Wysoka jakość produktów i konkurencyjność oferowanych cen sprawia, że polskie firmy budowlane zdobywają coraz większą renomę i popularność na rynkach zagranicznych. Nie tylko na kontynencie europejskim, ale również na tak dużych i wymagających jak rynek Stanów Zjednoczonych czy chiński. Dlaczego tak się dzieje?
Z analizy Poland Go Global wynika, że przedsiębiorstwa, które z sukcesem wchodzą na rynki zagraniczne, za kluczowe czynniki swojego powodzenia i sukcesu uważają innowacyjny produkt, marketing strategiczny i doświadczoną kadrę. Z kolei badania Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy udowadniają, że prawie połowa firm działających za granicą prowadzi biznes w co najmniej trzech krajach. Okazuje się jednak, że polskie firmy budowlane najchętniej na swoją działalność wybierają Niemcy. Ułatwia im to fakt, że klimat koniunktury w budownictwie niemieckim od dłuższego czasu utrzymuje się na wysokim poziomie, a ostatnia analiza stanu biznesowego branży budowlanej, która jest cyklicznie wykonywana przez instytut Ifo z Monachium, podkreśla wręcz, że sytuacja tej branży jest obecnie nad Renem nawet lepsza niż na początku lat 90., a zatem po zjednoczeniu Niemiec.