BUILDER SUPER CHALLENGE
0

BUILDER SUPER CHALLENGE

0
0

Początek roku to czas, który szczególnie rozpala wyobraźnię branży. To moment wzmożonej mobilizacji, ustalania planów, zamierzeń, celów, ale również mierzenia sił na zamiary. Przyglądamy się temu jako redakcja ze szczególnym zainteresowaniem. Dlatego postanowiliśmy zapytać laureatów Builder Super Power, jak rysuje się przyszłość w 2024 roku, patrząc przez pryzmat ich wyzwań i zamierzeń zawodowych.

OSTAP IVANIV, Architekt-Partner, Członek Zarządu, APA Wojciechowski Architekci

Przyszłość nie jest do końca przewidywalna, dlatego w mojej pracy próbuję tę wspomnianą nieprzewidywalność uwzględniać. Dotyczy to zarówno projektowania – formy budynków nie mogą być zamknięte, lecz otwarte na zmiany trwałe, na formy krótkoterminowe, a także radykalne zmiany przestrzenne – jak również bieżących decyzjach związanych z działalnością naszej pracowni. Wraz z całym Zespołem staramy się projektować budynki, które „uniosą przyszłość” oraz sprawią satysfakcję zarówno klientowi, jak i nam oraz dobrze służyły środowisku naturalnemu, a także ich użytkownikom.


AGNIESZKA CUPIAŁ-SOBUTKA, Lider Procesów Strategicznych, Klimas Wkręt-met

Nowy rok niesie ze sobą wiele wyzwań, którym z pewnością jako firma z wieloletnim doświadczeniem bez problemu stawimy czoła. Osobiście również jestem na nie przygotowana. Nowe cele, to przecież nowe możliwości. Dlatego w roku 2024 wraz z moim zespołem skupimy się na:

  • Automatyzacji operacji: Automatyzacja łańcucha dostaw rewolucjonizuje firmy poprzez zwiększanie ich efektywności oraz redukcje zbędnych czynności, dlatego my także podejmiemy dalsze działania w tym obszarze.
  • Analityce dla prognozowania: Wiele firm wykorzystuje analitykę predykcyjną do przewidywania przyszłych wyzwań i możliwości w łańcuchu dostaw, jest to z pewnością niezbędne do prawidłowego planowania również dla nas.
  • Przejrzystości w operacjach łańcucha dostaw: W obliczu 2024 roku i rzeczywistości geopolitycznej przejrzystość umożliwi naszej firmie podejmowanie świadomych decyzji dotyczących łańcucha dostaw.
  • Cyfryzacji łańcucha dostaw: Cyfrowa transformacja łańcucha dostaw organizacji przeszła z przewagi pierwszego ruchu do stania się standardem branżowym. Wykorzystując więc automatyzację i inteligencję biznesową do właściwego zarządzania danymi, będziemy w stanie przejść płynnie cały proces.
  • Zarządzaniu ryzykiem i zakłóceniami: Są to kluczowe kwestie, którym z pewnością w 2024 roku, poświęcimy czas. Łańcuchy dostaw muszą być trwałe, silne i odporne, aby niwelować wszelkie pojawiające się zagrożenia. Gotowość na ewentualne zmiany jest w tym momencie niezwykle istotna

PIOTR DOBRZYŃSKI, Head of Operations and Technical, BPI Real Estate Poland

Rok 2024 będzie pełen ciekawych wyzwań. BPI Real Estate Poland zakończy realizację trzech projektów Bernadovo, Czysta 4 i Panoramiqa, co wiązać się będzie z przygotowaniem obiektów do odbiorów urzędowych i lokatorskich. Jednocześnie będziemy kontynuować realizację inwestycji Chmielna Duo oraz Cavalia, a także przygotowywać się do uruchomienia kolejnych projektów oczekujących na uzyskanie pozwoleń na budowę. Nadchodzący rok będzie także czasem intensywnych zakupów gruntów, z czym wiąże się duże zaangażowanie przy technicznych Due Dilligence oraz opracowywaniu kosztów realizacyjnych. Planujemy również aktualizację naszych standardów technicznych, tak aby były dostosowane do najnowszych rozwiązań rynkowych.

