HUBERT WIŚNIEWSKI – OSOBOWOŚĆ BRANŻY 2021
Country Manager WICONA Polska
Marka WICONA jest obecna na rynku polskim od ponad 20 lat. Wraz z marką SAPA reprezentowała część architektoniczną koncernu Hydro, oferując portfolio innowacyjnych systemów aluminiowych dla budownictwa, z niskoemisyjnego aluminium. Od lipca 2021 roku brand WICONA jest dedykowany na rynek polski.
Podobnie jak inne marki Grupy Hydro, opracowujemy produkty z myślą o cyklu życia w obiegu zamkniętym i zgodnie z zasadami filozofii cradle-to-cradle. Działamy w kierunku stworzenia okien, drzwi oraz fasad w 100% nadających się do ponownego przetworzenia. Materiały i produkty obiegu zamkniętego mają certyfikaty EPD oraz spełniają międzynarodowe normy i regulacje, takie jak BREEAM, LEED, DNGB oraz inne podobne certyfikaty budowlane.
Nasza strategia Hydro 2025 stawia nas w czołówce branż, które mają znaczenie dla klimatu, gospodarki o obiegu zamkniętym, a co za tym idzie, dla całego społeczeństwa. Mamy kompetencje i doświadczenie, aby nadal być liderem w dziedzinie niskoemisyjnego aluminium oraz energii odnawialnej. To nasz główny cel, ale chcemy działać jeszcze szerzej. Dlatego rozwijamy się w nowych obszarach, zwłaszcza tych, gdzie możemy popularyzować zasady produkcji, eksploatacji oraz życia w myśl zrównoważonej teraźniejszości i przyszłości.
Wykraczamy poza firmę. Z myślą o odpowiedzialności społecznej staramy się stymulować pozytywne zmiany w społecznościach, których jesteśmy częścią. Dlatego m.in. wspieramy oraz zapewniamy trwały dostęp do edukacji na obszarach, gdzie dzieci potrzebują jej najbardziej. Do końca 2030 roku taką pomoc uzyska pół miliona potrzebujących. Uważamy, że zrównoważony rozwój wymaga od nas wyjrzenia na świat poza nasze cztery ściany, a także ciężkiej pracy, która zaczyna się już dziś. Dlatego nasze działania wykraczają poza stosowanie światowej klasy niskoemisyjnych materiałów, aby każdy aspekt naszej działalności był możliwie jak najbardziej zrównoważony.
HUBERT WIŚNIEWSKI, Country Manager w WICONA Polska należącej do grupy Hydro Building System.
W ciągu ponad 20 lat pracy w branży systemów aluminiowych zdobywał doświadczenie i szerokie kompetencje w zakresie zarządzania oraz rozwoju biznesu. W roku 2012 związał się z Grupą Hydro. Jako Regionalny Kierownik Sprzedaży przez kolejne lata tworzył struktury handlowe, rozwijając sprzedaż marek należących do grupy w centralnej Polsce. W 2018 roku objął stanowisko Dyrektora Handlowego marki WICONA, przejmując obowiązki realizacji strategii Grupy, wnosząc istotny wkład w ekspansję marki WICONA na rynku polskim. Od tego czasu marka rokrocznie odnotowuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży w segmencie klientów inwestycyjnych. Od lipca 2021 pełni funkcję Country Managera spółki Hydro Building Systems w Polsce i jest odpowiedzialny za sprzedaż marki WICONA oraz marki SAPA. Obecne wyzwania dla tej roli są związane z rozwojem sprzedaży marki WICONA w Polsce i napędzaniem rentowności oraz wzmocnienia świadomości pozycji marki jako lidera nisko-emisyjnych rozwiązań dla budownictwa.