GRUPA SELENA ROZWIJA DZIAŁALNOŚĆ W BUŁGARII
Selena Bułgaria wdraża przełomową technologię pokrycia dachu COOL-R. Grupa Selena wzmacnia działalność w Bułgarii – w lutym przedstawiciele spółki zaprezentowali w Sofii plany i kierunki rozwoju Seleny Bułgaria.
Firma jest jedną z najszybciej rozwijających się spółek Grupy – przychody ze sprzedaży w 2016 wzrosły o 63% w porównaniu z rokiem 2015. Jednocześnie spółka osiągnęła już pozycję lidera w kategorii pianoklejów w Bułgarii, a jej ambicje sięgają dużo dalej. Na rynek Bułgarii wprowadzono też innowacyjną technologię pokrycia dachu COOL-R, która skutecznie obniża temperaturę dachu, wpływając jednocześnie na znaczną redukcję temperatury w budynku, a co za tym idzie także na poprawę komfortu wewnątrz oraz znaczące oszczędności zużycia energii.
„Bardzo się cieszę, że mamy okazję zaprezentować plany Grupy Selena dla rynku bułgarskiego i pokazać technologię COOL-R. Nasza firma elastycznie dostosowuje się do zapotrzebowania na rynku i chętnie podejmuje nowe wyzwania. Staramy się tworzyć unikalne technologie, gdyż zawsze jesteśmy możliwie blisko użytkowników naszych produktów. Jako godny zaufania partner Selena Bułgaria wnosi fachową wiedzę pozwalającą na realizację potrzeb istniejących w regionie, a także zapewnia techniczne wsparcie i pomoc dla klientów, co pozwala na generowanie optymalnych wyników. Jednocześnie rozwijamy logistykę i dystrybucję, by umożliwić klientom łatwy dostęp do naszych produktów” – powiedział Diyan Dimitrov, Dyrektor Zarządzający Selena Bułgaria.
Selena Bułgaria jest jedną ze spółek Grupy, którą cechuje ogromny potencjał i niezwykle szybkie tempo rozwoju. Obecnie w swoim portfolio spółka posiada całą gamę atrakcyjnych produktów zarówno dla profesjonalnych wykonawców, jak i dla użytkowników indywidualnych. Wszystkie produkty w ofercie wprowadzane są na rynek zgodnie z najważniejszymi lokalnymi i globalnymi normami gwarantującymi najwyższą jakość i korzyści – także kosztowe – dla użytkowników.
Technologia COOL-R wprowadzona niedawno na rynek bułgarski to kolejny dowód potencjału Grupy Selena, budowanego w oparciu o wieloletnie doświadczenie oraz bogate zaplecze naukowe. COOL-R jest również przykładem odpowiedzialnego i efektywnego podejścia Seleny do wytycznych Unii Europejskiej dotyczących implementacji rozwiązań wspierających ideę zrównoważonego budownictwa.
„Zastosowanie COOL-R umożliwia znaczne zmniejszenie nakładów związanych z koniecznością klimatyzowania wnętrz. Zaleta ta oznacza nie tylko realne oszczędności dla właścicieli budynków, ale także redukcję zapotrzebowania na energię. Efektywność energetyczna jest centralnym elementem unijnej strategii Europa 2020 na rzecz inteligentnego i zrównoważonego rozwoju. Koncepcja ta należy bowiem do najbardziej opłacalnych sposobów zwiększenia bezpieczeństwa dostaw energii oraz ograniczenia emisji CO2 i innych zanieczyszczeń” – powiedział Marcin Macewicz, Wiceprezes Zarządu Spółki ds. Sprzedaży i Marketingu.
