Home IT&BIM NARZĘDZIA CYFROWE: NOWA RZECZYWISTOŚĆ BUDOWNICTWA
NARZĘDZIA CYFROWE: NOWA RZECZYWISTOŚĆ BUDOWNICTWA
0

NARZĘDZIA CYFROWE: NOWA RZECZYWISTOŚĆ BUDOWNICTWA

0
0

Ponad 2500 specjalistów z sektora AEC wzięło udział w ankiecie dotyczącej wpływu pandemii na cyfryzację w branży architektonicznej i budowlanej. 52% uczestników badania przyznaje, że ich praca stała się obecnie bardziej zdigitalizowana.

Od wybuchu pandemii na świecie nastąpił niespotykany dotąd przełom w cyfryzacji. Firmy musiały wprowadzić pracę zdalną, przełączyć się na wideokonferencje czy też przenieść sprzedaż do e-commerce, aby utrzymać swoją działalność. Sektor budowlany nie stanowi tutaj wyjątku. Na podstawie ankiety przeprowadzonej wśród ponad 2500 architektów, inżynierów budowy i konstruktorów zauważyliśmy, że ponad połowa z nich przeniosła część swoich działań do przestrzeni cyfrowej. Jednocześnie 61% specjalistów spodziewa się w najbliższej przyszłości pojawienia się kolejnych cyfrowych narzędzi, których będą używać w swojej pracy. Postęp w korzystaniu z cyfrowych programów przez architektów i inżynierów odpowiada liczbom zaobserwowanym przez Autodesk, które zostały szerzej opisane w pełnym raporcie BIMobject. Autodesk twierdzi, że w pierwszym kwartale 2020 r. liczba ich europejskich subskrybentów uległa podwojeniu, natomiast globalnie wzrosła ona o 350%.

Przyszłość targów budowlanych
Jednym z największych ciosów wymierzonych w branżę było odwołanie targów budowlanych na całym świecie. Od naszych rodzimych targów Warsaw Home przez BAU w Monachium aż po BIMexpo w Madrycie. Brak możliwości uczestniczenia w tego rodzaju wydarzeniach ze względu na obostrzenia pokrzyżowało plany tysiącom producentów materiałów budowlanych i wyposażenia wnętrz, którzy planowali prezentować oraz promować swoje produkty podczas targów.

Czy targi branżowe wrócą do normy?
Najnowsze doniesienia o powstającej szczepionce wydają się rzucać światło na bardziej pozytywny scenariusz niż ten zapowiadany do tej pory. Branża targowa również zaczyna dostosowywać swoje działania do nowej rzeczywistości. Przykładem są targi BAU w Monachium, będące jednymi z największych targów architektury, materiałów i systemów budowlanych, które już teraz zapowiedziały się jako wydarzenie hybrydowe. Wszystko po to, aby targi mogły przyjąć wszystkich uczestników – zarówno osobiście, jak i wirtualnie. Jednak według badania przeprowadzonego przez BIMobject tylko 7% profesjonalistów z sektora AEC chciałoby dziś wziąć udział w wydarzeniu branżowym. Zgodnie z zebranymi danymi 45% ankietowanych uczestniczyło w targach głównie ze względu na możliwość wzięcia udziału w konferencjach i szkoleniach. Tylko 25% profesjonalistów z branży wybierało targi lub wydarzenia branżowe w celu poznania nowych rozwiązań. Obecnie projektanci stawiają na poszukiwanie produktów za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych. Cyfryzacja wkracza do branży budowlanej nie tylko ze względu na COVID-19, ale także przez potrzebę tworzenia wydajniejszych i bardziej zrównoważonych procesów. Mając wgląd do bieżących danych, firmy z tego sektora decydują się przekierowywać swoje strategie marketingowe w stronę bardziej zdigitalizowanego i interaktywnego środowiska. Pełny raport o budownictwie w czasach pandemii można znaleźć na stronie: digital.bimobject.com/pl.

open