Home Aktualności PIERWSZA TAKA AKCJA CSR W POLSCE
PIERWSZA TAKA AKCJA CSR W POLSCE
0

PIERWSZA TAKA AKCJA CSR W POLSCE

0
0

WIŚNIOWSKI – producent bram, okien, drzwi i ogrodzeń – prezentuje nowoczesne podejście do CSR (ang. Corporate Social Responsibility). Takich działań w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu jeszcze w Polsce nie było. Istotą nie jest już tylko samo przekazanie środków finansowych na wsparcie instytucji pozarządowych. Dzisiaj ważne jest także wyznaczanie drogi postępowania, wywoływanie refleksji i edukowanie społeczeństwa o problemach, z jakimi zmaga się współczesny świat. Chodzi po prostu o propagowanie działań, które sprawią, że otaczająca nas rzeczywistość będzie lepsza.

W obecnych czasach definicja społecznej odpowiedzialności biznesu wymaga szerszego podejścia. Nie jest to już na ten moment tylko działalność charytatywna oraz chęć niesienia pomocy. To także tworzenie uczciwych, trwałych produktów, troska o otoczenie przedsiębiorstwa czy angażowanie się w edukację o problemach, z jakimi zmaga się społeczeństwo i produkcja pozostająca w zgodzie z dbałością o środowisko. Można zatem spokojnie powiedzieć, że działania CSR przede wszystkim trzeba zacząć od wnętrza przedsiębiorstwa, następnie kierować je na zewnętrzne inicjatywy – podkreśla Krystyna Baran, Prezes Zarządu WIŚNIOWSKI.

Filantropia a CSR
Działania w zakresie społecznej odpowiedzialności biznesu od lat wpisane są w DNA marki WIŚNIOWSKI. Na koncie firmy wyróżnić można wyjątkowe akcje, dzięki którym przekazano już blisko milion złotych instytucjom, które obejmują opieką potrzebujące pomocy dzieci. W każdym przypadku wyniki akcji przełożyły się na realne wsparcie. W ramach akcji „Spełnij marzenie o bezpieczeństwie” 11 placówek opiekuńczo-wychowawczych w całej Polsce wyposażonych zostało w bramy, drzwi i ogrodzenia. Ponadto dzięki akcji „Razem ratujmy małe serduszka” zakupiono specjalistyczny sprzęt ratujący życie najmniejszych pacjentów oddziału kardiochirurgii dziecięcej szpitala w Krakowie-Prokocimiu. To jednak nie koniec…

Armia bohaterów
Tegoroczna akcja „Zostań bohaterem! Zamień granie w pomaganie” to nowoczesna forma CSR, a jej zadaniem jest nie tylko angażować, ale także edukować o chorobach, z jakimi zmagają się dzieci na całym świecie. Tę walkę przedstawiono w bardzo czytelny sposób. Stworzona gra platformowa 2 THE LIGHT, inspirowana kultowymi grami sprzed lat, przenosi gracza w wirtualny świat pełen niebezpieczeństw. Gracze będą musieli zmierzyć się z przeszkodami, by dotrzeć do celu i uratować coś bardzo cennego – życie. Zdobyte podczas rozgrywki punkty WIŚNIOWSKI z wybranymi partnerami handlowymi zamienią na realną pomoc dla wybranych Fundacji. Na ten cel pomysłodawca akcji przeznaczy 300 000 PLN. Pomaganie nigdy nie było prostsze.

Kontynuując wspieranie krakowskiej Fundacji Schola Cordis Wspierania Kardiochirurgii Dziecięcej, z którą firma WIŚNIOWSKI miała okazję współpracować przy poprzedniej akcji, tym razem postanowiliśmy zwrócić także uwagę na problemy dzieci walczących każdego dnia z chorobami onkologicznymi i mukowiscydozą. Stąd też beneficjentami tej akcji stały się również Fundacja Wspieramy Rozwój CZD w Warszawie oraz Polskie Towarzystwo Walki z Mukowiscydozą Oddział w Gdańsku. Podział na te konkretne miasta nie był przypadkowy – chcieliśmy dotrzeć do jak największego grona odbiorców i jeszcze mocniej zaangażować społeczności danych regionów. Zatem główny bohater gry przemierza te właśnie miejscowości w drodze do przyjaciela, żeby uratować jego życie – mówi Elżbieta Solewska, Menedżer Komunikacji Marketingowej i PR.