O zaletach innowacyjnej technologii COOL-R mogli przekonać się uczestnicy konferencji prasowej. Została ona zademonstrowana na specjalnie na tę okazję skonstruowanym modelu. Problem nadmiernego nagrzewania się dachu ma szereg implikacji. Dla właścicieli budynków oznacza to z jednej strony konieczność zaplanowania, również pod kątem kosztowym, prac renowacyjnych, ponieważ w wyniku oddziaływania wysokiej temperatury, bez efektywnej hydroizolacji, proces starzenia się dachu i jego degradacji postępuje znacznie szybciej, natomiast z drugiej strony powinni oni zadbać o optymalne warunki temperaturowe wewnątrz budynku. Zastosowanie powłoki COOL-R pozwala na obniżenie temperatury dachu o blisko 70%, a co za tym idzie również temperatury wewnątrz nawet do 10°C. Ponieważ rozwiązanie zapewnia pełną hydroizolację dachu, stanowi ono także ochronę i niweluje proces destrukcji samej konstrukcji. Produkt Seleny odznacza się przy tym bardzo długą żywotnością i zachowuje swoje właściwości przez ponad 10 lat.
W dniu konferencji prasowej zorganizowano także spotkanie dla kluczowych partnerów biznesowych lokalnej spółki. W uroczej atmosferze jednego z najbardziej eleganckich hoteli w samym sercu Sofii gości powitali: Jean-Noël Fourel, Prezes Zarządu Selena FM S.A., Marcin Macewicz, Wiceprezes Zarządu Spółki ds. Sprzedaży i Marketingu oraz Diyan Dimitrov, Dyrektor Zarządzający Selena Bułgaria. W wieczornym spotkaniu wzięło udział ponad 80 osób, w tym przedstawiciele najważniejszych spółek partnerskich Seleny w Bułgarii, takich jak Bright 2000, Te-Trade Group, Argos 71, Stad Bliznakov, HVG Komers, Toplivo, Bułgarski Związek Ociepleń i Hydroizolacji, Eco Savro, V-Eland, Inter al-Pin i wiele innych.
Selena jest jednym z czołowych producentów i dystrybutorów chemii budowlanej na świecie. Globalne doświadczenia zdobywane na wielu różnych rynkach pozwalają Grupie szybko się rozwijać. Dzięki nim Selena jest firmą innowacyjną i kreuje nowe rozwiązania dostosowane do potrzeb użytkowników, realizując tym samym misję Grupy: „Razem budujemy sprawniej i lepiej – Together we deliver better building performance”. Najwyższa jakość produktów Grupy Selena oraz ich nowoczesność cieszą się uznaniem partnerów i klientów, o czym mogą świadczyć liczne nagrody i wyróżnienia, jakimi spółka jest honorowana.
Więcej informacji na temat innowacji Seleny znajduje się na www.selena.com oraz www.cool-r.eu
Selena jest globalnym producentem i dystrybutorem produktów chemii budowlanej oraz jednym z trzech największych producentów piany poliuretanowej na świecie. Grupa w swojej ofercie posiada piany, uszczelniacze, kleje, produkty do hydroizolacji, systemy ociepleń, zamocowania oraz produkty komplementarne. W skład Grupy wchodzi 30 spółek w 17 krajach. Zakłady produkcyjne Seleny zlokalizowane są w Polsce, Brazylii, Korei Południowej, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii i Kazachstanie. Międzynarodowe doświadczenia zdobywane na wielu różnych rynkach pozwalają Grupie Selena szybko się rozwijać – jest to firma innowacyjna, kreująca nowe rozwiązania, dostosowane do rosnących potrzeb użytkowników. Grupa Selena była wielokrotnie nagradzana w najbardziej prestiżowych rankingach. Spółka została wyróżniona przez Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Bronisława Komorowskiego w ramach konkursu Nagrody Gospodarczej Prezydenta RP w kategorii „Trwały Sukces” oraz otrzymała m.in. tytuł Teraz Polska w kategorii „Inwestycja Zagraniczna”. Najwyższa jakość produktów Grupy Selena oraz ich nowoczesność cieszą się uznaniem partnerów i klientów w 70 krajach. Portfolio marek Grupy otwierają takie topowe brandy jak: Tytan, Quilosa, Artelit czy Matizol. Od kwietnia 2008 akcje spółki holdingowej Grupy – Selena FM SA – notowane są na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie