1. Home
  2. Builder Awards
  3. POLSKI HERKULES 20-LECIA
  4. TOMASZ SZUBA
TOMASZ SZUBA

TOMASZ SZUBA

0

Prezes Zarządu
TINES Rail SA

PASJONAT NOWOCZESNYCH TECHNOLOGII
Mgr inż. Tomasz Szuba – Prezes Zarządu TINES Rail SA, absolwent Wydziału Inżynierii Materiałowej i Ceramiki Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Karierę zawodową rozpoczynał w budownictwie, w niemieckiej firmie specjalizującej się w projektowaniu i budowie stacji uzdatniania wody. Jego ścieżka zawodowa wiodła przez kilka etapów. Najpierw podjął pracę u polskiego dostawcy systemów posadzkowych, następnie przeniósł się do międzynarodowego koncernu zajmującego się produkcją chemii budowlanej, później zdobywał doświadczenie w wiodącym funduszu inwestycyjnym. Z czasem dojrzała w nim myśl, że zdobyte kompetencje i wiedza powinny znaleźć odzwierciedlenie we własnym przedsięwzięciu. W 2004 r. podjął decyzję o założeniu firmy. Tak powstał TINES – firma, która zmieniła oblicze infrastruktury szynowej w Polsce.

W dowód uznania jego wieloletniego unikatowego doświadczenia w obszarze rozwiązań dla infrastruktury kolejowej powołany do Rady ds. Certyfikacji VI Kadencji przy Instytucie Kolejnictwa w randze Wiceprzewodniczącego Rady. Wiceprzewodniczący Prezydium Krajowego Komitetu Kolei Dużych Prędkości SITK RP, Członek Forum Inwestycyjnego przy PKP PLK SA, Członek Komisji Rewizyjnej Polskiego Klastra Eksporterów Budownictwa.

W ciągu 20 lat działalności TINES wprowadził na rodzimy rynek nieznane przedtem w Polsce rozwiązania dla infrastruktury szynowej, które całkowicie zmieniły oblicze kolei. Wyjątkowo ważna dla stolicy modernizacja tunelu średnicowego czy rozbudowa metra to projekty z zastosowaniem bezpodsypkowej nawierzchni torowej. Tramwaje w Polsce suną po nowoczesnych zielonych torowiskach, których Tomasz Szuba jest wielkim orędownikiem i prekursorem. Z rozwiązań TINES korzystają pasażerowie w większości polskich miast. TINES zainicjował wykorzystanie nowoczesnych, systemowych konstrukcji w budowie nawierzchni szynowej, co odmieniło jakość i trwałość inwestycji, a także komfort podróżowania. Do produkcji wyrobów wprowadził materiały z recyklingu i wciąż, w szacunku dla środowiska, poszukuje ich alternatywnych zastosowań. W 2008 r. rozpoczął eksport na rynki wschodnie i brał udział w budowie metra w Kijowie, Charkowie, Mińsku, Sankt Petersburgu czy Ałmatach, linii tramwajowych w Ukrainie, Rosji, na Łotwie, w Belgii.