1. Home
  2. Materiały i Technologie
  3. SIŁA MARKINA RYNKU SZALUNKÓW
SIŁA MARKINA RYNKU SZALUNKÓW
0

SIŁA MARKINA RYNKU SZALUNKÓW

0

Co świadczy o sile marek na polskim rynku deskowań i rusztowań, co oznacza dzisiaj bycie silną marką w tym segmencie i co powoduje że siła marki rośnie? – na te pytania odpowiadają czołowe firmy sektora szalunków w Polsce, o ugruntowanej pozycji, solidnych kompetencjach, mocnym know how i dużym, popartym wieloma realizacjami doświadczeniem.

MICHAŁ WRZOSEK
Prezes Zarzadu PERI Polska Sp. z o.o.

Jeśli markowe systemy połączy sie z kreatywna wiedza inżynierska i doda do tego inżynierska finezje, szansa na sukces jest gwarantowana.

Kiedy ponad trzydzieści lat temu rozpocząłem swoją przygodę w branży deskowań i rusztowań, szybko zrozumiałem, że cały sukces w użytkowaniu takiego sprzętu polega na wykonaniu możliwie największego zakresu prac, posługując się możliwie najmniejszym potencjałem, w jak najkrótszym czasie, przy możliwie najmniejszym nakładzie robocizny i oczywiście w sposób bezpieczny. Jeśli więc markowe systemy połączy się z kreatywną wiedzą inżynierską i doda do tego inżynierską finezję, szansa na sukces jest gwarantowana. I tą drogą podążyło PERI w Polsce. Markowy produkt PERI był do dyspozycji. Młodzi, ambitni i odważni inżynierowie stali się specjalistami docenianymi nie tylko w Polsce, ale również na całym świecie. Dzisiaj uczestniczą w najbardziej skomplikowanych projektach na wszystkich kontynentach, co wzmacnia nie tylko markę PERI, ale również legendę polskiego inżyniera. Jest to powód do dumy. Szkoda tylko, że jeszcze dość często na naszym rodzimym rynku kreatywność ląduje w koszu, a preferowana jest praca z bardzo dużą ilością taniego sprzętu, generującego wysokie nakłady robocizny i niski poziom bezpieczeństwa. Ale i w Polsce można to zmienić. Patrzmy odważnie w przód i bądźmy optymistami. Językowo jest oczywiste, że zdanie „Użytkować markowy sprzęt” nie jest równoważne ze zdaniem „Użytkować sprzęt od Marka”. Pozostaje tę oczywistą logikę wdrożyć w markowym budownictwie.

AGNIESZKA RUDNICKA
Prezes Zarządu Palisander sp. z o.o.

Skutecznie konkurujemy z zagranicznymi koncernami.

Palisander to marka z ugruntowaną pozycją na rynku szalunków. Jej siła oparta jest na kilku solidnych filarach. Pierwszym z nich jest kadra. Nasz zespół łączy doświadczenie wieloletnich pracowników ze świeżym spojrzeniem młodych specjalistów. Ta sztafeta pokoleń oferuje różnorodność zasobów i kompetencji, która pozwala nam na bardzo dużą elastyczność i dostosowanie optyki w każdej sytuacji. Palisander może pochwalić się bogatym portfolio zrealizowanych projektów, zróżnicowanych pod względem skali i charakteru. Naszą dumą są także długotrwałe relacje z klientami, które potwierdzają wysoką jakość świadczonych przez nas usług. Przez ponad 31 lat istnienia firmy udało nam się utrzymać wyłącznie polski kapitał i mimo że nie jesteśmy największym graczem, skutecznie konkurujemy z zagranicznymi koncernami.

Własny zakład produkcyjny pozwala nam na budowanie niezależności. Ta autonomia wzmacnia naszą pozycję na rynku. Kolejnym ważnym filarem marki Palisander jest orientacja na rozwój – inwestujemy w nowe siedziby, sprzęt, flotę oraz w nowoczesne technologie, takie jak BIM. W ostatnim czasie poczyniliśmy również szereg inwestycji w OZE, co oprócz stopniowego uzyskiwania niezależności energetycznej pozwala na obniżanie emisyjności zakładu. Jest to jedno z działań, które stopniowo wprowadzają elementy strategii zrównoważonego rozwoju do naszego przedsiębiorstwa.