Rok 2024 będzie czasem pełnym ciekawych wyzwań w kliku aspektach. Dla BPI Real Estate Poland będzie to czas zakończenia realizacji naszych trzech projektów: Bernadovo, Czysta 4 i Panoramiqa. Będzie się to wiązało z przygotowaniem obiektów do odbiorów urzędowych, jak również do odbiorów lokatorskich. Sprawne zorganizowanie tego procesu oraz doszlifowanie naszych inwestycji pod kątem jakościowym jest równie pracochłonne, co satysfakcjonujące. W przyszłym roku jednocześnie będziemy kontynuować realizację inwestycji Chmielna Duo oraz Cavalia, a także przygotowywać się do uruchomienia kolejnych projektów, będących obecnie w procesie administracyjnym uzyskiwania pozwoleń na budowę. Nadchodzący rok będzie dla nas również czasem intensywnych zakupów gruntów, z czym wiąże się duże zaangażowanie przy technicznych Due Dilligence oraz opracowywaniu kosztów realizacyjnych. W 2024 roku planujemy także zaktualizować nasze standardy techniczne, tak aby były dostosowane do najnowszych rozwiązań rynkowych w zakresie zrównoważonego rozwoju, energooszczędności budynków, a także jeszcze większego komfortu dla naszych klientów.


KATARZYNA JANIK, Dyrektor Personalny, SIG

W 2024 chcielibyśmy kontynuować zadania, wspierające zobowiązanie strategiczne, jakim jest dążenie do uzyskania pozycji Pracodawcy pierwszego wyboru w sektorze dystrybucji materiałów budowalnych. W roku 2023 prowadziliśmy wiele działań, wzmacniających markę organizacji, dzięki którym możemy być dumni z certyfikacji Great Place to Work ®, uzyskania po raz kolejny wyróżnienia Dobry Pracodawca 2023 oraz nagrody głównej w konkursie Krakowski Pracodawca Roku. Jako pracodawca w dalszym ciągu chcemy angażować się w działania na rzecz pracowników, budując włączającą kulturę pracy poprzez stałe doskonalenie procesów HR. Myślę tutaj przed wszystkim o rekrutacji i onboardingu, koncentrujących się na doświadczeniu kandydatów, programie rozwojowym dla pracowników sprzedaży (rozwój kompleksowej oferty e-learningowej) oraz wdrożeniu grywalizacji do form rozwojowych. Corocznie prowadzimy Badanie Zaangażowania Pracowników – w tym roku oprócz pracy z nowo wdrożonymi narzędziami komunikacyjnymi, chcemy również skoncentrować się również na planach lokalnych, wspierając poszczególnych menadżerów zespołów.


BARTOSZ PILCH, Group Director of Omnichannel, SIG

Z końcem 2023 roku wdrożyliśmy odświeżoną technologicznie platformę e-commerce SIG, więc jednym z naszych naturalnych wyzwań na roku 2024 będzie rozwój nowych funkcjonalności. Jednym z priorytetów rozwojowych będę na pewno funkcjonalności mobilne naszego systemu sprzedaży online, ponieważ coraz więcej użytkowników odwiedza nas za pomocą smartfonów. Narastającym wyzwaniem jest skuteczne zarządzanie naszym asortymentem online. Na SIG.pl mamy już ponad 100 tysięcy produktów od wielu różnych producentów, którym staramy się zapewnić jak najpełniejsze dane produktowe, dokumentację techniczną do pobrania itp. Istotny jest dla nas rozwój sprzedaży systemowej. Chcemy coraz bardziej sprzedawać całe zestawy produktów potrzebne do wykonania danej realizacji, a nie pojedyncze indeksy. W tym celu rozwijamy i nadal będziemy rozwijać nasze systemy kalkulatorów dostępne na SIG.pl, a także inne funkcjonalności np. rekomendacje oparte o algorytmy sztucznej inteligencji czy data science. Stałym, niezmiennym punktem na nowy rok będzie dla nas popularyzacja systemu e-commerce wśród użytkowników zewnętrznych i wewnętrznych.


