Mija pięć lat od inauguracji kompleksu Calisia One. Grupa Antczak zmieniła dawną fabrykę fortepianów w wielofunkcyjny obiekt łączący nowoczesne biura, hotel sieci Hilton oraz różnorodne koncepty kulinarne. Zrewitalizowany obiekt stał się wizytówką Kalisza, która przyciąga do miasta turystów, inwestorów, artystów i sportowców.
Grupa Antczak kupiła teren dawnej fabryki fortepianów Arnolda Fibigera w 2015 roku. Ponad 130-letni budynek, będący symbolem przemysłowego i kulturalnego dziedzictwa Kalisza, był wówczas w fatalnym stanie technicznym. Trwająca trzy lata rewitalizacja była istotnym wyzwaniem architektonicznym i urbanistycznym. Cały proces przebiegał w ścisłej współpracy z konserwatorem zabytków, a także – jako jedna z nielicznych tego typu inwestycji w Polsce – zgodnie z międzynarodowym systemem certyfikacji BREEAM RFO. Efektem było powstanie obiektu typu mix-use, składającego się z trzech części: biurowej, hotelowej i gastronomicznej.
Dzięki licznym restauracjom dziedziniec Calisia One stał się ulubionym miejscem spotkań kaliszan. W ciągu minionych pięciu lat odbyło się tu kilkaset koncertów i różnorodnych wydarzeń artystycznych. Dla wielu mieszkańców i turystów jest to jedna z najważniejszych przestrzeni kulturalnych w regionie – miejsce, w którym można odpocząć i doświadczyć niezapomnianych emocji. Jednym z symboli miasta i ważnym punktem na mapie lokalnych atrakcji turystycznych stał się także trójwymiarowy napis „Kocham Kalisz”, znajdujący się na dziedzińcu Calisia One.
– Cieszę się, że po pięciu latach działalności Calisia One stała się wizytówką Kalisza, która przyciąga do miasta turystów, inwestorów, artystów i sportowców. Jestem dumny, że zrealizowaliśmy tę inwestycję na światowym poziomie, dając przykład modelowej rewitalizacji dawnych terenów industrialnych. Jednocześnie przywróciliśmy mieszkańcom nasze wspaniałe dziedzictwo, tworząc otwartą i tętniącą życiem przestrzeń. Wierzę, że w kolejnych latach Calisia One będzie nadal wyznacznikiem nowych trendów – nie tylko na polskim, ale też na międzynarodowym rynku nieruchomości – podkreśla Marcin Antczak, CEO Grupy Antczak.
Działający w Calisia One hotel sieci Hilton oferuje gościom sto wysokiej jakości pokoi, liczne przestrzenie biznesowe oraz strefę rekreacyjną z basenem spa. Hotel mieści się w nowym, dobudowanym do zabytkowej części fabryki budynku. Jego charakter doskonale wpisuje się w atmosferę miejsca. Nowoczesna fasada nawiązuje do klawiatury fortepianu, zachowując rytm podziałów elewacji, proporcje oraz wielkość otworów okiennych budynku fabrycznego. W reprezentatywnym łączniku między częścią biurową i hotelową stoi odrestaurowany fortepian marki Calisia.
– W naszym hotelu przyjęliśmy już dwukrotnie więcej gości niż wynosi liczba mieszkańców Kalisza. Mimo wyzwań, których branża doświadczyła w pandemii, zyskaliśmy pozycję niekwestionowanego lidera na regionalnym rynku. W ostatnich kwartałach obserwujemy wyraźny rozwój kluczowych dla nas segmentów – w tym podróży służbowych, eventów i konferencji, wydarzeń kulturalnych oraz turniejów sportowych. Staliśmy się hotelem pierwszego wyboru dla osób odwiedzających Kalisz – zarówno w celach biznesowych, jak i turystycznych – deklaruje Grzegorz Włodarczyk, general manager Hampton by Hilton Kalisz.
Grupa Antczak jest deweloperem, generalnym wykonawcą i inwestorem na rynku nieruchomości. W trakcie ponad 40 lat działalności zrealizowała wielokrotnie nagradzane osiedla mieszkaniowe, m.in. w Kaliszu, Poznaniu, Warszawie, Wrocławiu, Łodzi i Berlinie. Grupa jest też aktywna w sektorze magazynowo-przemysłowym – tylko w latach 2019–2023 przekazała klientom ponad 1 mln m kw. zaawansowanych technologicznie powierzchni z tego segmentu. Krajowi i międzynarodowi klienci i partnerzy od wielu lat doceniają jej kompetencje wykonawcze, standardy w obszarze zrównoważonego rozwoju i zaangażowanie w ochronę środowiska.