Kobiety od lat budują nasz zespół w równym stopniu. Kwestia płci nigdy nie była czynnikiem wartościującym pracowników. Nasza organizacja od początku stawiała na różnorodność i kompetencje w zespole. Dzięki temu nie musimy w tej chwili wdrażać wymuszonych odgórnie zmian pozwalających na zwiększenie udziału kobiet na stanowiskach kierowniczych. Nasza wieloletnia praktyka wskazuje, że zróżnicowane zespoły są bardziej innowacyjne, mają lepsze wyniki sprzedażowe oraz naturalnie przyciągają talenty. Mamy nadzieję, że nasze doświadczenia posłużą również innym firmom i będą dla nich inspiracją.

MAREK CZUPRYŃSKI
Dyrektor Naczelny ULMA Construccion Polska Sp. z o.o.

Wiarygodność stanowi fundament naszej marki.

Najlepszym potwierdzeniem siły marki ULMA Construccion Polska jest fakt, że obchodzimy właśnie 35 lecie działalności na polskim rynku. W tym czasie zbudowaliśmy wiodącą pozycję, stając się synonimem rzetelności, jakości i innowacyjności. Sukces ten opiera się na kilku filarach. Jednym z nich jest wyjątkowo doświadczony zespół, którego wiedza i zaangażowanie są motorem napędowym firmy. Pracownicy ULMA to eksperci, którzy wsłuchując się w potrzeby klientów, stale poszukują najlepszych rozwiązań. Nieprzerwana realizacja długoterminowej strategii rozwoju pozwoliła nam z powodzeniem działać we wszystkich sektorach rynku. Niezależnie od skali projektu i stopnia skomplikowania ULMA dostarcza deskowania oraz rusztowania zarówno dla inwestycji mieszkaniowych, jak i złożonych projektów infrastrukturalnych. Stawiamy na stabilne podejście do współpracy, co pozwala nam budować zaufanie i trwałe relacje z naszymi klientami. Wiarygodność stanowi fundament naszej marki. Dziś świętujemy jubileusz i jednocześnie stawiamy sobie nowe cele w dążeniu do doskonalenia. Poprzez realizację pomysłów naszych klientów chcemy się rozwijać i utrzymać pozycję lidera w branży.

WOJCIECH ŚNIADACH
Prezes Zarządu NOE-PL Sp. z o.o.

Ciągły rozwój technologiczny jest fundamentem naszego sukcesu. Stawiamy na innowacyjność i tradycję.

Siła marki NOE opiera się na kilku kluczowych filarach, które rozwijamy zarówno w Polsce, jak i na arenie międzynarodowej. Przede wszystkim stawiamy na innowacyjność i tradycję. Historia NOE sięga 1952 roku, kiedy Georg Mayer-Keller wynalazł szalunek wielokrotnego użytku, co zrewolucjonizowało pracę z betonem. Od tego czasu stale się rozwijamy, wprowadzając pionierskie rozwiązania, takie jak NOEtop i jego ostatnia generacja, czyli NOEtop4 czy matryce NOEplast, które pozwalają na kreatywne fakturowanie betonu. Ciągły rozwój technologiczny jest fundamentem naszego sukcesu.

Kolejnym ważnym elementem jest jakość i kompleksowość naszej oferty. Dzięki szerokiemu asortymentowi – od deskowań po wsparcie techniczne i narzędzia chmurowe – jesteśmy w stanie sprostać najbardziej wymagającym projektom, takim jak budowa Kompleksu Orlen Olefin III. Zbudowaliśmy zaufanie naszych klientów, oferując im kompleksowe rozwiązania i indywidualne podejście do każdego projektu.

Jednak to relacje międzyludzkie odgrywają kluczową rolę w naszym sukcesie. Od samego początku przykładamy wagę do budowania długotrwałej współpracy z pracownikami i kontrahentami. Z dumą mogę powiedzieć, że wielu z naszych pracowników jest z nami od lat, co przekłada się na wzajemne zrozumienie i wspólny rozwój.

Podsumowując, siła NOE to innowacyjność – wychodząca naprzeciw nie tylko obecnym, ale również przyszłym oczekiwaniom rynku, stawiająca na bezpieczeństwo, ergonomię, wydajność i kompleksowość oferty, ale w równym stopniu na przywiązanie do tradycji oraz relacji, które budujemy z naszymi klientami i pracownikami. To wszystko tworzy stabilne fundamenty naszej pozycji na rynku budowlanym.

PS