MARTA LESZCZYŃSKA, Marketing Manager, Vetrex

Każdy rok w Vetrex jest pełen złożonych projektów i wielopłaszczyznowych działań. W roku 2024 będziemy prowadzić m.in. działania marketingowe związane z poszerzeniem oferty o kolejne grupy produktowe i wprowadzeniem do sprzedaży nowych systemów, a także z udoskonalaniem już istniejących produktów. Portfolio naszej firmy jest stale rozwijane w odpowiedzi na zmieniające się trendy rynkowe i preferencje inwestorów kupujących stolarkę okienno-drzwiową z segmentu premium, w którym działamy. Pozwala to na oferowanie różnorodnych, komplementarnych rozwiązań dopasowanych do oczekiwań klientów.

Planujemy jeszcze bardziej zintensyfikować kampanie promocyjne w kanale sprzedaży B2C. Skierowane będą one zarówno do osób budujących nowe domy, jak i przeprowadzających modernizację już istniejących budynków. Aby dotrzeć do jak największej grupy odbiorców, zamierzamy wykorzystywać różnorodne formy i narzędzia – uwzględniając przy tym możliwości ekspozycji marki, potrzeby informacyjne konsumentów i rozwój technologii. Dzięki temu poszczególni klienci będą mogli w dogodny dla siebie sposób znaleźć informacje i zagadnienia, które ich najbardziej interesują oraz dobrać do swoich domów stolarkę najwyższej jakości.

Zaplanowane działania online i offline, prowadzone na poziomie ogólnopolskim i lokalnym oraz na rynkach zagranicznych, będą stanowiły wsparcie procesu sprzedaży i pozyskiwania nowych klientów.


MICHAŁ CIESIELSKI, Dyrektor Marki, Komunikacji i Cyfryzacji Saint-Gobain w Polsce, Dyrektor Marketingu Strategicznego Saint-Gobain Solutions

Kompetentny i zgrany zespół to nie tylko przepis na sukces w biznesie, ale również fundament w budowaniu lepszego, bardziej zrównoważonego świata. Mając to na uwadze, bardzo się cieszę, że pod koniec roku zespół komunikacji korporacyjnej i PR Grupy połączył siły z zespołem marketingu strategicznego i innowacji Saint-Gobain Solutions.

Saint-Gobain Solutions zajmuje się przygotowaniem kompleksowej oferty rozwiązań dla rynku budowlanego oraz wypracowaniem synergii między markami Grupy Saint-Gobain. Jej działalność obejmuje również tworzenie innowacyjnych modeli biznesowych, które mają przynieść nowe korzyści naszym Klientom. Mamy wspólny cel, otoczenie sprzyjające jego realizacji, i przekonanie, że razem możemy więcej! Pełni optymizmu wkraczamy w 2024 rok.

Michał Ciesielski, dyrektor marki, komunikacji i cyfryzacji Saint-Gobain w Polsce, dyrektor marketingu strategicznego Saint-Gobain Solutions

Kompetentny i zgrany zespół to nie tylko przepis na sukces w biznesie, ale również fundament w budowaniu lepszego, bardziej zrównoważonego świata. Mając to na uwadze, bardzo się cieszę, że pod koniec roku zespół komunikacji korporacyjnej i PR Grupy połączył siły z zespołem marketingu strategicznego i innowacji Saint-Gobain Solutions.

Saint-Gobain Solutions zajmuje się przygotowaniem kompleksowej oferty rozwiązań dla rynku budowlanego oraz wypracowaniem synergii między markami Grupy Saint-Gobain. Jej działalność obejmuje również tworzenie innowacyjnych modeli biznesowych, które mają przynieść nowe korzyści naszym Klientom. Mamy wspólny cel, otoczenie sprzyjające jego realizacji, i przekonanie, że razem możemy więcej! Pełni entuzjazmu wkraczamy w 2024 rok.

