SIEĆ PSB MRÓWKA MA JUŻ 240 MARKETÓW
W minionym tygodniu sieć PSB-Mrówka powiększyła się o 4 nowe placówki, osiągając tym samym liczbę 240 marketów dysponujących łącznie powierzchnią ponad 280 tys. mkw.
Mrówki to najliczniejsza w Polsce sieć sklepów oferujących towary niezbędne do remontu oraz utrzymania domów i ogrodów. Prowadzone są przez polskie, niezależne firmy rodzinne zrzeszone w Grupie PSB. Szacujemy, iż regularne zakupy w Mrówkach robi ok. 3 mln Polaków. Lokalizowane są one przede wszystkim w miejscowościach powiatowych oraz gminnych. Sklepy w małych ośrodkach noszą nazwę Mini-Mrówka i mają powierzchnię od 300 do 800 mkw. Obecnie Grupa PSB ma 69 Mini-Mrówek. Zdarzają się jednak wyjątki – w miniony piątek powstała Mrówka w Kielcach – ma ona powierzchnię 4000 mkw. i oferuje ok. 40 tysięcy pozycji asortymentowych. Obok Warszawy i Poznania to jedyne miasta wojewódzkie, w których funkcjonują Mrówki. Markety o takiej powierzchni działają także w Gnieźnie i Przemyślu, zaś największa Mrówka w Elblągu ma 5 tys. mkw.
Jednak zasadniczym celem Grupy PSB jest otwieranie Mrówek w małych ośrodkach – w tym roku powstanie jeszcze ok. 20 takich sklepów. W czerwcu br. Mrówki będą obchodzić jubileusz 15-lecia, z tej okazji planowane są liczne festyny w miejscowościach, w których funkcjonują markety oraz ogólnopolska loteria z mnóstwem atrakcyjnych nagród.
Od wielu lat obserwujemy dobrą koniunkturę w segmencie związanym z remontami oraz utrzymaniem domów w małych miejscowościach. Tak było i w 2016 r. – przychody całej sieci detalicznej, w wyniku wzrostu popytu oraz uruchomienia nowych placówek, wzrosły aż o 20% i osiągnęły poziom 1,5 mld zł. Zaś po I kwartale 2017 r. przychody Mrówek wyniosły 300 mln zł i były również o 20% wyższe niż przed rokiem.
Mirosław Lubarski
dyrektor marketingu
Grupa PSB
Grupa PSB Handel S.A. z siedzibą w Wełeczu k/Buska-Zdroju, działa na rynku od 19 lat, jest największą i najszybciej rozwijającą się siecią hurtowni materiałów budowlanych oraz marketów dom i ogród w Polsce. Obecnie Grupa zrzesza 364 małe i średnie, rodzinne firmy z terenu całej Polski, które prowadzą handel w 411 składach budowlanych, w 240 marketach PSB-Mrówka oraz w 52 centrach handlowych PSB-Profi. W placówkach tych pracuje ok. 13 tysięcy osób.
Przychody ze sprzedaży materiałów budowlanych składów, będących partnerami Grupy PSB S.A., na koniec 2016 r., osiągnęły pułap 5,7 mld zł (były wyższe o 9% w stosunku do 2015 r.). Przychody Grupa PSB S.A. (centrali) w 2016 r. przekroczyły poziom 2,2 mld zł i były najwyższe w dotychczasowej historii firmy. Udział w krajowym rynku dystrybucji materiałów budowlanych szacowny jest na 14%, a w rynku hurtowym ponad 25%. W 2016 roku znajomość marki Grupy PSB deklarowało ok. 42% Polaków, sieć sklepów PSB-Mrówka 52%, a placówek PSB-Profi 20%.