1. Home
  2. News
  3. Umowa na budowę ostatniego odcinka S6 podpisana
Umowa na budowę ostatniego odcinka S6 podpisana
0

Umowa na budowę ostatniego odcinka S6 podpisana

0

Umowa na budowę ostatniego odcinka S6 została podpisana. 16-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S6 ma połączyć koniec obwodnicy Słupska z węzłem Bobrowniki. Inwestycję zaprojektuje i wykona konsorcjum firm NDI, NDI Sopot oraz Todini Central Asia. 

Konsorcjum, którego liderem jest sopocka firma NDI, będzie odpowiedzialny zarówno za zaprojektowanie, jak i budowę S6-tki. Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Do realizacji ma ponad 16 kilometrów drogi ekspresowej między węzłem w Redzikowie, a węzłem Bobrowniki. Planowany odcinek zlokalizowany jest w województwie pomorskiego, na terenie gmin Słupsk i Damnica.

– Cieszymy się, że powracamy do realizacji dużych projektów drogowych – mówi Małgorzata Winiarek Gajewska prezes grupy NDI. – Ten powrót zajął nam parę lat, ale jesteśmy zadowoleni z tego, że przyjęta strategia i determinacja w jej wdrażaniu przynosi efekty. Myślę, że w międzyczasie pokazaliśmy, że potrafimy podołać realizacji dużych i skomplikowanych projektów dla klientów publicznych i bardzo liczymy na udaną i konstruktywną współpracę z GDDKiA – dodaje Małgorzata Winiarek Gajewska prezes Grupy NDI.

Budowana droga ma być dwujezdniowa, będzie mieć po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz pasy awaryjne. Powstaną też dwa węzły drogowe – w Budach i Bobrownikach. W ramach inwestycji powstaną po obu stronach trasy Miejsca Obsługi Podróżnych w Paprzycach oraz obwód utrzymania drogi ekspresowej przy węźle w Budach.

W planach są również drogi serwisowe oraz lokalne przecinające przyszłą ekspresówkę, a także, przejścia dla zwierząt, przepusty ekologiczne wraz z ogrodzeniami ochronno-naprowadzającym, zieleń i ogrodzenie drogi ekspresowej, ekrany przeciwolśnieniowe oraz zabezpieczenia akustyczne.

– To realizacja w formule projektuj i wybuduj, zatem najpierw musimy wykonać wszystkie niezbędne opracowania projektowe, uzyskać konieczne opinie i warunki techniczne, uzgodnienia, decyzje i zgody niezbędne dla wykonania tego kontraktu. Jesteśmy też zobowiązani, by wykonać roboty budowlane i uzyskać decyzje o pozwoleniu na użytkowanie dla całego zakresu inwestycji. Realizujemy tę budowę od A do Z – mówi Mariusz Janczewski dyrektor projektu z firmy NDI

mat. pras. NDI 

Koszt inwestycji to prawie 550 milionów złotych. Wykonawca na realizację ma 38 miesięcy.

Docelowo droga ekspresowa S6 (także dzięki innym budowanym odcinkom) ma połączyć Szczecin z Trójmiastem.

PS