Home Aktualności DANIEL PAWŁOWSKI – CHCEMY BYĆ LIDEREM
DANIEL PAWŁOWSKI – CHCEMY BYĆ LIDEREM
0

DANIEL PAWŁOWSKI – CHCEMY BYĆ LIDEREM

0
0

Widzimy ogromne możliwości rozwoju dla naszej firmy i chcemy maksymalnie wykorzystywać potencjał BAUKRANE.

Rozmowa z Danielem Pawłowskim Prezesem Zarządu BAUKRANE Budownictwo

Grzegorz Przepiórka: W wakacje w BAUKRANE ruszyła „wielka rekrutacja”. Na jakie stanowiska poszukujecie pracowników?

Daniel Pawłowski: Obecnie BAUKRANE tworzy zespół ponad 100 osób. Są to dla firmy wyjątkowe osoby, które podchodzą do swojej pracy z pasją, zaangażowaniem i pełnym profesjonalizmem. Wspólnie stworzyliśmy miejsce, gdzie „chce się pracować”. Obecnie prowadzimy rekrutację na ponad 15 stanowisk w całej Polsce. Wszelkie informacje można znaleźć na naszej stronie internetowej w zakładce KARIERA. Poszukujemy szczególnie osób związanych z obszarem sprzedaży, eksportu oraz doradztwa technicznego. Jak zawsze stawiamy sobie ambitne cele, dlatego w ciągu najbliższych 2 lat chcemy stać się liderem w segmencie rynku, oferując w sprzedaży najlepszej jakości sprzęt w rozsądnej cenie. W tym celu już teraz rozbudowujemy sieć sprzedażową w całej Polsce, jak również rozwijamy sklep internetowy. Poza obszarem sprzedaży dynamicznie rozwijamy także inne działy i obszary, a w związku z tym szukamy przede wszystkim osób wyróżniających się otwartym stylem komunikacji, rzetelnych, odpowiedzialnych i systematycznych. Oprócz typowo „twardych” umiejętności, które są niezbędne w naszej branży, stawiamy na osoby, które poszukują nowych rozwiązań, są proaktywne, samodzielne i stawiają na rozwój.

G.P.: Dlaczego warto dołączyć do zespołu BAUKRANE?

D.P.: Postaram się odpowiedzieć na to pytanie w sposób dość nieszablonowy, gdyż opieka medyczna, karnety sportowe, służbowy telefon czy samochód są już standardami na rynku pracy. Wychodzę z założenia, że budowa wizerunku pracodawcy zaczyna się od „głowy”, czyli świadomych decyzji na szczeblu zarządu. Jestem osobą, dla której wielkie znaczenie mają relacje międzyludzkie, dlatego staram się wykorzystywać każdą sposobność, aby pomagać oraz wspierać innych. Czuję ogromną odpowiedzialność za firmę, ponieważ tworzą ją ludzie, z którymi mam bardzo dobre relacje i którym chcę zapewnić poczucie bezpieczeństwa oraz możliwość rozwoju. W pracy kieruję się przede wszystkim uczciwością i szczerością, a to powoduje, że przyciągam do siebie wyjątkowych ludzi, z którymi można zrobić wielkie, nieszablonowe rzeczy. Wypracowany wynik finansowy zawsze będzie dla mnie istotny, ponieważ daje możliwość rozwoju, ale najważniejsze jest i będzie tworzenie firmy o wyjątkowej atmosferze, która postrzega pracowników jako swój największy kapitał. Jestem bardzo dumny z tego, że wiele osób pracujących w BAUKRANE przychodzi do nas z firm konkurencyjnych i ze środowiska budowlanego. To dowód na to, że mają one te same wartości co firma, wierzą w nasz wspólny sukces i są zaangażowane na ponad 100%. Stawiamy w BAUKRANE na możliwie dużą swobodę działania, wzajemną pomoc, budowanie pozytywnej atmosfery i tworzenie niepowierzchownych relacji w zespołach, zwłaszcza w relacji na linii szef–pracownik. Przyglądamy się także różnym systemom, w tym systemowi kafeteryjnemu, który pozwoliłby w przyszłości stworzyć pewne pole wyboru, swobody wedle potrzeb pracownika. Widząc różne potrzeby poszczególnych osób, chcielibyśmy docelowo w sposób bardziej indywidualny docierać do potrzeb członków naszego zespołu. Świadomie chcemy budować strategię employer brandingu, gdyż wiemy, że poza pozytywnym wizerunkiem wśród klientów równie ważna jest dobra atmosfera i wzajemny szacunek ludzi do siebie.

G.P.: Rozbudowa zespołu oznacza dynamiczny progres firmy. Jakie postępy poczyniła firma przez ostatnie kilka, kilkanaście miesięcy?

