Bolix ma już 25 lat. Ostatnie ćwierć wieku to dla producenta materiałów budowlanych z Żywca nie tylko czas kształtowania własnej pozycji rynkowej, lecz także aktywnego uczestnictwa w życiu całej branży. Jak ta aktywność wygląda dziś?
Wszystko zaczęło się w 1991 roku od powstania firmy Erbak, wytwarzającej linię produktów o nazwie Bolix. Konsekwentna praca na rzecz rozszerzania zakresu oraz rozpoznawalności oferty sprawiły, że w roku 2003, już pod obecną nazwą, przedsiębiorstwo weszło w skład jednego z największych na świecie inwestorów kapitałowych, funduszu inwestycyjnego Advent International. 2 lata później stało się natomiast spółką akcyjną. Rozwój biznesu przez cały czas szedł w parze z inwestowaniem w asortyment oraz zaplecze badawcze, w ramach którego szczególną rolę stanowiły i stanowią do dziś – systemy ociepleń. W 2007 roku uzyskały one, jako jedne z pierwszych w kraju, Europejską Aprobatę Techniczną.
Kierunek – rozwój
Obecnie spółka jest częścią Grupy Berger Paints, zatrudnia prawie 230 pracowników i współpracuje z blisko tysiącem partnerów handlowych w całym kraju. Może też pochwalić się rozbudowaną siecią dystrybucji międzynarodowej, przekładającą się na doświadczenia z 20 rynków, nie tylko europejskich. Należąc do grona czołowych polskich producentów chemii budowlanej, posiada bogate portfolio, obejmujące ponad 80 specjalistycznych rozwiązań, a przede wszystkim kompleksowe, nowatorskie systemy elewacyjne. Wymienić tu można m.in.: BOLIX HD (najwyższa na rynku odporność), BOLIX PASSIVE THERM (dla domów pasywnych) czy specjalną linię systemów termoizolacyjnych z dziesięcioletnim okresem gwarancji (10 YGW). Materiałami Bolix ocieplono już prawie 100 milionów metrów kwadratowych elewacji.
Wielotorowa aktywność firmy obejmuje zarówno dalsze stawianie na rozwój asortymentu, jak i przedsięwzięcia wychodzące poza mury zakładu. Od lat angażuje się ona w liczne akcje społeczne, remontuje gmachy potrzebujących placówek, sponsoruje drużyny sportowe, a niejednokrotnie też bezpośrednio bierze udział w wydarzeniach takich, jak rajd Złombol. Niezmiennie, bardzo ważnym elementem codziennych działań Bolix jest propagowanie branżowej wiedzy, zwłaszcza w kontekście aktualnych standardów jakości. W praktyce oznacza to prowadzanie szkoleń, tworzenie przydatnych materiałów dydaktycznych, a także wdrażanie szerszych projektów edukacyjnych (ubiegłoroczna Narodowa Kampania na rzecz Jakości Systemów Ociepleń).
– Inwestujemy w badania, doskonalimy swoje produkty, poddajemy je surowym procedurom kontrolnym, również niezależnych, zewnętrznych podmiotów. Uważamy jednak, że w trosce o sytuację polskiego budownictwa, cały czasu musimy wychodzić poza tzw. własne podwórko – mówi Tomasz Graboń Dyrektor Marketingu z Bolix – Chodzi o to, żebyśmy jako branża dbali o kreowanie i respektowanie możliwie wysokich wymagań wobec, dostępnych na rynku, wyrobów i usług. Tegoroczny jubileusz to dla Bolix powód do satysfakcji ze zrealizowanych już celów, ale też okazja do wyznaczenia kolejnych.