Pod koniec maja do Domu Pomocy Społecznej MORS w Stegnie trafiły urządzenia do dekontaminacji powietrza oraz specjalistyczny zamgławiacz ultradźwiękowy. Zabezpieczą one podopiecznych i pracowników DPS przed koronawirusem. Urządzenia przekazał generalny wykonawca budowy kanału przez Mierzeję Wiślaną – konsorcjum firm NDI/Besix.
Generalny wykonawca budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną – polsko-belgijskie konsorcjum firm NDI/Besix, włączyło się w działania zapobiegające rozwojowi pandemii w regionie. Decyzją dyrekcji kontraktu, przy współpracy ze starostą nowodworskim Jackiem Grossem, firmy przekazały w postaci darowizny sprzęt do dezynfekcji i dekontaminacji powietrza dla podopiecznych Domu Pomocy Społecznej MORS w Stegnie.
Dla nas to oczywisty ruch, zawsze staramy się kierować pomoc lokalnie, wszędzie tam, gdzie jesteśmy obecni – mówi Laurens Schokking, dyrektor kontraktu, przedstawiciel konsorcjum NDI/BESIX. Budowa, którą prowadzimy ma duży wpływ na region, a przecież na czas realizacji projektu sami stajemy się częścią lokalnej społeczności, spędzimy tu ponad 2 lata. Dlatego chcieliśmy zaangażować się w pomoc najbardziej potrzebującym i najbardziej narażonym na koronawirusa. We współpracy z Panem Starostą przekazaliśmy specjalistyczny sprzęt na rzecz DPS MORS w Stegnie
20 maja do placówki trafiły specjalistyczne urządzenia: urządzenie do dekontaminacji powietrza NOVAERUS Protect oraz specjalistyczny zamgławiacz ultradźwiękowy, wraz z zapasem preparatu do dezynfekcji.
Wszystko po to, aby zabezpieczyć podopiecznych Domu Pomocy Społecznej Mors w Stegnie. Jak pokazały doświadczenia z całego kraju, DPS-y są szczególnie narażone na rozwój ognisk COVID.
– Sprzęt ten z pewnością będzie dobrze wykorzystany i będzie zabezpieczał naszych mieszkańców oraz pracowników nie tylko w czasie obecnej pandemii i nie tylko przed koronawirusem SARS-CoV-2, ale również w przyszłości przed innymi rodzajami zakażeń. Jednak obecnie, w tym trudnym okresie jest nam on szczególnie potrzebny.
Bardzo dziękujemy za piękny gest, wielkie serce i tak bardzo nam przydatny sprzęt powiedziała Maria Pawłowska Dyrektor Domu Pomocy Społecznej MORS w Stegnie
Konsorcjum NDI/Besix od pierwszych dni pandemii wprowadziło także reżim sanitarny na placu budowy, aby minimalizować ryzyko zarażenia. Dla Pracowników zapewnione są wszelkie niezbędne środki bezpieczeństwa, w tym środki dezynfekujące. Kontrolowana jest temperatura pracowników budowy przed przystąpieniem do pracy. W czasie największych obostrzeń praca zespołu realizującego projekt organizowana była rotacyjnie.
Na budowie kanału żeglugowego pracuje obecnie ok. 50 polskich firm podwykonawczych, z których duża część to firmy pochodzące z regionu.
Aktualnie realizowana umowa obejmuje pierwszą z trzech części, na jakie została podzielona inwestycja pn. „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”.
Całkowita długość nowej drogi wodnej wyniesie 22,880 km (w tym przejście przez Zalew Wiślany – 10,176 km; Rzekę Elbląg – 10,381 km; pozostałe 2,323 km to odcinek stanowiska postojowego, śluzy i portu zewnętrznego), a jej głębokość to 5 m. Docelowo ma ona umożliwić wpływanie do portu w Elblągu jednostek o długości do 100 metrów oraz do 20 metrów szerokości. Budowa kanału na Mierzei Wiślanej ma zakończyć się w 2022 r. Inwestorem jest Urząd Morski w Gdyni, a wykonawcą pierwszej, aktualnie realizowanej części inwestycji konsorcjum firm NDI/Besix.