Jako zespół zamierzamy dołożyć wszelkich starań, aby nasi klienci, w tym szczególnie architekci, inwestorzy oraz wykonawcy generalni odkryli zalety wykorzystania jednego punktu kontaktu we współpracy z Saint-Gobain. Naszą unikalną przewagą jest szeroki zakres oferty dla zrównoważonego budownictwa. Obejmuje ona szkło, systemy g-k, wełnę mineralną, chemię budowlaną, keramzyt, materiały ścierne, a także panele i systemy akustyczne.

To jednak nie wszystko. Nieustannie opracowujemy nowe rozwiązania, które mają sprostać oczekiwaniom użytkowników końcowych i zagwarantować im pełny komfort. Niezależnie od tego, czy chodzi o dom jedno- lub wielorodzinny, szpital, szkołę, hotel, biuro czy budynek instytucji publicznej, nasza oferta ma służyć człowiekowi, a zarazem uwzględniać potrzebę ochrony planety.

Nasz połączony zespół będzie miał w kolejnych latach okazję współtworzyć liczne projekty multibrandowe, jak również edukacyjne kampanie społeczne. Już teraz możemy pochwalić się współpracą z L’Oréal Polska przy projekcie maratonu innowacji Hackathon „Bulid the beauty” kierowanym do ambitnych studentów, chcących zmieniać przyszłość branży budowlanej oraz beauty tech. Nie zapomnimy również o innowacjach cyfrowych, które poprawiają efektywność budownictwa i architektury. Transformacja cyfrowa zmienia świat i my jesteśmy częścią tej zmiany w naszej branży!

Przed nami wiele wyzwań i dużo osobistej satysfakcji z pracy. Cel „Making the world a better home” nadaje głębszy sens naszej codziennej aktywności.

Z optymizmem spoglądam na 2024 rok i lata następne, ponieważ wiem, że współpracuję z profesjonalistami, na których zawsze mogę polegać!


MACIEJ GARBOWICZ, Architekt wnętrz, PR & Marketing Manager, Grupa Antczak

W Grupie Antczak mamy za sobą intensywny rok 2023. Łącznie oddaliśmy do użytku ponad 650 mieszkań w Warszawie, Łodzi, Kaliszu i Berlinie. Inwestycje realizowaliśmy w ramach własnego portfolio deweloperskiego i jako generalny wykonawca. Mimo utrzymujących się wyzwań i dużej zmienności w otoczeniu rynkowym utrzymaliśmy wysoki poziom produkcji i sprzedaży. Bardzo dobre wyniki zanotowaliśmy m.in. w segmencie mieszkań premium, skierowanych do najbardziej wymagających klientów.

Rok 2024 będzie okresem dalszych wyzwań dla deweloperów takich, jak Grupa Antczak, tj. firm działających przede wszystkim na lokalnych rynkach mieszkaniowych. W nadchodzących dwunastu miesiącach będziemy kontynuować nasze wielkopolskie projekty premium, w tym Drzymały 17 w Poznaniu i Rezydencja Asnyka w Kaliszu. Działamy też w mniejszych miejscowościach, takich jak Turek, gdzie w 2024 roku rozpoczniemy budowę trzeciego etapu osiedla Kaliska Park z 49 mieszkaniami.

Planujemy nadal inwestować w naszą obecność w największych polskich miastach, nie zapominając o mniejszych, ale silnie zurbanizowanych ośrodkach ze stale rozwijającymi się rynkami pracy. Udział tych ośrodków będzie się zwiększać w najbliższych latach, m.in. z uwagi na dostępność atrakcyjnych gruntów, rosnącą rolę pracy zdalnej oraz zmieniające się potrzeby klientów. Dotarcie z naszą jakościową ofertą do tak zróżnicowanego grona klientów będzie z pewnością sporym wyzwaniem dla całego zespołu komunikacji, marketingu i sprzedaży w Grupie Antczak.


