firmy kultywowanej przez wizję profesora, to harmonijne połączenie bogatej historii firmy i przyszłościowego podejścia do środowiska pracy. Do współpracy przy tym wyjątkowym przedsięwzięciu zaproszono zespół projektantów mode:lina™ – ekspertów od przestrzeni biurowych, w których chce się pracować.
Kompozycja przestrzeni
Układ funkcjonalny biura to dobrze dopasowana kompozycja, która sprzyja współpracy w metodologii agile. Egalitarny układ miejsc pracy przeplatany przestrzeniami wspólnymi wskazuje na panującą w organizacji atmosferę pozbawioną hierarchizacji.
Tutaj pomysły mogą, a nawet powinny przepływać swobodnie. Wysokiej jakości regulowane biurka i fotele, rozległe obszary wspólne i różne opcje siedzenia tworzą elastyczne środowisko, które dostosowuje się do dynamicznego rytmu pracy zespołu. W proces powstawania projektu od samego początku zaangażowany był cały team poznańskiego oddziału Sennheiser, który na bieżąco oferował swoje komentarze oraz pomysły.
Harmonia gatunków
Na centralną część spaceplanu składa się strefa recepcji, która poza atmosferą gościnności zgrabnie łączy ze sobą świat dwóch marek: Sennheiser oraz Neumann Berlin. Tuż obok, w otoczeniu kameralnych sal konferencyjnych o wdzięcznych nazwach Jazz, Funk, Rock, Disco, Metal itp., otwiera się przestronna część wspólna będąca niejako wspólnym piazza tej przestrzeni – miejscem wspólnych posiłków, warsztatów czy wieczorów kinowych. Wykorzystywane do tych celów drewniana trybuna i najwyższej jakości, wielkoformatowy telewizor kadrują spektakularny widok na panoramę Poznania.
Estetyczne akordy
Spacerując po biurze, można poczuć atmosferę minimalistycznej elegancji. Paleta projektowa utrzymana jest w delikatnych odcieniach bieli, szarości, czerni i drewna, z subtelnymi akcentami identyfikacji Sennheiser, które podkreślają tożsamość marki. Każdy pokój rezonuje z duchem artystów, ich nazwiska zdobią fronty lockerów, a muzyczne plakaty zdobią ściany, tworząc wizualną symfonię. Drewniane lamele tworzą akord naturalnego ciepła, a jakościowe elementy wyposażenia odzwierciedlają technologiczne mistrzostwo marki.
Innowacja w każdym miejscu
Każdy zakątek biura, od „cichych kieszeni” po obszary tzw. zrelaksowanej pracy, jest precyzyjnie dostrojony, aby zachęcać do innowacji, produktywności i poczucia wspólnoty. Tożsamość marki oraz akustyczny komfort pracy zainspirował projektantów do zastosowania studyjnych paneli akustycznych nie tylko w budkach telefonicznych ale także w salach konferencyjnych oraz nad audytorium. Do estetyki studia nagrań nawiązuje także sama kuchnia – ozdobiona płytkami ceramicznymi, dla których inspiracją były charakterystyczne, rozpraszające dźwięk formy.
Komfort akustyczny
Kreując nowoczesne biuro dla Sennheisera, architekci z mode:lina™ postawili na wysokiej jakości rozwiązania. Aby osiągnąć cel wsparcia komfortu akustycznego, który w tak dynamicznym środowisku pracy ma kluczowe znaczenie, wybrali akustyczne ściany szklane od CreoConcept. Dzięki precyzyjnemu wykonaniu ścian, wykorzystaniu nowoczesnych rozwiązań aluminiowo-szklanych oraz dbałości o każdy detal, udało się stworzyć przestrzeń, w której design harmonijnie łączy się z funkcjonalnością. Ściany te, wyróżniające się eleganckim wyglądem i doskonałymi parametrami akustycznymi, zapewniają pracownikom biura niezbędną ciszę, dającą możliwość pełnego skupienia.
Kreacja oraz edukacja
Realizacja biura Sennheiser to nie jedyny obszar, na którym mode:lina™ oraz CreoConcept z sukcesem przekuwają swoje doświadczenie oraz ambicję do tworzenia dobrych, zdrowych środowisk pracy we wspólne przedsięwzięcie. Firma CreoConcept została sponsorem podcastu „nokelina on air”,w którym dwa studia projektowe: mode:lina™ oraz Noke Architects dzielą się swoimi doświadczeniami i wiedzą zdobytą przez ostatnie kilkanaście lat pracy w branży projektowej.
Odcinek „Jak się sprzedać?” to rozmowa o strategiach pozyskiwania Klientów i budowaniu wizerunku pracowni. Architekci rozmawiają o budowaniu relacji, współpracy z mediami oraz o tym, jak na przestrzeni lat zmieniało się podejście do szukania i rozpoczynania pracy z klientami.
youtube.com/@nokelinaonair
METRYKA:
- PROJEKT: Biuro Sennheiser
- DESIGN : mode:lina™
- www.modelina-architekci.com
- ZESPÓŁ PROJEKTOWY: Alicja Maculewicz, Jerzy Woźniak, Paweł Garus
- REALIZACJA: Czerwiec 2023
- LOKALIZACJA: Poznań
- POWIERZCHNIA: 750 m2
- ZDJĘCIA: Patryk Lewiński