Home Architecture Design Gama emocji zamknięta w statycznej formie
Gama emocji zamknięta w statycznej formie
0

Gama emocji zamknięta w statycznej formie

0
0

Kolekcje CERRAD X LA MANIA HOME to efekt współpracy dwóch marek. O tym, jak powstawały, w rozmowie z Natalią Chylińską opowiada PAWEŁ SMOLAREK, Chief Product Officer Cerrad.

Natalia Chylińska: Cerrad x La Mania Home to aż 4 kolekcje płytek gresowych. Jakie warianty mamy do dyspozycji?

Paweł Smolarek: Najnowsza linia naszych płytek powstała we współpracy z marką La Mania Home i ambasadorką projektu – Joanną Przetakiewicz, dyrektor kreatywną oraz założycielką domu mody La Mania, która uczestniczyła w powstawaniu płytek już od etapu koncepcyjnego. W ten sposób powstały założenia czterech nowych kolekcji w szerokim spektrum formatów, kolorów, a także nowych typów wykończenia powierzchni. Na szczególną uwagę zasługuje nasza najnowsza powierzchnia: półpoler – lapatto silky crystal o charakterystycznej, mieniącej się strukturze. Oprócz formatów 60 x 120 i 120 x 120 w ofercie można znaleźć slaby o wymiarze 120 x 280 cm oraz grubości 6 mm. Taka różnorodność sprawia, że nasze płytki doskonale komponują się w każdym pomieszczeniu, zarówno jako element dekoracyjny, jak i tło pod najbardziej wyszukane aranżacje.

N.Ch.: Do jakich pomieszczeń są przeznaczone? To kolekcja na podłogi czy także ściany?

P.S.: Cechą charakterystyczną produktów Grupy Cerrad jest ich wysoka jakość. Dzięki zastosowaniu skrupulatnie dobranej mieszanki surowców oraz najnowszych technologii formowania i wypalania płytek gresy sygnowane naszą marką są wytrzymałe oraz odporne na uszkodzenia mechaniczne. Sprawdzą się zatem w każdym pomieszczeniu jako okładzina podłóg i ścian. To jednak nie wszystkie możliwe zastosowania produktów linii Cerrad oraz La Mania Home, które z powodzeniem sprawdzą się jako obudowa kominka, wanny czy blat pod umywalkę. W salonach, foyer, łazienkach lub pokojach kąpielowych polecamy wykorzystanie wielkoformatowych płyt (np. prostokątnych w rozmiarze 120 x 280 lub kwadratowych w rozmiarze 120 x 120), które z uwagi na duży rozmiar doskonale wkomponują się w przestrzenny charakter tych wnętrz. Staranne wykonanie gwarantuje, że pomieszczenie przez lata zachowa pełen niewymuszonej elegancji charakter.

N.Ch.: Inspiracją w tworzeniu wzorów było piękno otaczającego świata, czyli właściwie do jakich elementów nawiązują i w jakim stopniu?

P.S.: Proces powstawania nowej linii płytek jest złożony i pracochłonny. Oprócz dopasowania odpowiedniej technologii do wymogów koncepcyjnych danego projektu istotna jest inspiracja, dzięki której dany produkt ma szansę zaistnieć na rynku, a także zyskać pozytywne recenzje ze strony klientów. Wśród trendów na rynku wnętrzarskim nieodmiennie królują elementy związane ze światem przyrody. Dlatego też nie mogło ich zabraknąć w naszych najnowszych kolekcjach. W szerokiej palecie inspiracji znalazły się pełne kolorystycznej różnorodności krajobrazy Brazylii, piaszczyste plaże Grecji, egzotyczne zakątki Maroka czy echa urbanistycznego klimatu Nowego Jorku. Surowe piękno mediolańskich skał nadało niepowtarzalnego charakteru kolekcji Ceppo Nuovo, która została doceniona i nagrodzona przez jury prestiżowego międzynarodowego konkursu Red Dot.

Warto zauważyć, że w designie XXI w. zwracamy się w kierunku naturalnych materiałów, jak m.in. marmur, który za sprawą bogactwa kolorów oraz faktur jest coraz chętniej eksploatowany przez projektantów i inwestorów. W naszej nowej linii znalazły się dwie odsłony marmurowych płyt – kolekcje Marmo Thassos oraz Marmo Morocco. Redefiniują podejście do uniwersalnej czerni i bieli, nawiązując swoim wzornictwem do krajów z basenu Morza Śródziemnego.

N.Ch.: Cerrad x La Mania Home to coś więcej niż płytki?

P.S.: Współczesne wnętrza przestały mieć wyłącznie użytkowy charakter. Coraz więcej w nich odniesień do indywidualnych cech właścicieli, ich upodobań, stylu życia. Dzięki połączeniu funkcjonalności płytek oraz modowych inspiracji uzyskaliśmy kolekcje, w których znajdziemy zarówno energetyczne czy kolorystycznie nasycone elementy, jak i klasyczne odcienie, pozwalające na nadanie przestrzeni bardziej spokojnego charakteru. Wnętrze ma jak najlepiej współgrać z naszą osobowością, motywować do działania lub stać się azylem spokoju w natłoku codziennych spraw. Ideą zespołu pracującego nad naszymi nowymi propozycjami było stworzenie wzorów, które przeniosą użytkownika w miejsca bliskie sercu. Dlatego nie mogę powiedzieć, że Cerrad x La Mania Home to tylko płytki. To cała gama emocji zamknięta w statycznej formie.


JOANNA PRZETAKIEWICZ, Ambasadorka projektu Cerrad x La Mania Home, businesswoman, założycielka domu mody La Mania

Niezwykle cieszy mnie fakt, że z inicjatywy mojego syna Aleksandra rozpoczęliśmy współpracę z takim partnerem jak Cerrad. Dzięki połączeniu sił, doświadczenia i wspaniałych ludzi w ramach jednego zespołu projektowego powstały 4 niezwykłe kolekcje płytek gresowych inspirowanych pięknem otaczającego świata, a także stylem zachwycających miejsc. Co łączy Nowy Jork, Thasoss, Maroko, Brazylię i Mediolan? Urzekają swoim pięknem, przyciągają oryginalnością, a do tego stanowią niewyczerpane źródło inspiracji. To jedne z tych miejsc, w których rodzi się prawdziwa sztuka, świat podbija odważne spojrzenie na modę, muzykę czuć niemal każdym zmysłem, a kolory stają się jakby wyraźniejsze. Od samego początku pragnęliśmy wspólnie przenieść do świata wnętrz miłość do sztuki, mody, podróży oraz designu. Jestem pewna, że najnowsze kolekcje pozwolą stworzyć taką przestrzeń, która stanie się idealnym tłem dla indywidualnego twórczego wyrazu. Wnętrza bowiem tak jak moda wyrażają charakter człowieka, budzą emocje i inspirują do działania.

Zdjęcia archiwum Cerrad

open