PAWEŁ WIERZBICKI – Osobowość Branży 2020
PAWEŁ WIERZBICKI, Prezes Zarządu, Schindler Polska. Lider, który nie boi się zmian. Swoją aktywność zawodową rozpoczął w 1996 roku. Jako inżynier mechanik od kilkunastu lat związany jest z szeroko rozumianą branżą budowlaną.
Absolwent Politechniki Warszawskiej oraz kierunku marketing zarządzanie na Uczelni Techniczno-Handlowej im. H. Chodkowskiej. Swoją aktywność zawodową rozpoczął w 1996 roku. Jako inżynier mechanik od kilkunastu lat związany jest z szeroko rozumianą branżą budowlaną. Historia współpracy z koncernem Schindler to niemal 15 lat doświadczeń na różnych stanowiskach, począwszy od Projekt Menadżera poprzez Szefa Serwisu i Modernizacji w oddz. Warszawa, Dyrektora Serwisu, a w końcu Menadżera ds. Serwisu w obszarze Europy Środkowo-Wschodniej. Stanowisko Prezesa Zarządu Schindler Polska objął w 2014, wdrażając nową strategię rozwoju firmy, skutecznie prowadząc ją do osiągnięcia pozycji lidera i wzrostu wyników w każdym z kluczowych obszarów działalności. Przedstawione parametry są wynikiem konsekwentnej realizacji wypracowanej pod jego przewodnictwem strategii firmy Schindler, w której jasno określone były cele oraz taktyka ich realizacji: n 100% wzrost przychodów z działalności operacyjnej n 83% wzrost liczby dostarczanych i instalowanych urządzeń n 80% wzrost zatrudnienia w Schindler Polska Do kluczowych decyzji należy zaliczyć reorganizację firmy, w tym struktury sprzedaży w 2015 roku, oraz konsekwentną budowę zespołu marketingu i zarządzania produktami. Te decyzje spowodowały dynamiczny wzrost sprzedaży we wszystkich liniach produktowych, co dało możliwość postawienia sobie jeszcze bardziej ambitnych zadań – zakup kilku firm lokalnych pozwoliło stworzyć w Polsce Grupę Schindler. W ostatnich latach promował wdrożenie do organizacji Schindler Polska nowoczesnych rozwiązań cyfrowych, które w radykalny sposób zmieniły sposób funkcjonowania firmy oraz poziom obsługi klienta, inwestując w rozwiązania typu smart. W swojej pracy kieruje się niezmiennie zasadami, które leżą u podstaw wdrożonej strategii – bezpieczeństwem, jakością, budowaniem wartości dla klienta, zaangażowaniem w rozwój ludzi oraz uczciwością i zaufaniem.
Obejmując stanowisko prezesa Schindler Polska w 2014 roku, stawiałem przed sobą i zespołem szereg zadań, które miały na celu dynamiczny rozwój firmy oraz wprowadzenie kluczowych zmian organizacyjnych. Priorytetem była konsekwentna budowa satysfakcji klientów, a fundamentalną wartością, na którą postawiliśmy – zaufanie i budowanie długoterminowych relacji zarówno wewnątrz organizacji, tworząc zgrany oraz zaangażowany zespół, jak i na zewnątrz – budując partnerskie relacje z naszymi klientami. Jestem dumny, że w ciągu ostatnich pięciu lat jako zespół osiągnęliśmy tak dobre wyniki, wysuwając się na pozycję lidera na rynku. Nadrzędnym celem naszej organizacji będzie dalszy rozwój, udoskonalanie oferty handlowej oraz poziomu usług do tej pory największego w Polsce serwisu wind, schodów i chodników ruchomych. Ambicją moją i zespołu Schindler Polska jest dalsze budowanie organizacji, która będzie niezawodnym i preferowanym przez klientów partnerem biznesowym w zakresie szeroko pojętego systemu transportu pionowego w budynkach.