Kolektyw: to brzmi dumnie
Z Joanną Prokopiuk, Dyrektor Sprzedaży Krajowej w Protan Elmark Sp. z.o.o. oraz Michałem Juchą, Współwłaścicielem i Prezesem Zarządu Grupy Jucha Beton Sp. z.o.o. rozmawia Danuta Burzyńska, Redaktor Naczelna „Buildera”.
Danuta Burzyńska: Zacznijmy, proszę, od przybliżenia „Akademii Architekta”, wydarzenia, podczas którego zainaugurowaliście Państwo wspólne działanie.
Joanna Prokopiuk: Kilkuletnia już tradycja edukacji i wymiany doświadczeń z branżą architektoniczną nabiera rozpędu i nowego znaczenia. Również w tym roku w listopadzie odbyła się organizowana od 2022 roku przez Protan Elmark „ Akademia Architekta”. Oprócz typowych już dla tego wydarzenia paneli dyskusyjnych, rozważania konkretnych case study budowy hali namiotowej, rozszerzyliśmy tak zwany panel ekspercki. W tym roku mieliśmy do zaprezentowania coś wyjątkowego, coś, co zarówno architekci, jak i przede wszystkim nasi klienci przyjęli z wielkim uzna- niem i określili nasz kierunek jako progresywny i wyprzedzający standardy. Naszym gościem, ale też partnerem wydarzenia, byli przedstawiciele firmy Grupa Jucha Beton, producenci betonu towarowego, prefabrykacji oraz doświadczeni wykonawcy posadzek przemysłowych, którzy w prezentacji pokazali gościom swoje umiejętności, portfolio oraz kierunek naszej współpracy.
Michał Jucha: Konferencja organizowana przez Protan Elmark, producenta hal namiotowych, z naszym udziałem, stała się miejscem wymiany myśli, nowych perspektyw i pogłębienia wiedzy na temat najnowszych trendów oraz wy- zwań w branży hal namiotowych, a promowany przez nas system współpracy został okrzyknięty przez zgromadzonych przełomowym. Od teraz kiedy inwestor myśli o budowie hali namiotowej, nie musi przejmować się posadzką, nasza współpraca gwarantuje sukces, ograniczenie kosztów, sprawny proces budowlany i bezpieczeństwo finansowe, co w dzisiejszych czasach jest najważniejsze w planowaniu wydatków. J.P.: W 2022 roku w trakcie branżowego brunchu Działu Sprzedaży Krajowej w Protan Elmark zrodził się pomysł na zorganizowanie wspomnianej Akademii Architekta – konferencji, której celem było stworzenie przestrzeni dla otwartej dyskusji, wymiany doświadczeń oraz budowania relacji biznesowych. Pomysł wcieliliśmy w życie jesienią 2022 roku. Wraz z każdą edycją przybywa uczestników.
Wydarzenie organizowane przez PE stało się miejscem wymiany myśli, nowych perspektyw i pogłębienia wiedzy na temat najnowszych trendów oraz wyzwań w branży hal namiotowych. Akademia zrzesza projektantów i ekspertów z branży budowlanej po to, by jak najlepiej i trafniej odpowiadać na oczekiwania rynku i rozwiązywać trudności, na jakie napotykają klienci. W tym roku w ramach Strefy Eksperta podzieliliśmy się informacją o partnerskiej współpracy biznesowej między Protan Elmark a Grupą Jucha Beton. Rynek szuka kompleksowości, a my ją wspólnie dajemy. Hala namiotowa z posadzką przemysłową to rozwiązanie na lata przy mniejszych nakładach finansowych w stosunku do budowy obiektu stałego.
D.B.: Skąd pomysł na projekt partnerstwa w biznesie?
M.J.: Pomysł zrodził się na jednym ze spotkań sprzedażowych. Planowaliśmy inwestycję w kolejną halę i na etapie rozmów o podłożu i wykończeniu hali nasze myśli się zderzyły. Skoro Protan Elmark jest naszym pierwszym wyborem, a my od lat zdobywamy uznanie klientów w zakresie wykonywania posadzek przemysłowych, mamy świetną opinię na rynku, a klienci PE czę- sto nie wiedzą, komu powierzyć ten zakres prac, dlaczego by nie połączyć oferty i nie dać im gotowego rozwiązania?
D.B.: Jakie są Państwa doświadczenie oraz pierwsze owoce współpracy?