Symbolika wpisana w fabułę
Gracz, wcielając się w rolę głównego bohatera, otrzymuje informację, że jego przyjaciel jest w niebezpieczeństwie i potrzebuje pomocy. Przed bohaterem wirtualna wyprawa przez całą Polskę – z Krakowa przez Warszawę do Gdańska – i wie tylko tyle, że musi się spieszyć, aby na czas dostarczyć tajemniczą przesyłkę, która uratuje kumpla z opresji. Po drodze zbiera monety, napotyka dziwne postaci i przeszkody, które musi omijać, aby nie tracić monet. Dodatkowym elementem tajemniczości są SMS-y, które po drodze bohater otrzymuje od nieznajomego – nie wie, kim ta osoba jest ani jaki jest jej udział w wyprawie. Fabuła zaskakuje i przenosi gracza w realny świat, w jakim dzieci podejmują walkę o zdrowie.

Budowanie świadomości
Na potrzeby akcji powstały profile głównych bohaterów gry 2 THE LIGHT, którzy prowadzą dyskusję z fanami w kanałach social media. Victor Światłowski (Flesz) i Victoria Światłowska (JoJo) wyruszają w podróż, aby uratować Miłosza Nadzieję (Kumpel), a dzięki swojej aktywności na portalu społecznościowym Facebook zachęcają graczy, aby dołączyli do tej wyprawy. Tego typu działania dodają całemu przedsięwzięciu ludzkiego oblicza i wywołują refleksję wśród odbiorców. Nic nie jest tu przypadkowe. Miasta, przez które odbywa się wirtualna podróż, to także świadomy wybór. W tych właśnie miejscowościach znajdują się placówki wspierane przez firmę WIŚNIOWSKI dzięki akcji „Zostań bohaterem! Zamień granie w pomaganie”. Także przeciwnicy w grze to odwzorowane choroby kardiologiczne, onkologiczne i mukowiscydoza, w walce z którymi potrzebna jest pomoc armii bohaterów. Co zrobić, aby stać się takim bohaterem? Należy wejść na stronę www.2thelight.pl, zagrać, dotrwać do samego końca gry i tam podjąć słuszną decyzję – jednym kliknięciem zamienić wirtualne monety na prawdziwe pieniądze dla Fundacji.

Wspaniałym uzupełnieniem charakteru gry jest muzyka stworzona specjalnie do niej przez znanego kompozytora, członka formacji OMNI – Rafała Błażejewskiego. Producent muzyczny podkreślił oldskulowy styl gry kompozycją w klimacie muzyki z kultowego programu edukacyjnego dla młodzieży „Przybysze z Matplanety”. Zapewne wiele osób dobrze pamięta ten program i niewątpliwie, dzięki muzyce, gra 2 THE LIGHT dostarcza miłych wspomnień.

Patronat medialny nad akcją objęli: miesięcznik „Builder”, Grupa RMF FM oraz Polska Press Grupa, a jej ambasadorem został znany aktor, założyciel teatru IMKA w Warszawie, Tomasz Karolak, który zachęca do wspierania akcji w spotach kinowych w całej Polsce.

Krok dalej
Współczesne społeczeństwo jest empatyczne i chętnie angażuje się w akcje charytatywne. Tym śmielej zdecydowaliśmy się pójść o krok dalej i przy okazji akcji „Zostań bohaterem! Zamień granie w pomaganie” funkcjonuje także zbiórka na serwisie croudfundingowym. Zbierane są tam dodatkowe środki na ratowanie zdrowia i życia dzieci. Firma WIŚNIOWSKI oraz jej wybrani partnerzy przekażą 300 tys. zł – dlaczego nie powiększyć tej kwoty? Każda złotówka się liczy, każdy gest i okazane serce ma realne przełożenie na wsparcie dla tych, którzy go potrzebują. Zachęcamy więc do wspierania tej inicjatywy, a dokonać tego można, grając w 2 THE LIGHT lub bezpośrednio na portalu pomagamy.im/zamiengraniewpomaganie. Dowolna wpłata jest przez nas nagradzana cyfrowymi gadżetami związanymi z grą – każdy znajdzie tu coś interesującego dla siebie – dodaje Elżbieta Solewska. Szczegóły akcji dostępne na stronie www.wisniowski.pl/csr.

Elżbieta Solewska, Menedżer Komunikacji Marketingowej i PR, WIŚNIOWSKI

Komentarz
Rok 2019, ze względu na 30-lecie marki WIŚNIOWSKI, to szczególnie ważny dla nas wszystkich czas. Podsumujemy dotychczasowe osiągnięcia, zaakcentujemy naszą obecność i poczynimy kolejne kroki w kierunku nowych rozwiązań. W tym wszystkim nie zabraknie również chwili refleksji nad otaczającym nas światem i tym, co my, jako marka odpowiedzialna społecznie, możemy dla niego zrobić. Nie pozostając obojętnymi na cierpienie najmłodszych, przedstawiamy niezwykle poruszającą i przemyślaną akcję w zakresie CSR – społecznej odpowiedzialności biznesu – pod hasłem: „Zostań bohaterem! Zamień granie w pomaganie”.

open