D.P.: Firma od kilku lat rośnie z dynamiką bliską 50%. To nie chwilowe ożywienie, a efekt przemyślanej strategii, która ma zapewnić nam stabilną pozycję w Polsce oraz przygotować grunt pod dalszą ekspansję w innych krajach. Widzimy ogromne możliwości rozwoju dla naszej firmy i chcemy maksymalnie wykorzystywać potencjał BAUKRANE. Już teraz mogę z całą pewnością stwierdzić, że w 2019 roku zaskoczymy naszych klientów, pracowników oraz całe środowisko budowlane. BAUKRANE zaprezentuje się w całkowicie nowej odsłonie, a nasz rozwój i strategia na lata 2020–2025 pozytywnie zaskoczą branżę. Stale i konsekwentnie urzeczywistniamy słowa wypowiedziane kilka lat temu w jednym z wywiadów, że BAUKRANE ma jasno sprecyzowany cel stania się liderem w branży. Nasz dotychczasowy ogromny rozwój, mimo silnej światowej konkurencji działającej na polskim rynku, stanowi najlepszy dowód na to, że nie jesteśmy przypadkowym, początkującym dostawcą szalunków czy żurawi wieżowych, ale realnym, profesjonalnym partnerem o ugruntowanej pozycji rynkowej.

G.P.: W ostatniej rozmowie opublikowanej na łamach „Buildera” podkreślał Pan, że BAUKRANE z firmy lokalnej stało się ogólnopolską, m.in. za sprawą nowo otwartych placówek na południu Polski. Czy nowe oddziały działają już na równi z pozostałymi, czy potrzebują jeszcze czasu, by rozwinąć skrzydła?

D.P.: Muszę przyznać, że rozwój regionu południowego przeszedł nasze najśmielsze oczekiwania – od początku zakładaliśmy dynamiczny rozwój, ale efekt wdrożenia naszych planów jest więcej niż zadowalający! A jest to bez wątpienia zasługa zgranego i profesjonalnego zespołu pracowników, których udało nam się zaprosić do tego projektu. To wspaniałe osoby, pełne pasji i chęci rozwoju, od których możemy się jeszcze wiele nauczyć. Wniosły do firmy nowego, świeżego ducha i pokazały, że dalej chcą się rozwijać właśnie z BAUKRANE. Nie jesteśmy korporacją, a firmą, w której praktykujemy rodzinną atmosferę i partnerskie relacje – każdy jest tak samo ważny i pozostaje integralną częścią naszego sukcesu.

G.P.: Rozwój firmy to również rozszerzanie i ulepszanie oferty. Co istotnego w tym zakresie dokonało się w BAUKRANE?

D.P.: Naszym nadrzędnym celem jest systematyczny rozwój portfolio usług oraz modernizacja parku maszynowego, ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa i komfortu pracy operatorów żurawi wieżowych. W zakresie rozwoju oferty systemów szalunkowych prowadzone są zaawansowane prace nad wprowadzeniem do stałej oferty systemu deskowań stropowych, tzw. stolików, pozwalających na znaczne przyspieszenie prac na budowie, zminimalizowanie nakładów pracy ludzkiej potrzebnej do ich obsługi oraz równoczesne uzyskiwanie wysokiej jakości powierzchni betonowych. Kolejnym z planowanych kroków jest wprowadzenie dedykowanego ścianom z betonu architektonicznego systemu ściennego, który pozwala wykonywać powierzchnie betonowe o bardzo wysokiej jakości oraz dostosowywać kształt deskowania do najbardziej skomplikowanych konstrukcji. Jednym z ważniejszych planów, będącym już na dość zaawansowanym etapie, jest finalizacja budowy naszej nowej siedziby głównej, tj. budynku biurowego wraz z nowoczesnym zapleczem w postaci hali magazynowo-warsztatowej. Dzięki nowej hali będziemy wdrażać nową usługę, jaką będzie serwisowanie oraz modernizacja szalunków własnych naszych klientów. Dotychczasowe braki fachowców, którzy profesjonalnie mogą serwisować, konserwować i modernizować własne szalunki klientów, stanowiły ogromny problem firm budowlanych, dlatego wychodzimy naprzeciw zapotrzebowaniom rynku. Ponadto w tym roku wprowadzamy na rynek dedykowane dla naszej firmy żurawie wieżowe profesjonalnego polskiego producenta, które zaskoczą naszych klientów nowoczesnymi rozwiązaniami technicznymi. Jako jedni z pierwszych na rynku zdecydowaliśmy o zainstalowaniu klimatyzacji oraz systemów wentylacji we wszystkich naszych maszynach. Kolejne kupowane żurawie wieżowe będą posiadały takie udogodnienia dla operatorów w standardzie, a ich coraz lepsze parametry pozwolą sprostać dużym oczekiwaniom naszych klientów.

open