MICHAŁ SZLAPAŃSKI, Marketing & Strategy Director, GEZE Polska

W roku 2024 w dalszym ciągu będziemy wspierać rozwój grupy samozamykaczy, a także coraz bardziej popularną w Polsce automatykę drzwi – zarówno uchylnych jak i przesuwnych. Mocny nacisk będziemy stawiać także na nasze nowości takie jak drzwi karuzelowe GEZE Revo.PRIME, czy moduł sterowania myGEZE Control, dzięki któremu budynki stają się coraz bardziej inteligentne, a użytkownicy mogą nimi lepiej zarządzać. Szczególną uwagę będę chciał jednak poświęcić rozwojowi szeroko rozumianych usług posprzedażowych takich jak montaż, serwis oraz konserwacja. Już dzisiaj nasz Zespół Serwisu obsługuje wielu klientów i wiele inwestycji w całej Polsce, ale z pewnością będziemy dalej rozwijać ten obszar naszej działalności.

Kolejnym elementem będzie rozwój oferty szkoleniowej firmy GEZE. W ubiegłym roku przygotowaliśmy nowe przestrzenie szkoleniowe i wprowadziliśmy kilka nowych modułów szkoleniowych, do udziału w których zapraszamy nie tylko naszych klientów i partnerów ale również projektantów, inwestorów oraz finalnych użytkowników tych produktów. Zależy nam na tym, aby nasze produkty były dobierane w odpowiedni sposób, żeby były właściwie montowane oraz należycie użytkowane. To dzięki temu wszystkie zastosowane rozwiązania GEZE będą mogły działać w sposób optymalny i dzięki temu zapewniać nie tylko komfort i bezpieczeństwo użytkownikom budynków, ale również duże oszczędności.


MAŁGORZATA NOWODWORSKA, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu, Angel Poland Group

Z racji ponad 20-letniego doświadczenia w branży i pełnienia wielu funkcji, wyzwania widzę w skali mikro i makro.

Jako prezes krakowskiego oddziału PZFD i członek ogólnopolskiego PZFD z pewnością mogę określić, że największym wyzwaniem w skali samorządowej jest reforma planowania przestrzennego i wprowadzenie zintegrowanego planu inwestycyjnego, a w skali ogólnopolskiej – utrzymanie programu „Bezpieczny Kredyt”.

Jako dyrektor sprzedaży i marketingu w Angel Poland Group oraz członek zarządu spółki Angel Management uważam, że największym wyzwaniem w 2024 r. będzie utrzymanie stabilnej sprzedaży w swoim segmencie oraz rozwój kompleksowej obsługi realizowanych przez nas inwestycji. Segment premium jest bowiem szczególny i rządzi się swoimi prawami. Klienci, przed zakupem nieruchomości długo podejmują decyzję i wnikliwie analizują wszystkie za i przeciw. Z reguły jest to ich kolejna nieruchomość, która musi spełniać wszystkie oczekiwania, które wraz z ich kolejną inwestycją są coraz wyższe.

Angel Management stworzyliśmy właśnie z myślą o naszych dotychczasowych klientach, którzy dziś powierzają nam kompleksową obsługę swych apartamentów. Wśród priorytetów na 2024 r. widzę utrzymanie najwyższego poziomu ich obsługi, rozbudowę zespołu eksperckiego Angel Management oraz rozszerzanie zasięgu naszych usług.


MAREK MIELNIK, Dyrektor pracowni projektowej i Członek Zarządu, WPIP Construction

Pracownia projektowa WPIP Construction, którą kieruję, ma już na rynku określoną renomę. Ale nie wyobrażam sobie, żebyśmy mieli spocząć na laurach. Mierzymy jeszcze wyżej, chcemy się rozwijać. Dlatego liczę, że będziemy realizowali kolejne ciekawe i wymagające projekty.

Następne wyzwanie jest związane z objęciem przeze mnie niedawno, bo we wrześniu, funkcji członka zarządu firmy. Dziękując za okazanie mi zaufanie, chciałbym przyczynić się do umocnienia pozycji WPIP Construction na rynku. Chcemy dalej stawiać na to, z czego jesteśmy znani: dobrą jakość, terminowość, bezpieczeństwo na placach budowy i dobre relacje z klientami.

open