1. Home
  2. Raporty
  3. ZMIANY CEN MATERIAŁÓW DLA BUDOWNICTWA ORAZ DOMU I OGRODU
ZMIANY CEN MATERIAŁÓW DLA BUDOWNICTWA ORAZ DOMU I OGRODU
0

ZMIANY CEN MATERIAŁÓW DLA BUDOWNICTWA ORAZ DOMU I OGRODU

0

Grupa PSB Handel S.A. śledzi ceny wiodących materiałów dla budownictwa oraz domu i ogrodu, co pozwala obserwować zmiany trendów, które oddaje wykres.

W maju 2017 r., w porównaniu do poprzedniego miesiąca br., w połowie analizowanych grup asortymentowych ceny wzrosły, a w drugiej połowie spadły.

Największe wzrosty notowano w grupach: dachy, rynny (+2,4%), wykończenia ścian, podłóg (+2,3%), ściany, stropy, kominy (+2%), farby, lakiery (+1,7%) oraz otoczenie domu (+1,5%).

Spadły najbardziej ceny w grupach: izolacje termiczne (-3,3%), drewno, płyty konstrukcyjne (-2,3%), elektryka, oświetlenie (-1%), wyposażenie, AGD (-0,9%) oraz ogród, hobby (-0,8%).

Porównanie dłuższych okresów – tym razem styczeń-maj 2017 do styczeń-maj 2016 – przynosi zdecydowanie różne wyniki. W 18 grupach asortymentowych zanotowano wzrost cen, a w 2 spadek.

Najbardziej wzrosły ceny w grupach: izolacje termiczne (+7,7%), dachy, rynny (+4,9%), sucha zabudowa (+4,2%), płytki, łazienki, kuchnie (+3,5%) oraz cement, wapno (+3%).

Najmniejsze wzrosty notowano w grupach: chemia budowlana (+1%) oraz wykończenia ścian, podłóg (+0,7%).

Spadły jedynie ceny w grupach: otoczenie domu (-1,3%) oraz elektryka, oświetlenie (-0,6%).

Wskaźnik optymizmu związanego ze wzrostem liczby pozwoleń na budowę mieszkań ogółem wydanych w okresie I-IV 2017 r., w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego, przyjął wartość plus 36,8%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 24,4%. Równolegle w zakresie mieszkań ogółem, których budowę rozpoczęto dynamika wyniosła plus 12,9%, a w kategorii mieszkań w budownictwie indywidualnym plus 12,8%.

Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku od 19 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 364 małe i średnie, rodzinne firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 412 składach budowlanych, w 249 marketach PSB-Mrówka oraz w 52 centrach handlowych PSB-Profi. W placówkach tych pracuje ponad 12 tysięcy osób.

Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB S.A., na koniec 2016 r., osiągnęły pułap 5,7 mld zł (były wyższe o 9% w stosunku do 2015 r.). Przychody Grupy PSB S.A. (centrali) w 2016 r. przekroczyły poziom 2,2 mld zł i były najwyższe w dotychczasowej historii firmy. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14%, a w rynku hurtowym ponad 25%. W 2016 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 42% Polaków, sieć sklepów PSB-Mrówka 52%, a placówek PSB-Profi 20%.

 

PS