Home News Aż 10 milionów plastikowych opakowań mniej
Aż 10 milionów plastikowych opakowań mniej
0

Aż 10 milionów plastikowych opakowań mniej

0
0

Aż 10 milionów plastikowych opakowań mniej: firma GROHE wprowadziła inicjatywę zmniejszającą zużycie plastiku.

  • LIXIL EMENA będzie pakować swoje produkty w pozbawione plastiku opakowania do 2021
  • Dzięki tej inicjatywie wyprodukowano już około 10 milionów plastikowych opakowań mniej
  • Współpraca z organizacją Pacific Garbage Screening (PGS) to wyraz wsparcia dla globalnej misji zmniejszenia wpływu plastikowych opakowań na środowisko naturalne

Warszawa, 29 lipca 2020. Firma GROHE jest globalnym producentem kompletnych rozwiązań do kuchni i łazienki, który już w 2018 roku rozpoczął proces pakowania swoich produktów w bardziej ekologiczne materiały. Do dnia dzisiejszego udało się wyeliminować około 10 milionów opakowań produktów GROHE, które zawierały w sobie plastik. Szacuje się, że do 2021 roku ilość ta wzrośnie do 35 milionów.

Przejście na opakowania bez plastiku to proces dotyczący wszystkich fabryk firmy. Jego pierwszym etapem było zidentyfikowanie najbardziej powszechnie stosowanych opakowań wykonanych plastiku, a następnie znalezienie ekologicznych zamienników, poddanie ich testom i wykorzystanie na większą skalę. “Korzystanie z opakowań, które są zupełnie pozbawione plastiku jest częścią naszej strategii 360 w zakresie zrównoważonego rozwoju. Dotyczy ona pracowników, dostawców, konsumentów, procesów produkcji, jak też działań na rzecz społeczeństwa. Jako zaufana marka mamy za zadanie stale monitorować i dostosowywać wdrożone procesy, biorąc pod uwagę zrównoważony rozwój.” mówi Thomas Fuhr, COO Fittings LIXIL International oraz CEO firmy Grohe AG. “Misja zrealizowania do 2021 roku dotycząca rezygnacji z tworzyw sztucznych w opakowaniach jest naszym krokiem w kierunku walki ze światowym problemem plastikowych odpadów.”

Istotnym wkładem w tę walkę są również systemy kuchenne GROHE Blue Home, które zapewniają przefiltrowaną wodę w trzech wariantach: niegazowanym, lekko gazowanym i gazowanym – prosto z baterii kuchennej. Woda jest też od razu chłodzona, by gwarantować jak najlepszy smak. Dzięki temu rozwiązaniu czteroosobowa rodzina może uniknąć zużycia aż 800 plastikowych butelek w ciągu roku.

Organizacja Pacific Garbage Screening oraz firma GROHE jednoczą się w walce z plastikiem

Cel redukcji plastiku jest również realizowany przez współpracę z Marcellą Hansch, założycielką organizacji Pacific Garbage Screening e.V. Fundamentem jest tutaj wspólna wizja oczyszczenia wód w oceanach i rzekach z plastiku. Doświadczony architekt opracował specjalną platformę, która posłuży gromadzeniu plastikowych odpadów, zanim trafią one do oceanu. Firma GROHE wspiera ten projekt nie tylko finansowo – partnerzy chcą wspólnie podnosić świadomość społeczną dotyczącą problemu i zachęcać ludzi do bardziej ekologicznego stylu życia.

Obok inicjatywy wymierzonej przeciwko plastikowi, marka GROHE wprowadziła także strategię ograniczenia niemal całkowicie emisji dwutlenku węgla w swoich fabrykach. Cel zerowej emisji udało się osiągnąć 1 kwietnia 2020. Centra produkcyjne LIXIL EMENA przerzuciły się na zieloną energię w już lipcu 2019. Nieuniknioną emisję CO2 firma GROHE rekompensuje, wspierając projekty certyfikowane według najwyższych standardów takich jak Gold Standard, który powstał z inicjatywy WWF.

Dzięki swojemu zaangażowaniu marka GROHE jest stale wyróżniana nagrodą German Sustainability Award, a w 2017 roku otrzymała nagrodę od niemieckiego rządu za swoje działania w zakresie zrównoważonego rozwoju. Ponadto w zeszłym roku CEO firmy Thomas Fuhr został nagrodzony przez organizację B.A.U.M. za swoje zaangażowanie w wdrażanie ekologicznych rozwiązań.

Więcej informacji o firmie GROHE i jej działania proekologicznych na stronie:

green.grohe.com

open