Home Biznes i Ludzie JANUSZ KOMURKIEWICZ – INNOWACYJNOŚĆ TO NASZE DRUGIE IMIĘ
JANUSZ KOMURKIEWICZ – INNOWACYJNOŚĆ TO NASZE DRUGIE IMIĘ
0

JANUSZ KOMURKIEWICZ – INNOWACYJNOŚĆ TO NASZE DRUGIE IMIĘ

0
0

FAKRO oznacza dziś światowe podium w branży budowlanej. Po 25 latach działalności można stwierdzić, że to innowacyjność otworzyła firmie drzwi do sukcesu. Komentuje Janusz Komurkiewicz, Członek Zarządu FAKRO.

Obecnie zajmowana przez FAKRO pozycja światowego wicelidera na rynku okien dachowych i schodów strychowych jest efektem ciężkiej pracy, wnikliwej analizy rynku oraz skutecznego rozpoznawania potrzeb klientów. Mamy świetny zespół ludzi, stawiamy na jakość, nieprzerwanie rozwijamy firmę. Od momentu jej założenia inwestujemy w nowe technologie, kreujemy przełomowe rozwiązania, poszerzamy naszą ofertę. Jesteśmy firmą hołdującą ekologicznym praktykom. Do produkcji wykorzystujemy ekologiczne surowce, a nasze produkty spełniają, a nawet przewyższają wymogi termoizolacyjności stawiane oknom. Okna dachowe FAKRO rozwijają się w sposób ewolucyjny. W każdym roku wprowadzane są nowe rozwiązania, które podnoszą funkcjonalność i energooszczędność okien. Termoizolacyjność jest dla nas największym wyzwaniem, które determinuje rozwój nowych produktów. Jednym z naszych wiodących produktów w tej dziedzinie jest okno Thermo, charakteryzujące się najlepszym współczynnikiem termoizolacyjności na świecie spośród okien z pojedynczym pakietem szybowym. Przemyślana budowa pakietów szybowych idealnie komponuje się z założeniami budownictwa zrównoważonego. To właśnie z ekologią i energooszczędnością związane są nasze przyszłe plany rozwojowe. Bogata oferta produktów, mieniąca się paletą kolorów, umożliwia nam spełnienie oczekiwań indywidualnego klienta. Z uwagą słuchamy potrzeb rynku. Wspólnie z wykonawcami wypracowujemy sposoby montażu okien. Organizujemy szkolenia dla dekarzy. Edukacja jest przejawem naszego innowacyjnego podejścia do klienta. Nie chodzi nam tylko o to, by sprzedać produkt, ale też o to, by klient poznał jego zalety. Nieustannie poszukujemy nowych obszarów działalności. Pamiętajmy, że FAKRO jest także producentem i światowym wiceliderem w branży schodów strychowych. Co roku na rynek trafiają nowe konstrukcje schodów. W ofercie mamy także nowoczesne okna do dachów płaskich oraz markizy do okien pionowych. Segment osłon zewnętrznych do okien dynamicznie rozwija się, a FAKRO już dziś oferuje szereg innowacyjnych rozwiązań chroniących pomieszczenia przed nagrzewaniem w okresie letnim. Solarne markizy FAKRO automatycznie reagują na słońce i osłaniają je, zapewniając komfort w pomieszczeniu.

Odnosząc się do sukcesów FAKRO na światowym rynku, często stosujemy sportowe analogie, co wynika z naszego zaangażowania we wspieranie sportu. Od 2004 r. sponsorujemy Reprezentację Polski w Piłce Nożnej. Tak jak ona rywalizujemy na arenie międzynarodowej, biorąc udział w gospodarczych i globalnych mistrzostwach świata. Sytuacja polskich firm, zarówno w kraju, jak i za granicą, nie jest najłatwiejsza. Mniejsze podmioty krajowe przegrywają walkę konkurencyjną z dużymi, zachodnimi koncernami, które sprzedając swoje produkty na wielu rynkach, czerpią ogromne korzyści z tytułu efektu skali. Co możemy z tym zrobić? Działać razem. W Polsce poziom kapitału społecznego niestety raczkuje. Przez to większość z nas dba o własne interesy, podczas gdy powinniśmy mieć na uwadze wspólny interes, czyli wzrost gospodarczy naszego kraju. Jesteśmy jedną drużyną i powinniśmy razem strzelać gole do jednej bramki, dzięki temu szybciej będziemy zbliżać się do osiągnięcia stabilnej pozycji i zrównania poziomu rozwoju Polski z poziomem krajów zachodnioeuropejskich.


Janusz Komurkiewicz2Janusz Komurkiewicz Członek Zarządu FAKRO sp. z o.o., od 2008 r. Dyrektor Marketingu Polska, związany z FAKRO od 1994 r. Od 2008 r. pełni funkcję Prezesa Zarządu Związku Polskie Okna i Drzwi. Absolwent Politechniki Krakowskiej i Wyższej Szkoły Biznesu w Nowym Sączu.

open