1. Home
  2. News
  3. JAK ZAPLANOWAĆ LEPSZĄ SPRZEDAŻ
JAK ZAPLANOWAĆ LEPSZĄ SPRZEDAŻ
0

JAK ZAPLANOWAĆ LEPSZĄ SPRZEDAŻ

0

Efektywne zarządzanie procesem sprzedaży to klucz do sukcesu. Stabilne kontakty handlowe prowadzą do osiągnięcia celów miesięcznych, kwartalnych i rocznych, a w dłuższej perspektywie pozwalają zrealizować strategię rozwoju firmy.

Ewa Lisowska, Kompas Inwestycji

Polscy przedsiębiorcy potwierdzają, że priorytetem jest dla nich koncentracja działań wokół klienta, a jedno z największych wyzwań to podniesienie skuteczności zdobywania nowych kontrahentów. Równie istotne jest pogłębienie relacji z istniejącymi klientami. Skuteczni managerowie podkreślają, jak ważne jest przełożenie planu sprzedażowego na plan działań i kontrola postępów w jego realizacji.

Większa efektywność

Wprowadzona przez Kompas Inwestycji aplikacja PLANNER to zintegrowany z systemem monitorowania rynku budowlanego pakiet wspierający organizację działań handlowych. Należy podkreślić, że jest dedykowany branży budowlanej – powiązanie z obejmującą 17 tys. rekordów bazą inwestycji daje dostęp do informacji o kluczowych etapach projektów i umożliwia wejście w proces zakupowy klienta poprzez szybkie ofertowanie.

PLANNER może w istotny sposób pomóc w realizacji celów sprzedażowych. Zastępuje tradycyjny kalendarz, wszystkie czynności handlowe są rejestrowane w jednym miejscu – poprzez przypisywanie zadań do danej inwestycji. Oszczędność czasu to nie wszystko. Przesłanie oferty czy przekazanie dokumentów w ustalonym terminie, doprecyzowanie szczegółów, o które pytał klient – to buduje wiarygodność, a zatem umacnia relacje i pomaga w domykaniu sprzedaży. System usprawnia zaplanowanie działań na tzw. follow up, czyli wykonanie telefonów bądź przesłanie maili, które sprawdzają status prowadzonych rozmów. Ten etap całego procesu sprzedażowego bywa niedoceniony, tymczasem wg doświadczeń serwisu Kompas Inwestycji, nawet 50% sprzedaży wygrywa firma, która odezwie się jako pierwsza. Kluczowe jest sprawne działanie po nawiązaniu kontaktu, przy czym częstotliwość wiadomości nie powinna być przesadna.

Kopia zapasowa

PLANNER działa systemowo. Usprawnia obsługę handlową poprzez tworzenie bazy własnych kontaktów i firm, przypisanych do danego projektu, z opcją obserwowania działań związanych z planowaniem kolejnych inwestycji i zmian ich etapów. Narzędzie Kompasu Inwestycji daje możliwość wymiany i ułatwia przepływ informacji między pracownikami zespołu handlowego. Manager ma dostęp do informacji z jakimi osobami kontaktują się handlowcy.

Co więcej, PLANNER ogranicza ryzyko utraty danych związanych z obsługą danej inwestycji (np. w przypadku odejścia pracownika) – działania handlowe zapisywane są w historii systemu.

Analiza i prognoza

Dzięki systemowym raportom mierzącym efekty pracy handlowców, manager może skutecznie monitorować działania handlowe w przedsiębiorstwie, planując i egzekwując zadania. Kontrola postępów to komfort i pewność, że cel jest realizowany. PLANNER daje również możliwość przygotowania prognozy wyników – generuje zestawienia planowej sprzedaży np. wg pracowników, miesięcy i lat, regionów, etapu i prawdopodobieństwa domknięcia sprzedaży.

Dane z narzędzia Kompasu Inwestycji mogą być zaciągnięte do wewnętrznego systemu zarządzania, co pozwoli na zabezpieczenie przed utratą danych zebranych przez pojedynczego pracownika i gwarantuje dodatkowe bezpieczeństwo.

W drogę!

PLANNER to oszczędność czasu, który zamiast na działania administracyjne – może zostać przeznaczony na analizę klienta i dopasowanie oferty do jego oczekiwań. System został wyposażony w mapę “moich inwestycji”, umożliwia podgląd np. projektów aktywnych lub wszystkich – czyli wraz z akcjami sprzedażowymi na etapie wygrana i przegrana; czy inwestycji o określonym etapie realizacji (np. wizja, realizacja, zakończenie). PLANNER to także świetny organizator podróży służbowych, pokazuje na mapie lokalizację celu, a nawet daje możliwość skorzystania z GPS. System prowadzi wprost do klienta.