Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku wybrała ofertę konsorcjum PORR S.A. i Unibep S.A. na realizację inwestycji pod nazwą: „Projekt i budowa drogi S19 na odcinku Krynice (od istn. DK65) – Dobrzyniewo (bez węzła) – Białystok Zachód (z węzłem) jako najkorzystniejszą. Cena oferty wynosi ok. 329,8 mln zł netto, tj. ok. 405,6 mln zł brutto i mieści się w budżecie GDDKiA. Termin realizacji inwestycji wynosi 36 miesięcy od daty zawarcia umowy (bez okresów zimowych).
Na odcinku Krynice – Dobrzyniewo – Białystok Zachód został zaplanowany m.in. węzeł Białystok Zachód, łączący dwie drogi ekspresowe – planowaną S19 z istniejącą S8. Zadanie obejmować będzie też budowę 14 obiektów inżynierskich, w tym dwóch mostów – nad rzeką Supraśl i rzeką Białą, a także wiaduktu kolejowego nad torami Białystok – Ełk. – podała w komunikacie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Białymstoku. – Droga ekspresowa S19 będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każda stronę (z rezerwą terenu pod trzeci pas). Rodzaj konstrukcji nawierzchni zależny jest od wyboru wykonawcy. Długość odcinka to prawie 11 kilometrów.
Odcinek tej drogi zostanie zrealizowany w systemie „Projektuj i buduj”. Podpisanie umowy zaplanowano w pierwszym kwartale tego roku. Uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) przewidziane jest na III kw. 2022 r., a budowa na lata 2022-2024.
To kolejny duży kontrakt, który będzie realizował Oddział Infrastruktury Unibep SA. Przypominamy, że w piątek, 29 stycznia 2021 r. Unibep SA podpisał umowę na realizację odcinka S 19 Ploski-Haćki.