M.J.: Od bez mała 35 lat jesteśmy czołowym producentem betonu towarowego w swoim regionie. Od ponad 10 lat zajmu- jemy się prefabrykacją, zwiększając promień działania i portfel klientów. Dynamika rynku i zapotrzebowanie na wysokiej jakości usługi nie mogły się nie spotkać z naszym zainteresowaniem, dlatego też od ponad 7 lat rozwijamy dział posadzek przemysłowych, w którym odnotowujemy najwyższą dynamikę sprzedaży i wspaniały feedback z rynku. Klienci nas cenią, szanują nasze standardy i wracają z nowymi projektami, a usługę wykonujemy w całym kraju.
J.P.: Znamy się i współpracujemy od dekady. Firma GJB zainwestowała wówczas w budowę pierwszej hali namiotowej PE na terenie swojego zakładu. Tym bardziej więc wiarygodność naszego przedsięwzięcia wynika z wzajemnej wiedzy o jakości oferowanych przez nas produktów.
D.B.: Jakie korzyści ze współpracy Grupy Jucha Beton i Protan Elmark uzyska klient docelowy?
M.J.: Bezpieczeństwo, szybkość decyzji, planowania i realizacji, gwarancję prawidłowego procesu i na pewno dwa znakomite pro – dukty, a może i więcej.
J.P.: Kompleksową realizację hali namiotowej z posadzką przemysłową, której towarzyszy proces sprzedaży skoncentrowany na kliencie, który daje mu cztery główne korzyści: rozsądnie wydane pieniądze, oszczędność czasu (inwestor nie traci go na poszukiwanie podwykonawców), bezpieczeństwo (czego gwarantem są kilkudziesięcioletnie doświadczenie obu firm oraz tysiące realizacji zakończonych sukcesem) oraz spokój (oferujemy inwestorom takie działania, aby jak najmniej wysiłku, czasu i stresu wkładali w przygotowanie do inwestycji, a dalej eksploatację ha- li i posadzki).
D.B.: Czego w ramach rozwoju biznesu oczekujecie Państwo od siebie nawzajem?
M.J.: Chcę, aby z niesłabnącą wiarą i zaangażowaniem udało się nam konkurować z patchworkową formą budowania oferty. Wierzę, że podobnie jak usługa zakupu sprzętu AGD z instalacją w domu klienta nasz model biznesowy spotka się z entuzjazmem klientów i stworzymy synonim jakości w tym sektorze rynku.
J.P.: Warunki partnerskiej współpracy mamy już wypracowane. Znamy się ponad dekadę. Teraz pozostaje nam zwiększać zasięgi poprzez wzajemne wsparcie w modelu biznesu, który za- implementowaliśmy. Najlepszą i pożądaną nagrodą będzie zadowolenie klienta i dalsze rekomendacje.
D.B.: Jaka jest przewaga kolektywu nad konkurencją?
M.J.: Samo słowo kolektyw wyjaśnia już dużo. Praca w takim charakterze ma za zadanie zapewnić bezpieczeństwo, spokój i korzyści finansowe kupującym nasze produkty.
J.P.: Kolektyw ma działać dwukierunkowo: wzajemne polecenia oraz kompleksowa realizacja hali namiotowej przez PE z posadzką GJB. Wszystko zależy od rodzaju kontraktu, potrzeby danego inwestora. Stajemy się niejako wzajemnymi ambasado – rami marek Protan Elmark i GJB. Chcemy, by klient kojarzył nas z jednym – PROTAN ELMARK + GRUPA JUCHA BETON = HALA NAMIOTOWA + POSADZKA PRZEMYSŁOWA. Sprawna, terminowa, rzetelna, satysfakcjonująca na każdym etapie procesu zakupu współpraca, również ta posprzedażowa, która jest dla nas szczególnie ważna.
D.B.: Jakie są Państwa plany na najbliższą przyszłość?
M.J.: Wszystkie ręce na pokład. Mając trzy gałęzie biznesu, musimy dbać o każdą z nich. Współpracę z PE traktujemy priorytetowo, ale nasza energia w dużej mierze będzie skierowana na rozwój technologii i linii produktowej w sektorze prefabrykacji. Klienci pokochali nasz dział prefabrykacji nie – standardowej, która pod hasłem „made to measure” realizuje coraz ciekawsze projekty. Zapraszamy architektów, artystów i inwestorów, którzy nie potrafią znaleźć odpowiedzi na swoje pytania w katalogach producentów zorientowanych na produkty powtarzalne.
J.P.: Rozwój i jeszcze raz rozwój. Jesteśmy zespołem ludzi, którym się chce, nastawionych na rozwój właśnie. Stawiamy klienta w centrum, koncentrujemy się na tym, by jak najpełniej spełnić jego oczekiwania. Brzmi to może ogólnie, ale jednocześnie wiem, że nie jest to pustosłowie. Tak nas widzą klienci. 96% przebadanych przez nas w tym roku klientów chce nas polecać lub już to robi. Podejmowany wysiłek jest więc wart zachodu.