1. Home
  2. Builder Science
  3. WYGODNIEJ, TANIEJ, BEZPIECZNIEJ – SYSTEM QLOS
WYGODNIEJ, TANIEJ, BEZPIECZNIEJ – SYSTEM QLOS

WYGODNIEJ, TANIEJ, BEZPIECZNIEJ – SYSTEM QLOS

0
Każda firma oferująca najem szalunków ma swój system obsługi, ale klientów spółki Palisander przekonał QLOS – unikatowy autorski produkt, który dał im coś, czego inni nie dali – wygodę, minimalizację kosztów i bezpieczeństwo dostaw. A wszystko ze znakiem jakości Q.

Pomysł na QLOS, czyli wewnętrzny System Zarządzania Jakością Najmu Szalunków firmy Palisander, powstał w… chmurach. A konkretnie w głowie prezesa Palisandra – Sławomira Żubryckiego, podczas lotu balonem nad szwajcarskimi Alpami.
– W 2011 r. na zaproszenie zaprzyjaźnionego baloniarza miałem okazję uczestniczyć w międzynarodowych zawodach baloniarskich nad Château-d’Oex. I to właśnie tam, wysoko nad ziemią, miałem chwilę na zastanowienie się nad takim przedsięwzięciem – wspomina Sławomir Żubrycki. W tym samym roku podniebna idea została wprowadzona w życie i nabrała realnych kształtów.

Jakość Q
Zarząd spółki postawił na jakość w trzech najważniejszych dla klienta aspektach – Logistyki, Obsługi i Szalunków. Tak powstał QLOS – pierwsze na rynku kompleksowe podejście do zarządzania jakością najmu szalunków.
– Jakość stała się naszym priorytetem, naszą filozofią – mówi prezes Żubrycki. – Chcieliśmy – koncentrując się na poprawie i zachowaniu poziomu najwyższej jakości w tych trzech obszarach – zapewnić klientom najwyższy standard obsługi na rynku. Dziś mogę powiedzieć, że osiągnęliśmy cel: ponad 90 proc. naszych klientów kontynuuje współpracę z nami, właśnie z powodu wygody i bezpieczeństwa, jakie oferujemy im niejako w pakiecie. Daje to nam pozycję rynkowego lidera pod względem jakości świadczonych usług.

L jak Logistyka
Obsługa logistyczna firm oferujących najem szalunków z reguły opiera się na zewnętrznych firmach spedycyjnych, co nie gwarantuje 100 proc. niezawodności dostaw i odbioru sprzętu z budowy. Palisander nie ma tego problemu – jako jedyny na rynku dysponuje własną flotą pojazdów, wykorzystywaną również w sytuacjach awaryjnych.
– Kiedy zawiedzie spedytor, mamy swoje „pogotowie” – samochody i dyżurnych kierowców, którzy o każdej porze dnia i nocy są w stanie wyjechać z towarem i na czas dostarczyć go na budowę – mówi prezes Żubrycki.
– Przewidywanie i planowanie są ważnym elementem naszej logistyki, co redukuje do minimum przypadki opóźnień transportu.

Dla klienta oznacza to też wymierną oszczędność kosztów i czasu – podobnie jak sieć oddziałów i magazynów ulokowanych na terenie kraju, co usprawnia logistykę dostaw na budowę. Nad wszystkimi procesami
logistycznymi czuwa zintegrowany system informatyczny ERP, który umożliwia bieżący monitoring stanu budowy i zasobów firmy w magazynach.

O jak Obsługa
Standard w branży szalunkowej jest taki, że jedna osoba załatwia sprawy handlowe i techniczne na budowie. Kiedy – po podpisaniu umowy – zaczyna się jej realizacja, tej osoby z reguły nie ma na placu budowy, bo zajmuje się pozyskiwaniem kolejnych kontraktów. Palisander postawił na inne rozwiązanie: rozdzielił funkcje handlowe
i techniczne.
– Postawiliśmy na opiekę klienta na budowie, czyli usługę doradcy technicznego – mówi Jacek Bakun, wiceprezes Palisander.
– Po podpisaniu kontraktu na budowę wchodzi wykwalifikowany inżynier, który tydzień w tydzień pilnuje budowy, regularnie spotyka się z klientem, na bieżąco rozwiązując pojawiające się problemy, rysuje projekty szalowania,
sprawdza poprawność montażu i wie wszystko o budowie od strony technicznej. Dzięki regularnym wizytom doradcy i jego wskazówkom rotacja szalunków jest zoptymalizowana, poprawia się też ich składowanie.
– Klient ma komfort – nie musi skupiać uwagi na szalunkach, może liczyć na pomoc w planowaniu ich zamówień, zwrotów itp., jest też na bieżąco informowany o przekroczeniu takich planów – dodaje Jacek Bakun. – Standardowoo przekroczeniu budżetu klient dowiaduje się, gdy już wyczerpie go do cna. My proponujemy mu bieżący monitoring kosztów budowy. W ramach tej usługi doradca techniczny przygotowuje miesięczne raporty monitoringowe
– indywidualną i pełną analizę sytuacji na budowie, porównującą tempo prac i koszty najmu do założeń początkowych. Dzięki raportowi dokładnie widać, w jakim kierunku idzie budowa i co robić, żeby szła we właściwą
stronę. Dodatkowo, na życzenie klienta, kadra techniczna Palisandra przeprowadzi szkolenia jego pracowników z zakresu montażu szalunków, a także zasad BHP.

S jak Szalunki
Palisander znalazł swoją niszę także w zakresie oferowanego szalunku. W sytuacji kiedy wszyscy w branży dysponują porównywalnym produktem, spółka z Białegostoku znów postawiła na jakość, ale też szybkie wprowadzanie nowości, w tym autorskie rozwiązania. Między innymi dzięki współpracy z zagranicznymi producentami w ramach Międzynarodowej Platformy Wymiany Wiedzy i Technologii światowe i innowacyjne rozwiązania są wdrażane szybciej niż u konkurencji oferującej tylko własne systemy. Firma współpracuje z polskimi uczelniami technicznymi,
a jakość, bezpieczeństwo i wytrzymałość jej produktów sprawdzają certyfikowane jednostki badawcze, takie jak Instytut Mechanizacji Budownictwa i Górnictwa Skalnego. Palisander dba również o bieżącą pełną sprawność szalunków do ponownego użycia dzięki własnemu świetnie wyposażonemu technologicznie zakładowi naprawczemu.

PS