1. Home
  2. Architecture Design
  3. THE WORD – TO, CO W SŁOWACH NAJPIĘKNIEJSZE
THE WORD – TO, CO W SŁOWACH NAJPIĘKNIEJSZE
0

THE WORD – TO, CO W SŁOWACH NAJPIĘKNIEJSZE

0

Narodowe Centrum Słowa Pisanego – The Word, to charakterystyczne miejsce w samym sercu brytyjskiego South Shields. Budynek w kształcie nowoczesnej rotundy oferuje innowacyjne udogodnienia, które inspirują do twórczych pomysłów i pielęgnowania miłości do nauki.

The Word w zamyśle miało być bramą South Shields do wiedzy kulturalnej, społecznej i gospodarczej. Ważną rolę w realizacji ambicji twórców budynku odgrywa dziedzictwo przemysłowe tego obszaru.

Oaza kulturalna
Odwiedzający wkraczają do atrium, które stanowi centralny punkt budynku. Spełnia ono szereg funkcji: miejsca, w którym pracownicy biblioteki doradzają klientom, znajduje się tutaj punkt informacji turystycznej, a monitory AV zapewniają dostęp do mediów społecznościowych i programów wydarzeń.

To obszar o zwiększonym ruchu, akustyka była więc tu niezwykle istotnym elementem. Aby stworzyć oazę, w której odwiedzający mogą swobodnie rozmawiać, Steve Dickson, Senior Director w firmie FaulknerBrowns Architects, zadecydował o zastosowaniu sufitu akustycznego ROCKFON® Mono® Acoustic na 1100 m² powierzchni.  – Naszym celem było uzyskanie obiektu monolitycznego klasy A pod względem akustyki, więc produkt ROCKFON Mono Acoustic okazał się dla nas idealnym wyborem – mówi architekt.

Jednolita konstrukcja
ROCKFON Mono Acoustic zainstalowano wzdłuż galerii, gdzie znajduje się mieszanka twardych powierzchni odbijających dźwięk. Tworząc jednolitą, monolityczną osłonę akustyczną wzmacniającą konstrukcję atrium, John Osborne – Senior Project Manager w Bowmer & Kirkland –  był pod wrażeniem, jak sufit podkreśla wygląd pomieszczenia.  – Pod względem estetycznym doskonale komponuje się z otoczeniem, zwłaszcza okalając jednolicie atrium, niemal jak aureola – mówi John Osborn.

Narodowe Centrum Słowa Pisanego stanowi dziś część krajobrazu South Shields i zostało bardzo dobrze przyjęte przez lokalną społeczność i nie tylko, czego dowodem jest  23 tys. odwiedzających już w pierwszym tygodniu otwarcia.

Zdjęcia: blueocean.prowly.com
Więcej informacji na www.rockfon.pl

PS